Gå til innhold

Ny mobil..

jordbær

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig bestemt meg!

Jeg skal ha ny mobil.

MEN! Det jeg ikke klarer å bestemme meg for, er hvilken mobil jeg vil ha.. :(

Har lenge siklet på 7250, men nå har jeg nettopp fått meg digitalkamera, og da har jeg ikke det store behovet for kamera på mobilen lengre.

7210 er jo så og si det samme, uten kamera.. Men igjen.. da kan jeg nesten bare kjøpe 7250 mtp at det er 500kr i forskjell..

Kom med forslag og erfaringer.. :)

Mine krav er at den har fargeskjerm og radio..allerhelst nokia. (Har T68i fra før)

Tips om ikke fargeskjerm og ikke radio(eller annen mulighet for musikk) og muligens ikke nokia mottas også med stor glede;)

Nå skal det nevnes at jeg ikke har grenseløst med penger å bruke på dette heller.. Max ca 4500kr.. (kan strekke meg til 5000kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hurra! Jeg skal kjøpe ny mobil. Gjennom jobben, så jeg kan velge fritt :briller:

Ser at jordbær i denne tråden spør etter tips og erfaringer. Vel, er derfor jeg plukker tråden fram. For nå trenger jeg tips og erfaringer.

Jeg har sett på Sony Ericsson T610. Ble anbefalt denne på jobben. Noen som har erfaringer med den? Eller med Ericsson generelt? Noen som har tips om gode Siemens-telefoner? Har bare hatt Nokia, jeg, men nå er det på tide å bytte - blant annet fordi kollegene mine (som bruker mobil hyppig) er misfornøyd med Nokiaene sine. Mye feil. Ergo skal jeg være forsøkskanin på avdelinga når det gjelder andre mobiler enn Nokia :D

Håper på tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Hvis jeg skulle kjøpe mobil i dag ville jeg velge Siemens - SL55 - Den lille søte, fåes i rødt og sølv... Eller S55, den VET jeg er god! S55 har mulighet for bluetooth, det mangler dessverre SL55 av en eller annen merkelig grunn... Men - som sagt: Ville valgt en av disse to hvis jeg bare hadde penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp på 6610 og er kjempefornøyd! :)

Helt perfekt mobil til meg.. med fargeskjerm og radio!

*kose nokia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Min samboer kjøpte en siemens-telefon nå nylig (uten mange finesser, for det trenger han ikke) og en ting er sikkert fra meg: det skal MYE til før jeg velger noe annet enn nokia.

Ikke det at nokia er så perfekt og flott (men dog, jeg har ikke hatt mye problemer med min da) men fordi jeg har nokia nå. Og rett og slett, overgangen til menysystemet på siemens, det var forferdelig å skjønne, leter her og der og finner ikke noe. Har ikke sett en erikson på noen år, så jeg vet ikke, men før var også de meget forskjellige fra nokia i alle fall. Mange jeg kjenner (inkl mannen som skulle selge meg telefon sist (ja, han hadde andre merker, dyrere, som jeg kunne velge) sier: Har du nokia, kjøp ny nokia. Da slipper du å bruke "et halvt år" på å lære deg menyene.

Bortsett fra dette, har jeg ingen erfaringer å komme med. Men ejg misunner den som kan velge fritt ny mobil gjennom jobben ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger min 7250!

Jeg også er godt fornøyd med min 7250i.

Forøvrig reagerer jeg på at folk må bruke et "halvt år" på å lære seg menyen på en mobil - og at dette skal være en faktor for valg av merke. Selv tar jeg slikt øyeblikkelig (men folk er jo så forskjellige).

Personlig preferer jeg Nokia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, altså, et halvt år bruker vel ikke jeg heller da, men poenget er noe med at, når man "kan og liker" en menytype, så foretrekker man gjerne denne typen. Prefererer da, for å bruke dine ord.

Jeg vil gjerne fortsette å ha Nokia, fordi det er den typen oppsett jeg er vant til, og jeg liker det sånn. Selvsagt kan jeg lære meg noe nytt, og jeg bruker ikke et halvt år (legg merke til hermetegnene jeg brukte, altså for å få frem "det føles som en eivighet, men er jo selvsagt ikke det" for den perioden man må lete etter ting...) på å lære det heller, men rett og slett, det er en terskel for å bytte merke, noe som er BEVVIST fra produsentenes side, at det skal være en innsats du må gjøre for å bytte, slik at de beholder kundene. Det var bare de som var mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Fått sterke advarsler om mobiler med radio fra en kompis som jobber med tutafoner. Han er heller ikke begeistret for kamerafoner, men sier at for å få en seriøs telefon idag så kommer du nesten ikke utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått sterke advarsler om mobiler med radio fra en kompis som jobber med tutafoner. Han er heller ikke begeistret for kamerafoner, men sier at for å få en seriøs telefon idag så kommer du nesten ikke utenom.

Takk for mange tilbakemeldinger. Jeg er 99 prosent sikker på at det blir en Sony Ericsson, selv om mange her går for Nokia. Har sjekke en del om telefonen (hos forhandler), og den virker som et glimrende valg for meg :D Kamera feks må jeg ha, og den Bluetooth-tingen virker kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

hehe,s nakket nettopp med en bekjent på irc om akkurat Sony Ericsson, og han fortalte at etter et halvt år - null problemer. Så sikkert et godt valgt, skal vi tro på ham :)

Kålhuet meg fikk glemte å ta rede på hvilken modell det var, men det var nå en av de nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe,s nakket nettopp med en bekjent på irc om akkurat Sony Ericsson, og han fortalte at etter et halvt år - null problemer. Så sikkert et godt valgt, skal vi tro på ham :)  

Kålhuet meg fikk glemte å ta rede på hvilken modell det var, men det var nå en av de nye..

Aha, det var godt å høre. Da stoler jeg på vennen din, WT, og går for denne. Da vet jeg hvem jeg skal kontakte med klagen om noe går galt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp Siemens S 55 ihvertfall!

Har hatt min i ca et halvt år og den har vært på verksted 3 ganger alt.

Fikk problemer alt 3 dager etter at jeg kjøpte den, men da fikk jeg ny siden de ikke hadde fått programvare til den enda. Men det samme problemet dukket opp igjen på den nye telefonen og!

Møkkamobil :evil: Bare problemer med programvaren.

Har kun hatt Nokia før den og aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

sambos siemens ett-eller-annet er ikke mange ukene gammel, men nå må den leveres ja, for rett og slett, den slår seg av hver gang han prøver å lese tekstmeldinger... Når jeg skal få ny vil jeg ha en annen enn den i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mobil innkjøpt :D Kjøpte en Sony Ericsson ja. Den virker snerten og kjekk den. Litt annerledes menyoppsett enn Nokian jeg er vant til, men det går seg nok til. Gleder meg til virkelig å finne ut av telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...