Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha med med pus på en 6 timers kjøretur. Han er rolig til vanlig, men remjer litt i bilen som de fleste andre katter, burde jeg kontakte veterinær og få noe beroligende til han? Siden det er så lang tur mener jeg, er lenge for pus og måtte ligge i ro. Og er det noen som har noen gode forslag til løsninger på mat, vann og do? Har et lite kattebur og et større gitterbur som jeg skal se hvilket passer best når vi drar. E

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Prøv Feliway spray (har ikke prøvd det selv), det skal ha en beroligende effekt på katter (gjør at de føler seg hjemme og trygge) og er beregnet på ting som gjør katter urolig, som feks bilturer. Hvis det er mulig, ta flere småpauser hvor han kan bevege seg fritt i bilen.

2) Ta med vann på flaske, hell oppi en skål når dere tar en pause. Evt kan dere kjøpe sprøyte og sprute litt vann i munnen eller la han slikke dråpene fra sprøyten.

3) Ha med en liten dokasse med litt sand i, så kan han gå på do i en av pausene.

Jeg har ofte reist på lengre turer med katten min, og det har gått helt greit. Han pleier å sitte i buret stort sett hele tiden, men han drikker lite og går sjelden på do ellers, så vi har ikke hatt behov for dopause.

Vær obs på eventuelle tunneler, min katt blir svært urolig når vi kjører gjennom lengre tunneler. Ellers er det bare å godsnakke med han og gi ham masse oppmerksomhet!

Lykke til :)

Gjest Cipheria
Skrevet

Eg køyrde ein gong 6timar med kattane utan pause. Dei fekk ikkje beroligande eller noko slikt. Mjaua litt i byrjinga, men så sov dei resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...