Gå til innhold

Roma

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_synne_*
Skrevet

Noen som kan anbefale et sentralt hotel i Roma med utendørs svømmebasseng?

Eller finnes det noen fine steder like utenfor Roma der det er fint for sol og bad og enkelt å ta seg inn til Roma? Har sett på Terracina og Sperlonga, men er litt usikker. Noen som har vært der og kan si litt om stedet og om det er enkelt å komme seg til Roma?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Grete_*
Skrevet

Du må litt opp i pris skal du bo på hotell med utendørs svømmebasseng i Roma.

Boscolo som er et luksushotell har basseng. Giancolo har hage med basseng og Holiday Inn Aurelia.

Du kan komme deg fra Terracina til Roma med tog eller buss og tog.

Direktetogene mellom Terracina og Roma går ikke så ofte. Men du kan ta buss fra Terracina til Monte S. Biagio stasjonen (på toglinjen mellom Roma og Napoli) og så ta tog derfra. Det går tog en gang i timen fra Monte S. Biagio til Roma.

Jeg tror nesten du må bestemme deg for om du vil ha badeferie eller om du vil ha byferie. Jeg ville tatt deler av ferien i Roma og ikke vært så opptatt av å ha basseng. Også heller tatt resten av ferien et sted med basseng/hav. Det kunne f.eks. vært delig med en uke i Terracina etter at man hadde vært i Roma by.

Skrevet

Hei

Jeg er enig med Grete her. Det er kanskje best å dele opp ferien - vi gjorde det da vi dro til Toscana for et par år siden. Da delte vi opp ferien med å ha noen dager i Firenze uten bil og deretter leide vi bil og flyttet base ut til Castellina i Chianti der vi hadde et rom på en plass med svømmebasseng :-)

Her er mitt reisebrev fra Roma: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der :-)

Skrevet

Er også enig med de over :) Ta noen dager i Roma og noen dager ved kysten.

Terracina har utrolig lang fin sandstrand, og en del gode restauranter. Togstasjon i byen som har direkte forbindelse med Roma. Du kan se bort til Sperlonga som ligger litt mer på en "klippe" og har mer tradisjonelle trange gater og kanskje er litt mer romantisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...