Gjest Memories Skrevet 17. oktober 2012 #1801 Skrevet 17. oktober 2012 Heter visst Rainmaker isteden. My bad.
Mermaid Blues Skrevet 17. oktober 2012 #1802 Skrevet 17. oktober 2012 ******! <---- insert any cursing word Sist gang jeg satt med the sims, satt jeg en god stund og hadde fått til mye (skaffa simmen min en karriere som stylist), men da jeg skulle lagre fikk jeg feilkode 12! Flere som har fått det? Jeg googla og fant flere mulige løsninger, men alle krevde omstart av pcen. Det endte med at jeg avslutta spillet uten å lagre, og uten å finne en bra løsning. Mistet masse, dessverre Feilkode 12 er en velkjent og vanvittig irriterende bug :/ Jeg var mye plaga med den før, og etter timesvis med googling kom jeg frem til at det som regel er forårsaket av for lite RAM (selv om man har langt over systemkravet for spillet). Jeg oppgraderte, og har ikke hatt problemet i etterkant *bank i bordet* Ting som kan hjelpe, foruten en oppgradering av maskinvare: - Sett spillet på pause når du skal lagre - Alltid bruk "lagre som" istedet for å overskrive lagringsfilen du spiller i - Lagre ofte - Problemet oppstår visstnok oftest i forbindelse med reising eller byredigering, hvorvidt dette stemmer 100% vet jeg ikke. Hos meg virket det temmelig tilfeldig. Jeg må ha hjelp til å drepe Og hva faen er det med kjendisene egentlig. Bare imponert om man snakker om rikdom? Jævla blærer hele gjengen Edit: Er det noen som vil komme på besøk til meg? Eller ha meg på besøk? Jeg skal være så snill og hyggelig atte Simmer kan dø på følgende vis: - Drukning (simmen er så trett at den besvimer mens den er i et basseng den ikke kommer seg ut av) - Elektrosjokk. Tips: å mekke/reparere en elektrisk gjenstand som står i en vanndam vil mest sannsynlig gå veldig galt for simmen sin del Samme dersom en svidd sim får sjokk, det er kun i gravkammer de ikke dør av å bli sjokket to ganger på rad. - Sult - Alderdom - Spist av ku-plante. World Adventures: - Forhekset av mumie og ikke oppsøkt sjelefredsstatuen innen 14 dager Ambitions: - Meteorregn (kan trigges av å bruke teleskopet utendørs) - Brann. Simmer kan ta fyr av å jobbe med oppfinnerbenken og å lage metallskulpturer på skulpturstasjonen. Hvis simmen ikke blir slukket innen en time, dør den. (Merk at simmer som tar fyr i gravkammer ikke dør, de besvimer bare) Pets: - Simmer kan ta fyr og dø hvis de feiler når de hopper gjennom infernoringen med hesten sin, MEN det er ikke uvanlig at hesten jager vekk mannen med ljåen slik at simmen overlever likevel. Showtime: - Magikersim kan dø som følge av å mislykkes med enkelte triks Supernatural: - Simmer som blir forvandlet til gull (Midasberøring) kan stryke med - Spise giftig gelébønne fra gelébønneplanten - Hekser som feiler når de bruker hjemsøkt-forbannelsen kan oppleve at forbannelsen slår tilbake på dem selv og dreper dem Har også lest at simmer som har trekket "Heldig" eller "Uheldig" blir avvist av mannen med ljåen for alle andre dødsårsaker enn alderdom, men er usikker på om dette stemmer - har ikke prøvd det selv Når det gjelder kjendiser har de lett for å bli imponert av rikdom, men også ferdigheter er tydeligvis stas. Særlig dersom du er på nivå 8 og over i en ferdighet vil det trolig virke imponerende på kjendisen. Gode karismaferdigheter vil absolutt være en fordel hvis du planlegger å bli venn med en kjendis, og særlig hvis simmen din har fullført ferdighetsutfordringene "kjendis" og "sjarmerende" innen karisma. Kjendiser blir også imponert av simmer som spiller instrument på gaten i nærheten av dem. Mine simmer har ofte blitt venn med kjendiser (og dermed kjendis selv) sterkt mot min vilje bare ved å jobbe sammen med kjendiser :gjeiper: En annen utvei er å fullføre foto-utfordringen "menneskeformekspert" som krever at du tar bilde av 50 ulike simmer. Når denne er oppnådd, vil simmen din kunne gå fra ukjent til venn eller fra venn til bestevenn med noen (gjelder både simmer og dyr) kun ved å ta bilde av dem. (Ubeskrivelig kjekt når man skal adoptere villhester og enhjørninger.) 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. oktober 2012 #1803 Skrevet 18. oktober 2012 Du kan komme hit og lånet internett Jeg lasta ned grunnspillet og alle ekstrapakkene på en times tid, for bare et par dager siden Heldiggris! Uansett er grunnspillet lastet ned nå, så da kan jeg lage sim og hus mens jeg venter på de andre Kanskje også en familie med barn. Liker egentlig ikke å spille med barn, men for å få en voksen sim med skills så må man jo begynne tidlig
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #1804 Skrevet 18. oktober 2012 Feilkode 12 er en velkjent og vanvittig irriterende bug :/ Jeg var mye plaga med den før, og etter timesvis med googling kom jeg frem til at det som regel er forårsaket av for lite RAM (selv om man har langt over systemkravet for spillet). Jeg oppgraderte, og har ikke hatt problemet i etterkant *bank i bordet* Ting som kan hjelpe, foruten en oppgradering av maskinvare: - Sett spillet på pause når du skal lagre - Alltid bruk "lagre som" istedet for å overskrive lagringsfilen du spiller i - Lagre ofte - Problemet oppstår visstnok oftest i forbindelse med reising eller byredigering, hvorvidt dette stemmer 100% vet jeg ikke. Hos meg virket det temmelig tilfeldig. Simmer kan dø på følgende vis: - Drukning (simmen er så trett at den besvimer mens den er i et basseng den ikke kommer seg ut av) - Elektrosjokk. Tips: å mekke/reparere en elektrisk gjenstand som står i en vanndam vil mest sannsynlig gå veldig galt for simmen sin del Samme dersom en svidd sim får sjokk, det er kun i gravkammer de ikke dør av å bli sjokket to ganger på rad. - Sult - Alderdom - Spist av ku-plante. World Adventures: - Forhekset av mumie og ikke oppsøkt sjelefredsstatuen innen 14 dager Ambitions: - Meteorregn (kan trigges av å bruke teleskopet utendørs) - Brann. Simmer kan ta fyr av å jobbe med oppfinnerbenken og å lage metallskulpturer på skulpturstasjonen. Hvis simmen ikke blir slukket innen en time, dør den. (Merk at simmer som tar fyr i gravkammer ikke dør, de besvimer bare) Pets: - Simmer kan ta fyr og dø hvis de feiler når de hopper gjennom infernoringen med hesten sin, MEN det er ikke uvanlig at hesten jager vekk mannen med ljåen slik at simmen overlever likevel. Showtime: - Magikersim kan dø som følge av å mislykkes med enkelte triks Supernatural: - Simmer som blir forvandlet til gull (Midasberøring) kan stryke med - Spise giftig gelébønne fra gelébønneplanten - Hekser som feiler når de bruker hjemsøkt-forbannelsen kan oppleve at forbannelsen slår tilbake på dem selv og dreper dem Har også lest at simmer som har trekket "Heldig" eller "Uheldig" blir avvist av mannen med ljåen for alle andre dødsårsaker enn alderdom, men er usikker på om dette stemmer - har ikke prøvd det selv Når det gjelder kjendiser har de lett for å bli imponert av rikdom, men også ferdigheter er tydeligvis stas. Særlig dersom du er på nivå 8 og over i en ferdighet vil det trolig virke imponerende på kjendisen. Gode karismaferdigheter vil absolutt være en fordel hvis du planlegger å bli venn med en kjendis, og særlig hvis simmen din har fullført ferdighetsutfordringene "kjendis" og "sjarmerende" innen karisma. Kjendiser blir også imponert av simmer som spiller instrument på gaten i nærheten av dem. Mine simmer har ofte blitt venn med kjendiser (og dermed kjendis selv) sterkt mot min vilje bare ved å jobbe sammen med kjendiser :gjeiper: En annen utvei er å fullføre foto-utfordringen "menneskeformekspert" som krever at du tar bilde av 50 ulike simmer. Når denne er oppnådd, vil simmen din kunne gå fra ukjent til venn eller fra venn til bestevenn med noen (gjelder både simmer og dyr) kun ved å ta bilde av dem. (Ubeskrivelig kjekt når man skal adoptere villhester og enhjørninger.) så mye jeg ikke har fått ut av The Sims 3 enda! Dersom en sim har trekket uheldig, vil ikke Mannen med ljåen ta med den aktuelle simmen.. Vet ikke hvordan det er med trekket heldig.
Aubree Skrevet 18. oktober 2012 #1805 Skrevet 18. oktober 2012 Har nettopp kjøpt meg nytt sims 3. Sist gang jeg hadde det var det ingen problemer med å laste ned ting, men nå måtte jeg laste ned origin og nå funker ingenting. Noen andre som plages av det samme og har noen tips?
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #1806 Skrevet 18. oktober 2012 Har nettopp kjøpt meg nytt sims 3. Sist gang jeg hadde det var det ingen problemer med å laste ned ting, men nå måtte jeg laste ned origin og nå funker ingenting. Noen andre som plages av det samme og har noen tips? plages i starten med nye systemet, men nå synes jeg det er mye bedre. Mye bedre oversikt over hva som faktisk lagrer seg og ikke..
Aubree Skrevet 18. oktober 2012 #1807 Skrevet 18. oktober 2012 plages i starten med nye systemet, men nå synes jeg det er mye bedre. Mye bedre oversikt over hva som faktisk lagrer seg og ikke.. Okei får håpe det går seg til. Fikk ikke til å registrere sims koden engang for å få de 1000 poenga som følger med spillet for å handle med. Prøvde å lage meg en ny mail adresse og registrere meg på tilfelle det var fordi jeg har eid sims før, men kommer opp at koden er ugyldig. Bah! Plages med alt nå Trykker jeg på noe som jeg vil laste ned, kommer det ikke i "nedlastning"s fila på sims startprogram. Skjer ingenting. Rart det skulle være så problematisk, var aldri slik sist jeg hadde sims 3.
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #1808 Skrevet 18. oktober 2012 Okei får håpe det går seg til. Fikk ikke til å registrere sims koden engang for å få de 1000 poenga som følger med spillet for å handle med. Prøvde å lage meg en ny mail adresse og registrere meg på tilfelle det var fordi jeg har eid sims før, men kommer opp at koden er ugyldig. Bah! Plages med alt nå Trykker jeg på noe som jeg vil laste ned, kommer det ikke i "nedlastning"s fila på sims startprogram. Skjer ingenting. Rart det skulle være så problematisk, var aldri slik sist jeg hadde sims 3. angående koden: taster du inn på rett sted da?
Aubree Skrevet 18. oktober 2012 #1809 Skrevet 18. oktober 2012 angående koden: taster du inn på rett sted da? Ja under "registrer spill" eller noe slikt. Mener det er rett ja, kommer opp fem bokser, fire tall/bokstaver i hver boks. Sims3 siden liker meg kanskje bare ikke
SoftKitty Skrevet 18. oktober 2012 #1810 Skrevet 18. oktober 2012 Tenkte å prøve meg på en Legacy-familie jeg:D Har laget "Robert Downton" som skal være founder av Downton-familien...hehe. Har funnet en potensiell dame til ham og Men hvordan får man sett familietre egentlig?
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #1811 Skrevet 18. oktober 2012 Tenkte å prøve meg på en Legacy-familie jeg:D Har laget "Robert Downton" som skal være founder av Downton-familien...hehe. Har funnet en potensiell dame til ham og Men hvordan får man sett familietre egentlig? hva er en legacy-familie? Familietreet finner du i første fane i "lev livet"-modus.
Yme Skrevet 18. oktober 2012 #1812 Skrevet 18. oktober 2012 Er det dette som er legacy-familier? Isåfall virker det jo litt kult å prøve noe sånt, ja.
Adele Skrevet 19. oktober 2012 #1813 Skrevet 19. oktober 2012 Er det dette som er legacy-familier? Isåfall virker det jo litt kult å prøve noe sånt, ja. er det det, så er det visst slik jeg alltid har spilt!
SoftKitty Skrevet 19. oktober 2012 #1814 Skrevet 19. oktober 2012 Ja jeg prøver å følge disse reglene: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/39862.page
Chord Skrevet 19. oktober 2012 #1815 Skrevet 19. oktober 2012 Lager dere grunnmur på husene deres? Er det noe poeng i det. eller bare for at det skal se bedre ut?
Minttu Skrevet 19. oktober 2012 #1816 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Lager dere grunnmur på husene deres? Er det noe poeng i det. eller bare for at det skal se bedre ut? Nå pleier jeg å kjøpe ferdige hus, men jeg liker å ha grunnmur Både fordi jeg synes det ser finere ut, og fordi jeg liker å ha fint inngangsparti med trapp opp Endret 19. oktober 2012 av Minttu 1
Adele Skrevet 19. oktober 2012 #1817 Skrevet 19. oktober 2012 Lager dere grunnmur på husene deres? Er det noe poeng i det. eller bare for at det skal se bedre ut? kommer Ann på om jeg skal ha kjeller eller ikke..
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. oktober 2012 #1818 Skrevet 19. oktober 2012 Man trenger vel strengt tatt ikke grunnmur om man skal ha kjeller heller? Jeg er i alle fall ganske sikker på at jeg ikke har hatt det når jeg har lagd kjeller
Chord Skrevet 19. oktober 2012 #1819 Skrevet 19. oktober 2012 Er det sånn at man ikke kan ha grunnmur når man skal lage kjeller?
Mermaid Blues Skrevet 19. oktober 2012 #1820 Skrevet 19. oktober 2012 Er det sånn at man ikke kan ha grunnmur når man skal lage kjeller? Det går an, forskjellen er bare at du trenger to trapper fra gulvet til kjelleren - en som går fra gulvet til bakkenivå, og en derfra og ned i kjelleren (det er eksempler på dette i Egypt og Frankrike, blant annet). Evt ha kjellertrappa i hagen og ikke inne i selve huset, jeg pleier å ha trappa ned fra kjøkkenhagen (som uansett er gjerdet inn med halvvegger så ikke hester og zombier skal angripe plantene).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå