Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har kjøpt Acer 5738ZG og den kjører Sims 3 så det suser! Bra grafikk og ingen problemer med treghet eller noe. Har både grunnspillet, Reisefeber og Luksusstæsj. Er storfornøyd med den så langt hvertfall :)

Men en annen ting: jeg er plaget med en bug i spillet som tydeligvis ingen av patchene så langt har tatt. Hvis jeg takker ja til et oppdrag som f.eks. å fikse TV'n til en sim i byen, får jeg jo opp at jeg finner TVn i utstyrslista. Problemet er at TVn aldri er i utstyrslista! På samme måte kjøpte jeg teleportøren for livslykkepoeng, og den skulle jeg også finne i utstyrslista, men den var heller ikke der. Den bare ble borte... flere som har opplevd dette?

Du er klar over at det menes den kartongen(symbol) i shoppemodus, og ikke i spillemodus.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
For å bli forhekset av en mumie må du først finne en. Meg bekjent er det kun mumier i Kina og Egypt (og oppdraget du står fast på er i Egypt, så den er jo grei). Feks i "brennende sands pyramide" (eller noe sånt) er det en lett tilgjengelig mumie i etasjen under det første rommet du kommer inn i. For at simmen skal kunne bli forhekset må den A. ikke ha mumiesnacks i utstyrslisten og B. ikke ha maks skill i kampsport. Hvis simmen har mumiesnacks, vil mumien bare spise snacksen og legge seg til å sove i sarkofagen igjen, og dersom simmen er mester i kampsport vil den rett og slett banke mumien ;) Cluet er altså å lokalisere mumien, og gå rett mot den, slik at den til slutt angriper simmen. Etter en liten runde juling vil simmen kunne bli forhekset, men dette skjer slett ikke alltid.

(anbefaler også å knipse et par bilder av mumien i samme slengen, det er et oppdrag i Egypt hvor du får temmelig mye penger for et mumiebilde)

NB! En forhekset sim må oppsøke sjelefredsstatuen, som finnes inne i sphinxen, innen 14 dager for ikke å dø.

Hva gjør man når man har maks skill i kampsport da? Jeg står helt fast på "bli forhekset", og tror det er pga at jeg har maks skill. Dessuten finnes det ikke flere mumier i egypt- tror jeg har overvunnet alle :S

What to do??

Skrevet
Hm, hvis det Rosa Pute sier stemmer, har du prøvd å gå på do inne i huset? Hvis dette her er samme oppdrag, så skal det da åpne seg en trapp på soverommet.

Evt tror jeg det skal funke å skru på stereoen også.

Jeg skal gå inn på spillet å sjekke huset det er snakk om etterpå, kanskje jeg husker hva jeg gjorde :)

Skrevet
Jeg har kjøpt Acer 5738ZG og den kjører Sims 3 så det suser! Bra grafikk og ingen problemer med treghet eller noe. Har både grunnspillet, Reisefeber og Luksusstæsj. Er storfornøyd med den så langt hvertfall :)

høres jo flott ut:). Du har ikke tilfeldigvis lastet ned sims 2 med tileggspakker også på? Jeg har nesten alle sims 2 spillene og har tenkt å få sims3 med tileggspakker også, så lurer på om det vil gå like bra da?..

Gjest Simmy
Skrevet

Sims! <3

Liker godt det nyeste spillet (pluss reisefeber), men jeg må si jeg gleder meg til en slags college-utvidelse kommer til Sims 3 også (om den gjør det, da). Savner late dager på universitetet med fester og noe oppgaveskriving :fnise: Og dyreutvidelse, om det kommer! Og da med litt mindre statiske og robotlignende hunder og katter..

Forøvrig synes jeg det "raske" moduset på klokken går saaaaakte. Må sitte i flere "ordentlige" minutter og se Simmene sove. Ikke spesielt gøy! Og jeg tror da at jeg har en ok Pc?

Operativsystem: Windows Vista 6.0

Systemmodell: Aspire 7520

prosessoer: AMD turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-58 (2 CPUs), - 1.9GHz

Minne: 1790MB RAM)

Skrevet (endret)

Noen her inne som kan hjelpe meg med et oppdrag? Jeg vandrer rundt inne i den store pyramiden og leter etter evighetens fornminne (eller noe sånn :P), men jeg kan ikke finne den!!! Er det noen som vet om noe jeg kan ha gått glipp av? Jeg har googla det, men jeg finner ikke noe der heller..

Jeg fant det akkurat nå!! Endelig! :D

(selvfølgelig rett etter jeg spurte om hjelp)

Endret av Rosa Pute
Gjest Blubberella
Skrevet
Du er klar over at det menes den kartongen(symbol) i shoppemodus, og ikke i spillemodus.

:plystre: Eh...nei...

Men nå vet jeg jo det da. Takk for hjelpen! :)

Bug liksom... *lister seg rødmende ut*

Gjest megvel
Skrevet
Sims! <3

Liker godt det nyeste spillet (pluss reisefeber), men jeg må si jeg gleder meg til en slags college-utvidelse kommer til Sims 3 også (om den gjør det, da). Savner late dager på universitetet med fester og noe oppgaveskriving :fnise: Og dyreutvidelse, om det kommer! Og da med litt mindre statiske og robotlignende hunder og katter..

Forøvrig synes jeg det "raske" moduset på klokken går saaaaakte. Må sitte i flere "ordentlige" minutter og se Simmene sove. Ikke spesielt gøy! Og jeg tror da at jeg har en ok Pc?

Det kom en oppdatering rett etter at det kom ut som skulle fikse farten litt. Ble mye raskere med den, så om du ikke har oppdatert spillet ditt anbefaler jeg at du gjør det :)

Håper også på college-utvidelse snart :ler:

Gjest Blubberella
Skrevet
Sims! <3

Du har noe lav prosessorhastighet, og det kan kanskje ha noe å si. Min gamle bærbare hadde 1,9 GHz og den taklet ikke spillet. Det ble tregt og endte med kræsj og systemfeil... Grafikk og minne har også noe å si (minne skal du ha nok av ser det ut som). Hvilket skjermkort har du?

Og nå hiver Ylvina seg utpå igjen med flere dumme spørsmål... Jeg har nettopp begynt å jobbe meg gjennom oppgavene i Egypt og kom til den oppgaven der man skulle hente ei bok fra biblioteket i et hus. Jeg fikk tak i boka, men nå er kontaktpersonen min (han het Kamel til etternavn) borte vekk! Jeg kan kontakte ham per telefon, men han er verken hjemme i huset eller andre steder i Egypt. Hvordan skal jeg klare å få gitt ham boka og fullføre oppdraget da? Har jeg gjort noe feil underveis? Dette var utrolig irriterende... :kjefte:

Gjest megvel
Skrevet
Du har noe lav prosessorhastighet, og det kan kanskje ha noe å si. Min gamle bærbare hadde 1,9 GHz og den taklet ikke spillet. Det ble tregt og endte med kræsj og systemfeil... Grafikk og minne har også noe å si (minne skal du ha nok av ser det ut som). Hvilket skjermkort har du?

Og nå hiver Ylvina seg utpå igjen med flere dumme spørsmål... Jeg har nettopp begynt å jobbe meg gjennom oppgavene i Egypt og kom til den oppgaven der man skulle hente ei bok fra biblioteket i et hus. Jeg fikk tak i boka, men nå er kontaktpersonen min (han het Kamel til etternavn) borte vekk! Jeg kan kontakte ham per telefon, men han er verken hjemme i huset eller andre steder i Egypt. Hvordan skal jeg klare å få gitt ham boka og fullføre oppdraget da? Har jeg gjort noe feil underveis? Dette var utrolig irriterende... :kjefte:

Det skjedde med meg også. Jeg avbrøt oppdraget, gjorde et annet, tok det opp igjen og da fant jeg h*n jeg skulle levere til.

Skrevet

Jeg lurer på om det samme skjedde med meg, eventuelt med et annet oppdrag. Men jeg ringte personen jeg skulle levere til og inviterte h*n til markedet. Personen kom og jeg fikk levert det jeg skulle :)

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hvor jeg finner dødsgravkammernøkkelsteinen som skal i ei dør i den store pyramiden i Egypt? Er helt lost her...

Gjest Cupcakes
Skrevet
Noen som vet hvor jeg finner dødsgravkammernøkkelsteinen som skal i ei dør i den store pyramiden i Egypt? Er helt lost her...

hvis du blar deg to sider tilbake tror jeg du skal få svaret på det av woolfmoon. er det samme som jeg lurte på for en tid tilbake tenker jeg :) fant den hvertfall under det ene treet, litt vanskelig å se den hvis du ikke vet at den er der. men se på svaret h*n har gitt meg, står på engelsk på s. 28

Gjest Gjest_Ylvina_*
Skrevet
Jeg lurer på om det samme skjedde med meg, eventuelt med et annet oppdrag. Men jeg ringte personen jeg skulle levere til og inviterte h*n til markedet. Personen kom og jeg fikk levert det jeg skulle :)

Det visste jeg ikke gikk an, men da vet jeg det hvis det skjer flere ganger. Kontaktpersonen min forsvant helt til slutt, til og med navnet hans i teksten i reiseboka ble borte... Ei stund så det ut som at jeg kunne gi boka til hvem som helst, men så måtte jeg dra hjem og da fikk jeg telefon om at ei dame i Egypt var død. Hun var jo ikke kontaktpersonen min, men det virket som at dette gjorde oppdraget mitt umulig å fullføre. Heldigvis fikk jeg samme oppdraget på nytt litt senere med ny kontaktperson, så da var det jo bare å levere boka. :)

Gjest Gjest
Skrevet
hvis du blar deg to sider tilbake tror jeg du skal få svaret på det av woolfmoon. er det samme som jeg lurte på for en tid tilbake tenker jeg :) fant den hvertfall under det ene treet, litt vanskelig å se den hvis du ikke vet at den er der. men se på svaret h*n har gitt meg, står på engelsk på s. 28

Ja, der var den ja! Som jeg har lett!! Kjempeflott! :D

Gjest Blubberella
Skrevet
høres jo flott ut:). Du har ikke tilfeldigvis lastet ned sims 2 med tileggspakker også på? Jeg har nesten alle sims 2 spillene og har tenkt å få sims3 med tileggspakker også, så lurer på om det vil gå like bra da?..

Oi, glemte jo å svare deg!

Nei, har ikke prøvd å legge inn alle The Sims 2 spillene mine, siden jeg har dem på den gamle laptopen min. Den fungerer ennå og det er jo greit å ha noe å leke med når typen min låner den nye laptopen min til å spille Conan på... :)

Jeg tror nok man kan pakke inn alle The Sims 2 også på Acern i tillegg til dagens og kommende Sims 3 spill, da 2'ern krever mye mindre enn Sims 3. Da er det isåfall plassen på harddisken det skorter på, og 5738ZG'n har nå 500 Gb harddisk og dermed en god del plass.

Skrevet

Jeg får ikke til å meditere i meditasjonshagen, hvordan gjør jeg det?

Skrevet
Jeg får ikke til å meditere i meditasjonshagen, hvordan gjør jeg det?

Du må ha nivå 5 i kampsport.

Skrevet

noen som vet hvor jeg kan fiske dødsfisken i den byen som ikke har vann på kirkegården?

finner den ingen steder

Gjest megvel
Skrevet

I vannet utenfor kirkegården, der med fisking forbudt skiltet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...