Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk en faktura fra et bompengeselskap idag. Der sto det at jeg hadde passert en bomring (som ligger like ved her jeg bor, passerer den veldig ofte, men har ikke chip, betaler hver gang..) uten å betale. For det første har dette aldri skjedd, jeg betaler ALLTID bommen. Noen ganger har det vært noe kluss med maskinen, (feks at det ikke er mer papir igjen til kvitteringene, at myntene sitter fast osv osv) men da har jeg ringt på de som sitter der et sted, og snakket med dem og alt har vært ok (har de sagt).

For det andre så står det at dette skjedde i begynnelsen av september!!! Hvorfor sender de meg en regning NÅ for noe som "skjedde" for 8 mnd siden? Jeg har jo selvfølgelig ikke kvitteringene for alle gangene jeg har kjørt gjennom, og jeg har heller ikke skrevet ned hva som skjedde hvilken dag, og kan virkelig ikke huske hva som skjedde akkurat den dagen der! Men det jeg vet sikkert er at jeg aldri har kjørt gjennom uten å betale.

Skal ringe bomselskapet i morgen når de åpner, men er det noen som vet hva slags sjanser jeg har for å ikke måtte betale den? Sure penger når det er en bot på noe som jeg ikke har gjort :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er det Fjellinjen? De suger! Det tok 8 mnd før de ga meg beskjed om at jeg ikke hadde gyldig abonnement og dermed alle passeringer ble ilagt straffeavgift. Bare de utenfor Fjellinjen da, de i fjellinjen klarte de å sende faktura på/trekke av verdikortet. Ble et par lapper før der jeg hadde passert strøk alle kravene med kommentaren "Fjellinjen bare roter". Betryggende...

KLAG!

Gjest Gjest
Skrevet

De har bare konsesjon til å oppbevare bilder i 3 månder. Du kan be dem ob bildebevis på at du passerte. Det SKAL de ikke ha og hvis de har det er det en sak for datatilsynet (som visstnok allerede er på denne saken), og de risikerer å miste konsesjonen...

Skrevet

De har konsesjon til å oppbevare bildene til passeringen er betalt for. Det gjelder for helautomatiske bompengeringer slik som i Bergen og Tønsberg (og nå også Oso?), jeg kan aldri tenke meg at det er så mye strengere der det er manuelle betalingsmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...