Rafi Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Gutten min får frokost i 7.30-8- tiden. Spiser da 1/2-1 brødskive + en flaske NAN. Kl 11.30 er det lunsj, og grøt, men da er han ikke sulten!! Ikke kl 1200 heller. Spiser kun et par skjeer grøt. Hm. Hva bør jeg gjøre annerledes her tro? (han er 11 mnd)
Lilith Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Gutten vår er også litt tøysete mht mat for tiden. Jeg prøver litt forskjellige ting når han ikke vil ha grøten sin - middagsglass, skive, frukt, etc., og noen ganger lar han seg lokke til å spise noen biter til. Men er han ikke sulten, så er han ikke sulten. Da lar jeg ham være i fred til han selv gir signal om at han vil ha mat
Rafi Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 hm, innbiller meg at jeg skulle fått i han litt mer dersom han fikk brødskive, så kanskje det er en idé å gi brød til frokost og lunsj? Han er fortsatt glad i flaska da. Han blir helt vill når han får flaska, men skuffa når det er vann på den... Har prøvd å gi mindre og mindre NAN. er nå nede i 2 flasker om dagen. Og så var tanken å gi mer og mer fast føde, men er jammen ikke alltid han vil ha det...
Lilith Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Jeg ville ikke stresset med flaske/fast føde-overgangen. Det går seg nok til av seg selv etter hvert Kanskje han klør i gommene og heller vil ha noe som gir tyggemotstand? Du kan jo prøve med annet pålegg på lunsj-skiva for variasjonens skyld? Eller kanskje han synes det er gøy med babykjeks/riskake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå