Gå til innhold

Utdrikningslag til kollega

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal være med på et utdrikninglag til en kollega av meg. Fikk "prisoverslag" i dag, og det koster meg over 800 kr!

Nå må jeg bare spørre; er det vanlig at det koster så mye pr pers, og er dere andre "kollegaer" med på en så dyr affære?

Jeg virker kanskje gjerrig, men jeg syns det var ganske dyrt, og i tillegg har jeg egentlig ikke råd denne måneden.. Hva syns dere andre?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan nevne i tillegg at om det var en nær venninne av meg, så hadde ikke 800 kr gjort meg noen ting, men det er snakk om en kollega..

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet
Kan nevne i tillegg at om det var en nær venninne av meg, så hadde ikke 800 kr gjort meg noen ting, men det er snakk om en kollega..

Personlig synes jeg det er dyrt.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Jeg har selv aldri vært i utdrikningslag men jeg må si jeg forundrer meg over prisene for å delta på ett!

Jeg synes det er dyrt å skulle betale over 800kr men så lever jeg på attføring også og har ikke så mye å rutte med i mnd.

Jeg skjønner ikke hva det er folk planlegger til slike lag..Er man en liten flokk og deler på prisen så skulle man tro det ikke ble så dyrt også..

Hva er galt med f.eks piknik,lage orienteringsløp med forskjellige poster av noe slag,grilling osv av ting som ikke koster så mye?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde trukket meg om jeg fikk høre den prisen. Helt enig i at det hadde vært greit om det var en nær venninne, men ikke for en kollega. Har du fått vite hva som inngår i prisen?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja alt inngår i den prisen. All underholdning for henne, mat og drikke, og alkohol for alle. (jeg skal ikke engang drikke, men prisen er den samme for meg..)

Skrevet

Jeg forstår jo at det er alt, jeg bare lurte på hva "alt" var for noe? Hva slags underholdning osv? Det høres jo så dyrt ut at de må liksom ha funnet på noe spesielt (stripper? fallskjermhopp?) Eller er det bare veldig dyr mat? Det blir jo forskjell på om man skal betale 800 kroner for noe gøy man skal være med på (noen drar jo med alle på spa f.eks), enn om man skal betale dyrt for noe bruden skal gjøre, men som man ikke får noe glede av selv.

Hadde uansett ikke godtatt å sponse andres drikking, spesielt ikke om dette var mye av budsjettet.

Gjest Gjest
Skrevet

For å si det sånn, så er det begge de tingene du nevner! Mat er forresten inkludert til kun henne. Vi andre skal ta med oss en rett hver til koldtbord. Sorry feil opplysning..

Gjest Gjest
Skrevet

For å presisere litt; pengene går til stripping, fallskjermhopping og alkohol til alle. Mat til henne. Det vi skal gjøre felles er å kjøre go cart.

Skrevet

Burde ikke folk også stå for egen drikke når alle skal stå for egen mat..?

Stripping, fallskjermhopp og go cart var mange dyre aktiviteter på én dag, jeg trodde det var mest vanlig med kun en betalaktivitet på en slik dag.

Skrevet

Synes forloveren/planleggingsgjengen har tatt veldig av her, det må da være mulig å ha det gøy uten å bruke så mye penger. De burde jo ta hensyn til at ikke alle har like god råd og at alle ikke er like nære bruden. Jeg hadde trukket meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg syns det hele ble litt voldsomt..

Økonomisk sett har jeg ikke noe annet valg enn å trekke meg, siden jeg hadde mange andre utgifter til denne lønninga, men er jo litt engstelig for reaksjoner fra de andre. Ønsker min kollega en strålende dag og skulle gjerne vært der med henne, men som sagt så er det altfor dyrt..

Sukk!

Skrevet

Det høres ut som et utdrikningslag jeg ville trukket meg fra... Jeg ville hvertfall ikke gått med på å sponse andres drikke så lenge jeg ikke drikker selv.

Har vært i flere utdrikningslag, de fleste har vært mye billigere enn dette. Det som liknet mest på det du skisserer her, både i pris og opplegg, var ikke det mest vellykkede -det blir mye mas og stress med så mange aktiviteter på en dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Drikke hele dagen

mat hele dagen

aktiviteter

transport

utkledning?

Synes ikke 800kr er så avskrekende for en hel dag med aktiviteter, mat og drikke.

Der de andre tar en øl tar du deg en brus, 12kr + pant, ikke så stor forskjell i pris.

Men hvis du ikke synes kolegaen din er vert 800kr så er det jo noe annet, siden du nevner at du kunne betalt den prisen til en venninne.

Gjest Forlover
Skrevet

Det blir raskt ganske dyrt med aktivteter for alle og gjerne også noe for bruden sitt. 150 kr hver for bruden sitt, også 300 kr hver for noe alle gjør (eller mer, de fleste plassene her i landet er det dyrt å bare gå ut av døren, spesielt i storbyene).

Så kommer drikke og mat oppå det igjen. Men for å være ærlig syntes jeg at slik sett burde en unngå at det er noe felles på drikke og mat, folk spiser forskjellig og drikker forskjellig. At en skal drive på å bruke mye penger på å sponse andres drikke og mat syntes jeg er en uting, folk dekker det de selv bruker.

Skrevet

Vi betalte ca 800 sist jeg var på utdrikkningslag, men det dekket alt da.

Aller først var bruden på aromaterapi og så møtte vi henne til gocart så dro vi på en gård som driver med aktiviteter. Bruden fikk testet litt på høydeskrekken med rappelering, Alle kjørte firhjuling og klatret på bruskasser(med sikring) og noen andre teambuilding greier(aktivitetsløype i skogen)

Når det var ferdig så grillet vi pølser og dro videre hjem til forloveren. Der var det diverse aktiviteter som å lage brudekjole i toalettpapir ol. Så kom kollegaene fra jobben og så spiste vi ferske reker og koste oss. Det var kjøpt inn vin, øl og brus til maten. Hadde med om vi ville ha mer ut over kvelden. De som kom til rekene betalte selvsagt mye mindre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes 800,- er mye penger for et utdrikningslag, men jeg ser i alle fall at dere får mye i den summen. Jeg var i et utdrikningslag som kun var på kvelden, ble hentet i limousin og spiste tapas. Det kostet 700,- per person... Da syntes jeg virkelig det var dyrt! I tillegg var det kun et par glass med drikke inkludert - uansett om det var alkohol eller ikke. Resten måtte vi kjøpe selv.

Har arrangert utdrikningslag selv og det er ikke så lett å fylle en dag med aktiviteter, mat og drikke og få det under 500,-. Klarte å få det til akkurat 500,- per person og da hadde vi ikke noen kjempedyre aktiviteter. Lunsj og middag med alkoholfri drikke var inkludert og det kommer faktisk fort på 200-300 kr per person med mat og drikke hele dagen! Da er det ikke så mye igjen for å dekke aktiviteter...

Jeg synes 500,- er helt greit, men dersom det er ønskelig med dyrere enten fra brud eller forlover synes jeg man må forhøre seg med alle deltakerne om det er greit først. Synd hvis noen må trekke seg pga pris..

Skrevet

Tviler på at noen reagerer på at du melder avbud på et utdrikningslag til 800,- som ikke inkluderer mat, men som inkluderer drikke til de andre (blir fort en 100-150 kr).

Uansett trenger du vel ikke oppgi grunn? Det holder vel å si at du dessverre ikke har anledning til å delta?

Skrevet

800 kr er nok helt normalt, og ikke dyrt i forhold til alt det inkluderer. Men jeg synes også det er dyrt når det bare er en kollega. Men så er det sånn da at man kan ikke be folk betale etter hvor godt de kjenner bruden, så da hadde jeg nok heller valgt å trekke meg hvis jeg ikke ønsket å betale den prisen.

Det er forresten en uting å satse på at alle vil være med å spleise på alkohol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...