Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal alt på pc'en min og installere Vista på nytt, men hvordan går jeg frem?

Det følger jo vanligvis ikke med Windows-CD til laptoper (gjorde ikke det på den aktuelle pcen i alle fall)

Så, hvordan fjerne alt?

Sorry om det er et dumt spørsmål, men akkurat på dette feltet er jeg litt blank :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det ikke fulgte med recovery cd så ligger det en skjult partisjon på pcèn din..

Hvilket merke har du? Det er litt forskjellig fra merke til merke hvordan du kjører recovery fra pcen...

Feks:

Hvis det er HP er det f11 under oppstart

På acer er det alt+f10 under oppstart

Skrevet
Siden det ikke fulgte med recovery cd så ligger det en skjult partisjon på pcèn din..

Hvilket merke har du? Det er litt forskjellig fra merke til merke hvordan du kjører recovery fra pcen...

Feks:

Hvis det er HP er det f11 under oppstart

På acer er det alt+f10 under oppstart

Den som skal selges er en Toshiba :)

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Sant nok, men det er jo spørs på hva du har hatt på pcen fra før av, (jeg kunne feks ha solgt min uten problem, men samboer hadde nok fjernet hdd og satt inn en ny)

Men, jeg tror virkelig ikke et datageni kjøper en brukt toshiba bærbar pc... (man vet aldri, men sjansen er utrolig liten for akkurat det ;) )

Og å selge en pc med linux er dårlig gjort, og man senken prisen på pcen drastisk...

TS: prøv å trykk f8 under oppstart, helt til du får en grusom pipelyd, så slutter du ;)

Velg så fullstendig slettende gjennoppretting og følg videre hva som skjer på skjermen...

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet (endret)

Både enig og uenig med deg der...

Linux er for spesielt interesserte.. Den er ikke for hverdags brukeren da det må litt mer kunnskaper til for å bruke det.. Nevner blant annet å installere såpass enkel programvare som en printer... Men for de som kan data og bruker det til mer enn gjennomsnittet, så er ikke linux er dårlig alternativ sånn sett...

Er helt enig i at vista vil forsvinne relativt fort, og at nå som det er en ny versjon på vei, så ville ikke jeg heller ha kjøpt det.. Men nå er det jo sånn at det følger med vista lisens på denne (og det meste av andre ferdige pcèr)...

Derfor seg jeg ikke noen grunn til å legge inn feks linux, da ville jeg heller ha lagt inn vista på nytt, slik at kjøperen kan velge om han vil ha linux på, fortsette å kjøre vista på den, eller vente til windows 7 kommer på markedet (i annet enn beta versjon)

Men det er bare min mening :)

Edit: forresten HELT enig i at XP er et ut datert gammelt os ;)

Endret av Aftensol
Skrevet

Skal sies at det er sambo som skal kjøpe den ;) Og uansett, så er det veldig lite hemmeligheter på den, så det er ingen krise uansett :) han vil gjerne formatere den... Men jeg aner ikke hvordan det gjøres. Og tror man trenger sånn CD

Skrevet

Prøvde du å trykke F8 under oppstart helt til det piper? Da kommer du til den skjulte partisjonen som du kjører recovery fra...

Hvis du ikke får opp noe da, så trenger du recovery cd...

Skrevet (endret)
Prøvde du å trykke F8 under oppstart helt til det piper? Da kommer du til den skjulte partisjonen som du kjører recovery fra...

Hvis du ikke får opp noe da, så trenger du recovery cd...

Har ikke prøvd ennå. Hva skjer hvis jeg får opp noe da?

Det kan hende at jeg ikke trenger en recovery CD fordi jeg aldri har fått spørsmål om det. Med denne nye laptopen min så har jeg laget recovery CDer fordi jeg fikk opp et sånt lite vindu som sa at det var lurt. Så det er gjort. Det fikk jeg aldri informasjon om med den 'gamle' pcen...

Hvor får jeg i alle fall tak i en recovery CD?

Oi, jeg føler meg så utrolig dum :P

Edit: skriveleif :)

Endret av Involvert
Skrevet

Hvis du får opp noe når du gjør det, så ligger recovery delen på maskinen fra før (samme som den nye, bare at du ikke har blitt spurt om å brenne de ut...)

Da får du opp flere valgt, blant annet om du vil kjøre fullstendig slettende recovery, eller om du vil tilbakestille pcen til et tidligere tidspunkt.. Velg fullstendig slettende recovery, også følger du det som står på skjermen :)

Hvis du ikke kommer inn på den menyen første gang, så prøv et par ganger til for å være sikker...

Hvis det fremdeles ikke går, så må du ringe toshiba, så sende de deg recovery cdène (du må sikkert betale noen hundrelapper for de...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...