redda Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 hei alle sammen. hvet at mannen min lider av finansfobi, men er det riktig at slike mennesker lyver om at de har vert på jobbintervjuer, hvor bra lønna er på den eksisterende jobben . hvist han er vant til å få 20000 utbetalt hver måned, men pg av forkjellige grunner får han neste måned bare 10000 utbetalt, ville disse menneskene lyve å si de fikk 20000 utbetalt denne måneden å???? dette har mannen min gjort utallige ganger .lyver stadig vekk om hva han skal ha ytbetalt i lønn. blir rett og slett jævlig sliten av dette .
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 ser at ingen savarer denne stakkars dama. er det virkelig ingen her som opplever det samme?
Leo Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jo, det er riktig at mennesker med denne diagnosen (Hvis det går an å kalle det det...) ofte har i overkant optimistiske forestillinger om hva de kommer til å få utbetalt f.eks. i feriepenger etc. Men det har liten eller ingen sammenheng med at de lyver om jobbintervjuer etc. som de f.eks. i realiteten ikke har vært på, hvor mye de faktisk har fått utbetalt etc. Altså faktiske forhold, anser jeg for å være bare rett og slett løgn med det selvfølgelige motivet å utsette et problem. Jeg har svart trådstarter i den andre tråden h*n har startet vedr. noe av det samme og jeg vil si at det er en viss forskjell på selvbedrag og løgner om helt reelle og faktiske forhold. Joda, jeg vet bl.a. at ekstreme psykiske påkjenninger over lengre perioder, som f.eks. pågang fra kreditorer over en lengre perioder, kan utløse psykisk stress med tilhørende irrasjonelle handlinger, men jeg er likevel ikke villig til å la det fungere som en unnskylding for å lyve hemningsløst. I mine øyne er dette langt verre en seksuell utroskap og hadde trådstarter bare nevnt det i en bisetning, hadde denne tråden allerede hatt ca. 50 svar som tilsa at hun burde dumpe mannen øyeblikkelig .
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Du må få han til å forstå at han ikke kan lyge til deg uten grunn. Dere skal ha et seriøst forhold og der dere skal kunne stole på hverandre, noe du definitivt ikke kan med denne mannen. Har selv blitt løyet for om lønn. Han hadde mye mindre penger enn han fortalte meg, siden han gikk ned i lønn. Dette ville han ikke si. Tenkte greit nok, når eg fant det ut. Er jo ikke det kjekkeste.. Så begynnte det med andre ting. Han hadde jo betalt husleien.. Det husverten sa stemte jo ikke. Han hadde sertefikatet og kjørte rundt i bilen min. Noe han ikke hadde... Så kommer det til et punkt han tror på sine egne løgner. de blir hissige når du er usikker og kanskje viser at du ikke tror personen. Så føler han at du ikke gir nok av deg selv, at du ikke stoler på han.. og han er utro.. Snakker bare litt av egen erfaring over mange år. Vær på utkikk. Gi klar beskje med det samme. Skal dere ha et seriøst forhold, må dere kunne stole på hverandre for å ha en fremtid. Lystløgner er ikke til å akseptere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå