Gjest gjest- silje Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Joda jeg var så dum at jeg skulle bleike håret selv. Oransje og gult ble det selvfølgelig Gikk til frisør, og spurte om hun kunne fikse dette, og fortalte at det var en måned siden jeg hadde stripet det hoss frisør, og at jeg selv hadde bleiket for noen dager siden. Hun mente at vi skulle stripe det da dette ville bli best, hvor hun spurte meg om hva jeg syntes. Jeg forklarte da, at det var hun som var frisør og da fikk hun bestemme siden hun kunne jo se mitt resultat. hehe Joda hun stripet det, jeg satt i 40 min med blekemiddelet i.. Og når hun skulle se litt på det så røk det av håret mitt og håret mitt satt igjen på hanskene hennes! Hun skyllte ut og måtte renske vasken 3! ganger mens hun skyllte det. Resultatet: Enda mer gult og enda mer oransje, ingen synlige striper. Mye hår som bare datt av Hun klippte og klippte, tok ikke lengden, men klippte det så tynt at jeg har masse hår på toppen og noe tynt pistrete som går nedforbi skuldrene. Hun sa at jeg kunne få kjøpe en champagne hårfarge som jeg kunne ta i selv.. Noe jeg sa nei til, da det hadde blitt alt for mørkt med den. Betalte full pris for striper klipp. Så gikk jeg hjem tok og farget håret lys mellomblond som skulle dempe oransje skjær og utrolig nok ble fargen ganske jevn og håret fallt ikke av! Men hva gjør jeg nå? Håret er vel litt lysere en mellomblondt, ekstremt tørrt, og en frisyre som minner om "punkere" på 80tallet.. Skal jeg kure det noen uker for så å bruke silver shampo litt? Vil det bli litt lysere da? Og hvis jeg om kanskje 2mnder velger en hårfarge som er bare ett hakk lysere, vil det da bli lysere?
Gjest SmallTalk Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Det eneste som kan redde restene er vel å kjøre på med proteinkurer til håret (Joico sin K-Pack kur eller Redken Extreme er gode), og å bruke en oppbyggende shampo og balsam beregnet på bleket hår. Og for all del: Ikke ha mer kjemikalier oppi håret ditt på en stund. Det vil bare slite enda, og i værste fall ender du opp med kort hår isteden.
Guinevere Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Klipp vekk det som er mest ødelagt (lengden, ikke tykkelsen denne gangen!), og bruk proteinkurer og en god shampoo/balsam. Og jeg synes du skal legge blekingsplanene på is en god stund fremover. Lys mellomblond er da veldig lyst, er det ikke?
Bardot Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Vært borti noe av det samme. Kerastase serien har bygget opp håret mitt mer enn jeg trodde var mulig på kort tid. det er den grønne, husker ikke helt hva den heter. Kjøpte det over nettet, da er det mye billigere. De har også en egen som bare er lov for frisører, men som jeg nå har fått bestilt på ebay. Hvis den er enda bedre enn de små ampullene jeg kjøpte på lookfantastic, er håret mer spenstig enn noen gang.. Uansett, anbefaler deg å prøve den serien her. Og ikke farg/blek noe mer.. det går seg til. Bedre å holde ut litt sånn, enn å miste håret. Lykke til:)
Gjest gjest- silje Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar. Har kuret og kuret håret (les: sexy hair kur), men tar nok litt tid før det kommer seg. Hun bestemte selv frisyren da hun måtte klippe bort det verste. Så lengden får bli for øyeblikket. Ville bare så gjerne bli blond! Skal sjekke ut kurene dere har anbefalt når jeg får lønn, da jeg brukte litt mer penger på frisør enn planlagt! Joda har egentligt lagt bleikinga på hylla.... Off hater håret mitt nå! Men fargen ble tross alt bra, til tross for hvordan det kunne blitt!
Aftensol Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville for all del ikke ha bleket det noe mer på en godt stund.. Jeg ville mye heller ha satset på naturlig bleking fra solen... Det blir nok ikke like lyst, men bedre med litt mørkere hår og faktisk ha hår på hodet Og kerastase sin kur som ble anbefalt lengre her opp er kjempe god! Har hørt veldig mye bra om den (blant annet fra venninnen min som er frisør og bruker den selv ) Lykke til
Neytiri Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar. Har kuret og kuret håret (les: sexy hair kur), men tar nok litt tid før det kommer seg. Hun bestemte selv frisyren da hun måtte klippe bort det verste. Så lengden får bli for øyeblikket. Ville bare så gjerne bli blond! Skal sjekke ut kurene dere har anbefalt når jeg får lønn, da jeg brukte litt mer penger på frisør enn planlagt! Joda har egentligt lagt bleikinga på hylla.... Off hater håret mitt nå! Men fargen ble tross alt bra, til tross for hvordan det kunne blitt! OMG! Eg må si at det er UTROLIG leit å høre at frisøren har ikke hatt mer peiling!! Når du hadde stripet det og blitt gul oransj, så burde man først og fremst sjekket hårkvaliteten. Er den dårlig, som eg tipper den var, så kjører man ikke på ny runde med bleking....ikke rart at håret knakk av! Det hun burde ha gjort var å nautralisert gule/oransje fargen med en ask/lilla minicolor. Tror du burde ikke ha betalt full pris på det når håret begynnte å falle ut! Men gjort er gjort og dette har eg å anbefale: Kjøp/bruk en GOD kur, sjampo, balsam(anb. Kerastase Resistance serien) Bruk gjerne kur hver gang du vasker håret IKKE bruk noe kjemikaler, ikvertfall ikke hjemmefarge(sterkere) Du kan skjekke selv hårkvalitaten med en enkel test på et hårstrå: dra fra hver ende, ryker det?da mangler det fortsatt proteiner Bruk gjerne neste gang en frisør som tar en god håranalyse og gjerne lysne håret gradvis med en lav vannstoff prosent, istedenfor å riske at håret ryker igjen lykke til
Gjest gjest- silje Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 OMG! Eg må si at det er UTROLIG leit å høre at frisøren har ikke hatt mer peiling!! Når du hadde stripet det og blitt gul oransj, så burde man først og fremst sjekket hårkvaliteten. Er den dårlig, som eg tipper den var, så kjører man ikke på ny runde med bleking....ikke rart at håret knakk av! Det hun burde ha gjort var å nautralisert gule/oransje fargen med en ask/lilla minicolor. Tror du burde ikke ha betalt full pris på det når håret begynnte å falle ut! Men gjort er gjort og dette har eg å anbefale: Kjøp/bruk en GOD kur, sjampo, balsam(anb. Kerastase Resistance serien) Bruk gjerne kur hver gang du vasker håret IKKE bruk noe kjemikaler, ikvertfall ikke hjemmefarge(sterkere) Du kan skjekke selv hårkvalitaten med en enkel test på et hårstrå: dra fra hver ende, ryker det?da mangler det fortsatt proteiner Bruk gjerne neste gang en frisør som tar en god håranalyse og gjerne lysne håret gradvis med en lav vannstoff prosent, istedenfor å riske at håret ryker igjen lykke til takker for svar! Nei jeg burde ikke betalt full pris, og jeg gav henne frie tøyler til å gjøre det som var best for håret mitt! Men jeg kom der med ødelagt hår fra før, og våget derfor ikke å si noe på det. Jepp har funnet kuren på ebay, skal kjøpe med engang jeg får lønn!! Ellers så er jeg små deppa pga. av håret! kommer ALDRI til å prøve meg på ny hjemmebleiking, heller ikke la noen frisør som jeg ikke vet om er flink, skal få røre håret mitt... (gikk ikke til min vanlige frisør, da jeg var så pinlig over at jeg hadde vært borti det selv). Kan håret bli oransje hvis man skal lysne det med lav vannstoff prosent? Har ikke tenkt å prøve nå( noe som enhver god frisør hadde nektet meg, slik som håret er nå) , men lurer .
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Denne http://www.lookfantastic.com/hair/wella-co...violet-0.6.html eller en av de andre color fresh toningene gjør under for gult hår. Ikke er det skadelig heller! Jeg bruker denne hver gang jeg har tatt striper i håret og det blir bra, den elliminerer de gule pigmentene slik at lysfargen blir pen! Og kjøp deg en god blåshampo! + protein og fukt kur.
Neytiri Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 (endret) takker for svar! Nei jeg burde ikke betalt full pris, og jeg gav henne frie tøyler til å gjøre det som var best for håret mitt! Men jeg kom der med ødelagt hår fra før, og våget derfor ikke å si noe på det. Jepp har funnet kuren på ebay, skal kjøpe med engang jeg får lønn!! Ellers så er jeg små deppa pga. av håret! kommer ALDRI til å prøve meg på ny hjemmebleiking, heller ikke la noen frisør som jeg ikke vet om er flink, skal få røre håret mitt... (gikk ikke til min vanlige frisør, da jeg var så pinlig over at jeg hadde vært borti det selv). Kan håret bli oransje hvis man skal lysne det med lav vannstoff prosent? Har ikke tenkt å prøve nå( noe som enhver god frisør hadde nektet meg, slik som håret er nå) , men lurer . Ikke føl deg flau over at du har farget/bleket det hjemme, vi ser det hele tiden og noen ganger må vi rette opp i det, i verste fall sier frisøren at du kanskje ikke burde gjøre det selv igjen. Det med oransje hår. Er man mørk, særlig hvis man er farget mørk har vi mange røde og oransje pigmenter i håret. Når man da bruker en avfarging eller bleking for å lysne håret(fjerne pigmenter) så går det gradvis ut. Det betyr at de røde forsvinner først, så oransje, så evt. Gule. Striper man seg da hjemme blir det som oftest litt gul oransjt. Vi frisører pleier å ta dere gradvis lysere hvis håret er dårlig i kvalitet. Det kan også hende at man blir gul med lavere vannstoff, men det er snillere mot håret og gjør at vi kan da putte en minicolor over som nautraliiserer det gule/oransje. Håret tåler da om 4-6 uker en ny runde og der oppnår man et lyst hår edit: når man er lys så kan det være lurt å bruke en lilla/blå sjampo innimellom for å fjerne noe gult. Det kommer ofte fra solen og beking Endret 20. mai 2009 av icechick
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå