Gå til innhold

Dere med småbruk og flere dyr, hva gjør dere når dere skal på ferie?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei,

Drømmen min er et småbruk med høner, kaniner, hunder og katter.

Jeg lurer på hvordan andre som har flere dyr gjør dersom de skulle reise bort?

Jeg er ikke en stor-reiser som kommer til å være vekk flere uker av gangen. Men kan godt tenke meg å reise bort 1-2 uker i året.

Hva gjør dere andre i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Brura_*

Det er veldig vanskelig.

Vi har høner, geiter og tre katter, og de trenger tilsyn og pass hver eneste dag.

Så finner vi ikke noen som er villig til å bo hos oss og ta vare på de når vi er borte så kan vi ikke reise bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er veldig vanskelig.

Vi har høner, geiter og tre katter, og de trenger tilsyn og pass hver eneste dag.

Så finner vi ikke noen som er villig til å bo hos oss og ta vare på de når vi er borte så kan vi ikke reise bort.

Det forstår jeg virkelig..selv går jeg og veier frem og tilbake på hva jeg vil.¨

Skaffer man seg husdyr er det et ansvar man pålegger seg så lenge de lever. Er det familie og venner dere da spør eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har flere dyr, men forholdsvis lette å ta seg av (kaniner, katt), og har en kjempegrei nabo som gjerne passer. Vi har også familie i nærheten som vi antagelig kunne spurt av og til. Om vi ikke hadde fått pass, vel, så kunne vi ikke reist bort lenge av gangen :) Det blir noe en må veie fram og tilbake og gjerne snakke med de man evt trenger hjelp av før man skaffer seg dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våres tilfelle da jeg bodde på gård spurte vi andre i familien om dem kunne tenke seg å ta fjøset for oss eller naboen mot litt betaling :) I noen tilfeller gjorde dem det gratis også eller at vi for eksempel gjorde dem en tjeneste tilbake igjen ved en senere anledning da kanskje dem hadde behov for hjelp.

Det fungerte veldig greit for oss. Vi var jo ikke på ferie mer enn 2 uker i året :)

Ellers var det jobb ganske så ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg får naboen til å fôre hesten, og tar katt, kaniner og hund med meg når jeg drar. Men jeg har ikke vært utenlands etter at jeg skaffet alle dyrene. Ellers har det vel hendt at jeg har plassert alle dyrene (unntatt hesten) hos mine foreldre når det har vært krise.

Har ofte måttet si nei til fristende tilbud, spontanitet finnes ikke lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi er sjeldent borte.

En langhelg om sommeren er luxus.

Vi vil ha folk boende på gården når vi er borte. Det er ikke nok at noen kommer innom og forer - det kan skje ting mellom måltidene.

Ønsker at det er folk som følger med dyrene hele tiden.

Vårt dyrehold innskrenker vår frihet 100%, men det er et valg vi har tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har snille naboer. :)

Nabogutten fikk en hundrings for å slippe ut hønsene om morningen og inn om kvelden. Besto gav mat og vann til kattene, og nabokona fylte vann til hestene.

Hundene har vi alltid med oss.

Vi drar aldri på ferie mer enn 1 uke i året så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...