Azalea Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Heisann. Om 2 1/2 uke drar jeg og samboer til Rhodos og må nå begynne å tenke litt på hva vi bør ha med oss. Jeg har vært i sydenland før og begge gangene klarte jeg å ha med meg for lite klær ++. Hvordan ser ei fin liste ut? Noe praktiske ting vi bør ha med? Hva med solkrem, bør det helst kjøpes her hjemme?
MiniMjau Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Jeg bruker alltid å spare pakkelista til jeg er tilbake fra ferien, så kan jeg legge til /stryke ut alt eetter som, også sparer jeg på lista til neste tilsvarende tur. Masse topper, både til strand og kveld. Passer på å pakke topper hvor det ikke vises om en blir svett. Feks så blir alt gråmelert hjemme! :-) Et par fine sommerkjoler Joggesko, om du skal ut å gå , på sightseeing eller utflukt i grotter. Pensko ender jeg opp med å aldri bruke. Ofte holder sandaler eller havaianas i massevis. Tynne sommertopper tørker jo fort, så ta med litt vaskepulver så kan du skylle de opp og bruke de flere ganger. Kjøper solkrem på taxfree på vei sørover.
Azalea Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Jeg bruker alltid å spare pakkelista til jeg er tilbake fra ferien, så kan jeg legge til /stryke ut alt eetter som, også sparer jeg på lista til neste tilsvarende tur. Masse topper, både til strand og kveld. Passer på å pakke topper hvor det ikke vises om en blir svett. Feks så blir alt gråmelert hjemme! :-) Et par fine sommerkjoler Joggesko, om du skal ut å gå , på sightseeing eller utflukt i grotter. Pensko ender jeg opp med å aldri bruke. Ofte holder sandaler eller havaianas i massevis. Tynne sommertopper tørker jo fort, så ta med litt vaskepulver så kan du skylle de opp og bruke de flere ganger. Kjøper solkrem på taxfree på vei sørover. Takk for tips Det er ikke mer enn 2 1/2 uke til jeg drar nå, så må nesten begynne å pakke. Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt en lang badeshorts til dame? En sånn som går ned under knærne. Finner det kun til herre.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Pakke 2,5 uker før du skal til syden? Men angående badeshorts. Nå veit ikke jeg helt hva du er ute etter, men butikker som selger Quicksilver og Roxy burde ha noe. Dette er surfemerker, og pleier å ha badeshortser til begge kjønn. Når det gjelder topper så pleier jeg å beregne ca 2 topper per dag. En til dagen og en til kvelden. Et tips til: hvis det er lenge siden du var i syden sist, så sjekk ut de nye baggasjereglene.
Azalea Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 Pakke 2,5 uker før du skal til syden? Men angående badeshorts. Nå veit ikke jeg helt hva du er ute etter, men butikker som selger Quicksilver og Roxy burde ha noe. Dette er surfemerker, og pleier å ha badeshortser til begge kjønn. Når det gjelder topper så pleier jeg å beregne ca 2 topper per dag. En til dagen og en til kvelden. Et tips til: hvis det er lenge siden du var i syden sist, så sjekk ut de nye baggasjereglene. Jeg har veldig lite sommerklær så jeg må kjøpe inn det meste jeg trenger, derfor må jeg begynne nå.. Eller mente du det var for sent? Ser veldig mange som skriver flere mnd. før de skal til syden. Quicksilver og Roxy altså? Skal sjekke litt på nett om det står noe om hvem som selger det. Takk for tipset, det skal jeg gjøre.
Idnar Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg kjøper somregel en sånn dobbel solkrem med faktor 15 og 6. Så har jeg til hele ferien. Begynner med den på 15.. Ellers så pleier jeg å skrive liste også! Skriver ned antall t-skjorter, singletter, badetøy, shorts, kjole, skjørt, topper til kveldsbruk, undertøy, sokker og evt bukse og grenser. Også skriver jeg ned piller av ulike slag (ibux, idoform, p-piller og noen piller hvis jeg skulle bli dårlig i magen) Solkrem og andre kremmer kommer på listen. Shampo, intimsepe og parfyme. Dusjsåpe pleier jeg å kjøpr der nede. Hårbørste, hårstrikk og annet hårstæsj. Badehåndklær. Kamera. Ryggsekk eller en stor veske til å ta med på stranden. Solbriller. Sko, slippers, sandaler. Pass og penger. Vaskepulver. Snor til å henge opp badetøy og håndklær på (ikke alle steder det egner seg å henge det på altangelenderet og ikke alle steder man kan henge det på en stol). Bok eller annen underholdning. Mobillader. Skriver ned hver minste ting...har nemelig glemt viktige ting før... Listen tar jeg med.. Skal forresten også til Rhodos om 2,5 uker!!! Gleder meg stort! Har ikke begynt å pakke ennå, men har vært å shoppet litt. Har sånn noenlunde en oversikt over hva jeg har og hva jeg trenger, og passer på at alt skittentøy er vasket og tørt innen to dager før vi reiser, sånn at det ikke blir noe stress med at plutselig så mangler det noe. Pluss at det er deilig når man kommer hjem å slippe å ta igjen tøy som har ligget en stund. Men jeg kan godt forstå at du skriver deg en liste! Synes det er ganske smart, spesiellt hvis du må ut å shoppe på forhånd.
Sunshine Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Du har jo fått noen tips men her er det nødvendigste: * Gode gåsko * Strandsandaler * Sko til kveldsbruk (strengt tatt trenger du bare 3 par men sist hadde jeg med meg 8 par for en uke ) * Lys capri/shorts (Kjekt å ha på utflukt, eller shopping) * Topper * Sommerkjole * En lett langbukse (mot mygg på kvelden) * Bikini (ville hatt minst 2) * Sarong (min favoritt når jeg går rundt innsmurt i aftersun etter en dag på stranda) * Undertøy * Cardigan til kjølige kvelder * Strandsekk/dagssekk * Strandkjole eller lsarongen * Solkrem, aftersun, god fuktighetskrem * Toalettsaker * Idoform, paracet, myggmiddel * Mobillader, omformer, kamera, lader til kamera, reisehåreføner etc * Noe å lese på (jeg må i allefall ha noe å lese på når jeg soler meg) * Solbriller Så er det bare å pakke ned flere eksemplarer av det meste. Prøv å se hvor mange hele antrekk du har, og ikke ta med noe fordi du tror du kanskje kan ha lyst til å bruke den. Tro meg, det gjør du ikke... Du trenger flere overdeler enn underdeler, og se på hva du kan bruke om hverandre. Om en topp passer til både dagbruk sammen med shorts/capri, og kveldsbruk sammen med et kult skjørt "sparer" du et plagg. Det er sikkert mer, men nå er jeg så trøtt at jeg ikke kommer på det.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har veldig lite sommerklær så jeg må kjøpe inn det meste jeg trenger, derfor må jeg begynne nå.. Eller mente du det var for sent? Ser veldig mange som skriver flere mnd. før de skal til syden. Quicksilver og Roxy altså? Skal sjekke litt på nett om det står noe om hvem som selger det. Takk for tipset, det skal jeg gjøre. Jeg vil si at å pakke 2,5 uker før er veldig god tid. Men med å pakke mener jeg da å legge klær og annet stæsj nedi bagen/kofferten. Jeg har vanvittig mye sommerklær, og pakker kvelden/dagen før jeg skal reise. Eneste jeg passer på er at alt jeg skal ha med meg er vasket og tørt, og dette planlegger jeg godt på forhånd.
KinderMaxi Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Jeg ambefaler å ta med en ekstra toalettmappe eller lignende til stranden. Den la jeg nøkler, iPod, mobiltelefin og slike ting i. Da slipper man å utsette det for en halv million strandkorn som ofte havner i strandbagen.
Gjest Bond Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Medisiner! Synes det er alltid litt greit å ha med egne og velprøvde ting som fungerer. Min liste inkluderer: magetabletter, noe smertestillende, bandasje og faktisk også noe for forkjølelse (man kan bli syk hvis det er veldig varmt ute og kjølig inne pga AC). Tenk litt på gode lette klær med lange armer dersom man skulle bli litt brent og vil få litt skygge. Også en strandhatt kan bli lurt, men sånt kan kjøpes der nede også. Men jeg er strengt imot å ta med for mye klær og sko. Så det er lurt å ta med det du vet du liker å bruke og det som er faktisk praktisk og nyttig (og det inkluderer også litt finere topper for kvelds, men man trenger ikke å ta med 8stk 'i tilfelle'). Jo mindre man har, jo større er muligheter å kjøpe noe fint der nede. I tillegg er det alltid mulig å skylle klær i litt vann etter de har blitt brukt. Jeg synes bare at det er mye koseligere å reise dersom man ikke har så ufattelig mye bagasje. Utover det virker det som om du har fått gode anbefalinger allerede
Azalea Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2009 Jeg kjøper somregel en sånn dobbel solkrem med faktor 15 og 6. Så har jeg til hele ferien. Begynner med den på 15.. Ellers så pleier jeg å skrive liste også! Skriver ned antall t-skjorter, singletter, badetøy, shorts, kjole, skjørt, topper til kveldsbruk, undertøy, sokker og evt bukse og grenser. Også skriver jeg ned piller av ulike slag (ibux, idoform, p-piller og noen piller hvis jeg skulle bli dårlig i magen) Solkrem og andre kremmer kommer på listen. Shampo, intimsepe og parfyme. Dusjsåpe pleier jeg å kjøpr der nede. Hårbørste, hårstrikk og annet hårstæsj. Badehåndklær. Kamera. Ryggsekk eller en stor veske til å ta med på stranden. Solbriller. Sko, slippers, sandaler. Pass og penger. Vaskepulver. Snor til å henge opp badetøy og håndklær på (ikke alle steder det egner seg å henge det på altangelenderet og ikke alle steder man kan henge det på en stol). Bok eller annen underholdning. Mobillader. Skriver ned hver minste ting...har nemelig glemt viktige ting før... Listen tar jeg med.. Skal forresten også til Rhodos om 2,5 uker!!! Gleder meg stort! Har ikke begynt å pakke ennå, men har vært å shoppet litt. Har sånn noenlunde en oversikt over hva jeg har og hva jeg trenger, og passer på at alt skittentøy er vasket og tørt innen to dager før vi reiser, sånn at det ikke blir noe stress med at plutselig så mangler det noe. Pluss at det er deilig når man kommer hjem å slippe å ta igjen tøy som har ligget en stund. Men jeg kan godt forstå at du skriver deg en liste! Synes det er ganske smart, spesiellt hvis du må ut å shoppe på forhånd. Har ikke begynt å pakke enda jeg heller, bare vært litt rundt omkring og sett etter ting og tang jeg må ha med i kofferten. Litt stressa når det kommer til bikini + badeshorts, jeg vil helst ha en shorts som går ned til under knærne(liker ikke å kle av meg) men finner det ikke noen plass. Alle badeshortsene som er til damer er så korte. :/ Er det lurest å kjøpe solkrem på taxfree eller i butikkene her? Ser det er 25% på solkremprodukter på cubus nå. Jeg er veldig(!) lys i huden og er usikker på hva jeg må begynne med.. 25? Det med medisiner er notert! Oioi, hvor skal du? Ellers så vil jeg takke alle sammen for gode råd.
Idnar Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Jeg så noen badeshorts i sportsbutikk her om dagen! Solkrem pleier jeg å kjøpe før jeg reiser, men det gjør man litt som man vil! Hvis man går tom, så har de masse solkrem i butikkene i syden, men vær obs på at ikke alle er like gode, og jeg ville ikke ha kjøpt solkrem som har stått i steikende sol over lang tid.. Hvis du er veldig lys i huden ville jeg brukt solkrem med høy faktor, ja! 25 eller 30 Vi skal til rhodos by, hotel petit palais. Hvor skal dere da? Bare litt mer enn en uke igjen nå!!!!!
Azalea Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 30. mai 2009 Jeg så noen badeshorts i sportsbutikk her om dagen! Solkrem pleier jeg å kjøpe før jeg reiser, men det gjør man litt som man vil! Hvis man går tom, så har de masse solkrem i butikkene i syden, men vær obs på at ikke alle er like gode, og jeg ville ikke ha kjøpt solkrem som har stått i steikende sol over lang tid.. Hvis du er veldig lys i huden ville jeg brukt solkrem med høy faktor, ja! 25 eller 30 Vi skal til rhodos by, hotel petit palais. Hvor skal dere da? Bare litt mer enn en uke igjen nå!!!!! Er det mye billigere på taxfree enn i butikk? Tenker på at cubus har 25% avslag på solkrem. Tenkte på 25, jeg er veldig lys i huden. Og badeshortsene er i boks! Oi, se der ja. Skikkelig luksushotell jo! Ser kjempebra ut! Vi skal til Lardos, Elvita Hotell. Et lite enkelt strandhotell:) Gleder oss nå ja. Teller ned. Kommet langt med pakkingen/planleggingen?
marsvik Skrevet 30. mai 2009 #14 Skrevet 30. mai 2009 Jeg reiser på øyhopping til Hellas for andre gang, skal forresten til Rhodos om 3 uker. Jeg anbefaler deg å kjøpe solkrem i Norge da solkremen gjerne har stått "noen" sesonger i utlandet. På apotek 1 har de 30% på solkrem nå Når det kommer til pakking reiser jeg og min samboer med sekk på ryggen, men jeg har opplevd at jeg har pakket ALT for mye. Så i år satser jeg på å ta med litt mindre klær og heller en pakke biotex. En ting jeg absolutt anbefaler er å ta med gode sandaler for å spasere i. God ferie!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #15 Skrevet 30. mai 2009 Jeg skriver også pakkeliste, men den er nok litt annerledes enn listene til mange her. For på min liste er "klær" ett punkt, uten underkategorier. Og 8 par sko, hva i alle dager? Jeg har med ett par, og det er på bena, så det glemmer jeg ikke Kan tenkes jeg hadde hatt med et ekstra par hvis jeg skulle i bryllup eller fint selskap, men ikke noe mer enn det.
shine86 Skrevet 31. mai 2009 #16 Skrevet 31. mai 2009 Jeg reiser om litt over 30 dager og har allerede skrevet pakkeliste (til meg selv og typen), liker å planlegge i god tid sånn at jeg er sikker på at jeg får med meg alt :-)
Idnar Skrevet 1. juni 2009 #17 Skrevet 1. juni 2009 Er det mye billigere på taxfree enn i butikk? Tenker på at cubus har 25% avslag på solkrem. Tenkte på 25, jeg er veldig lys i huden. Og badeshortsene er i boks! Oi, se der ja. Skikkelig luksushotell jo! Ser kjempebra ut! Vi skal til Lardos, Elvita Hotell. Et lite enkelt strandhotell:) Gleder oss nå ja. Teller ned. Kommet langt med pakkingen/planleggingen? Er ikke sikker på det med solkremen. Jeg kjøpte piz buin på sparkjøp. Har en venninne som jobber der så jeg fikk 25% avslag der Hotellet deres så jo veldig bra ut det også! Der i nærhelten av lardos var vi på en kjempefin strand i fjor! Den er ganske liten, men ser ut som et lite paradis! Når det gjeder pakkingen så har jeg shoppet inn alt (tror jeg) og bestemt meg for å ta med minst mulig! Får heller ta med litt biotex som ble nevnt av en annen her og tørkesnor! Om en uke er vi der!!! :sol:
Azalea Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #18 Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg reiser på øyhopping til Hellas for andre gang, skal forresten til Rhodos om 3 uker. Jeg anbefaler deg å kjøpe solkrem i Norge da solkremen gjerne har stått "noen" sesonger i utlandet. På apotek 1 har de 30% på solkrem nå Når det kommer til pakking reiser jeg og min samboer med sekk på ryggen, men jeg har opplevd at jeg har pakket ALT for mye. Så i år satser jeg på å ta med litt mindre klær og heller en pakke biotex. En ting jeg absolutt anbefaler er å ta med gode sandaler for å spasere i. God ferie! Ok, ser de fleste her anbefaler å kjøpe solkrem her i Norge. Så da blir det det Da gjenstår det egentlig bare å få fikset hvilken solfaktor jeg må ha. Regner med det blir 25 på meg hverfall, så gå ned etterhvert. Biotex er også skrevet opp på handlelisten! Tusen takk! Vi skal kose oss masse. Er ikke sikker på det med solkremen. Jeg kjøpte piz buin på sparkjøp. Har en venninne som jobber der så jeg fikk 25% avslag der Hotellet deres så jo veldig bra ut det også! Der i nærhelten av lardos var vi på en kjempefin strand i fjor! Den er ganske liten, men ser ut som et lite paradis! Når det gjeder pakkingen så har jeg shoppet inn alt (tror jeg) og bestemt meg for å ta med minst mulig! Får heller ta med litt biotex som ble nevnt av en annen her og tørkesnor! Om en uke er vi der!!! :sol: Vet du hva stranden heter? Er det langt unna? Jeg har veldig lyst til å besøke en herlig sandstrand før vi drar hjemover igjen hvertfall. Nå er det bare 2 dager igjen!! Endret 4. juni 2009 av Amk
Idnar Skrevet 5. juni 2009 #19 Skrevet 5. juni 2009 (endret) Tusen takk! Vi skal kose oss masse. Vet du hva stranden heter? Er det langt unna? Jeg har veldig lyst til å besøke en herlig sandstrand før vi drar hjemover igjen hvertfall. Nå er det bare 2 dager igjen!! Vet ikke helt hva den stranden heter, men kjører du sørover fra lindos ca nordover mot rhodos5 min, så ser du den på nedsiden av veien i en sving. Reiser du litt nordover langs kysten komme du til tsambika (eller noe sånn) den var også ganske fin Vi reiser på søndag!!! Endret 5. juni 2009 av Idnar
Azalea Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #20 Skrevet 5. juni 2009 (endret) Vet ikke helt hva den stranden heter, men kjører du sørover fra lindos ca nordover mot rhodos5 min, så ser du den på nedsiden av veien i en sving. Reiser du litt nordover langs kysten komme du til tsambika (eller noe sånn) den var også ganske fin Vi reiser på søndag!!! Takk for tipset! Kos deg masse i syden! Vi får prates etter ferien, skryte av hvor fint vi har hatt det :D Good tur!! Endret 5. juni 2009 av Amk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå