Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er ei jente på 39 som skal på min første date på 15 år. Har kommet ut av et 15 år langt samboerskap for ett halvt år siden , og no skal jeg som sagt på date for for første gang på mange år. Dette er en mann jeg har møtt på nettby av alle ting. Har utvekslet tlf.nr og msn adr. Har sittet mange og lange timer på msn og pratet om alt mellom himmel og jord. Han virker å være en trivelig og oppegående mann... Men jeg er litt skeptisk likevel da... det finns jo så mye rart der ute i cyberspace... Skal møte han på en offentlig plass med folk rundt oss... Men saken er jo at jeg har nesten glemt hvordan man går på date... Er det noen som har noen tips og råd?
Mermaid Blues Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Så spennende Jeg møtte min samboer over nett også, hadde riktignok en felles kompis, men vi ble kjent over msn. Ting jeg kommer på i farta som har funket for meg/mine venninner: - Ta på deg yndlingsgenseren/toppen din. Hvis du føler deg vel, ser du bedre ut også - Slå av lyden på mobilen, og ha den i veska. - Lytt til hva han sier og spør ham gjerne videre om ting du ser han engasjerer seg for. Folk flest elsker å snakke om seg selv når de først kommer i gang. - Ikke snakk om eksen Og aller viktigst: Vær deg selv! Tvi tvi, håper det blir en kjempekoselig date
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Så spennende Jeg møtte min samboer over nett også, hadde riktignok en felles kompis, men vi ble kjent over msn. Ting jeg kommer på i farta som har funket for meg/mine venninner: - Ta på deg yndlingsgenseren/toppen din. Hvis du føler deg vel, ser du bedre ut også - Slå av lyden på mobilen, og ha den i veska. - Lytt til hva han sier og spør ham gjerne videre om ting du ser han engasjerer seg for. Folk flest elsker å snakke om seg selv når de først kommer i gang. - Ikke snakk om eksen Og aller viktigst: Vær deg selv! Tvi tvi, håper det blir en kjempekoselig date Tusen takk for gode råd!! Er ikke så enkelt når det er så mange år siden sist... Noen flere råd eller synspunkter?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 -Gå å bruk penger på en bukse som gir deg knallbra rumpe!! Selvtilliten din vil stige mange mange hakk og det er vel verdt pengene du legger i den!! Det er alltid ukonfortabelt å gå på do på date, fordi du tenker: henger skjørtet mitt pent, husk å ikke snuble nå og syns han at jeg har stor rompe? Med ny bukse vil du tenke: håper han ser på rumpa mi!! (Funker det ikke med daten har du en bukse som gir deg selvtillit til tusen til fremtidig sjekking... ). Denne buksen sammen med favorittgenseren din nevnt i tidligere innlegg gjør at du lettere vil kunne slappe av. - Hvis samtalen går tregt pga nervøsitet, men du merker kjemien er der inviter han på et sted de har biljard. Biljard er perfekt til date, da man ikke trenger prate hele tiden, dere har mulighet til å kikke ekstra på hverandre, latteren sitter løst og muligheten er der for å "tilfeldig" komme borti når dere går forbi hverandre... - Går samtalen tregt, og kjemien absolutt ikke er der, drikk opp kaffen din, takk for deg og gå. Ha noen venninner i bakhånd du kan treffe enten på pub eller en flaske vin hjemme hos dem. Ikkeno er verre etter en dårlig date enn å gå hjem alene. Da føler man seg alene da!! Å dele en flaske vin med gode venninner er det som skal til for å få optimismen tilbake... Lykke til!!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 -Gå å bruk penger på en bukse som gir deg knallbra rumpe!! Selvtilliten din vil stige mange mange hakk og det er vel verdt pengene du legger i den!! Det er alltid ukonfortabelt å gå på do på date, fordi du tenker: henger skjørtet mitt pent, husk å ikke snuble nå og syns han at jeg har stor rompe? Med ny bukse vil du tenke: håper han ser på rumpa mi!! (Funker det ikke med daten har du en bukse som gir deg selvtillit til tusen til fremtidig sjekking... ). Denne buksen sammen med favorittgenseren din nevnt i tidligere innlegg gjør at du lettere vil kunne slappe av. - Hvis samtalen går tregt pga nervøsitet, men du merker kjemien er der inviter han på et sted de har biljard. Biljard er perfekt til date, da man ikke trenger prate hele tiden, dere har mulighet til å kikke ekstra på hverandre, latteren sitter løst og muligheten er der for å "tilfeldig" komme borti når dere går forbi hverandre... - Går samtalen tregt, og kjemien absolutt ikke er der, drikk opp kaffen din, takk for deg og gå. Ha noen venninner i bakhånd du kan treffe enten på pub eller en flaske vin hjemme hos dem. Ikkeno er verre etter en dårlig date enn å gå hjem alene. Da føler man seg alene da!! Å dele en flaske vin med gode venninner er det som skal til for å få optimismen tilbake... Lykke til!!!! Takk for dine synspunkter. Det er akkurat det som jeg gruer meg til... å sitte der stum som en østers av nervøsitet... eller skravle høl i hue på han av nervøsitst... vet ikke helt hvordan jeg vil reagere når jeg treffer han. Men skal prøve så godt jeg kan å være meg selv. Liker han ikke det han ser og hører kan det være det samme...
Gjest :) Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Takk for dine synspunkter. Det er akkurat det som jeg gruer meg til... å sitte der stum som en østers av nervøsitet... eller skravle høl i hue på han av nervøsitst... vet ikke helt hvordan jeg vil reagere når jeg treffer han. Men skal prøve så godt jeg kan å være meg selv. Liker han ikke det han ser og hører kan det være det samme... Ikke bygg det opp til å bli mer alvorlig enn det er! Da blir du bare enda mer nervøs. Se på det som en mulighet til å møte et nytt menneske. Om dere ikke klikker, hva så? Du har fått trening i å date, og kanskje funnet en ting eller to du ikke ser etter i en ny mann? Om det klikker, vell, suupert;)
Gjest m47 Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Ikke bygg det opp til å bli mer alvorlig enn det er! Da blir du bare enda mer nervøs. Se på det som en mulighet til å møte et nytt menneske. Om dere ikke klikker, hva så? Du har fått trening i å date, og kanskje funnet en ting eller to du ikke ser etter i en ny mann? Om det klikker, vell, suupert;) Godt svar! Du skal møte en hyggelig mann. Dere skal egentlig bare ha en hyggelig kveld sammen. Dere har kanskje avdekket en felles interesse på nettkonversasjonen , og det er noe å prate om. Ikke tenk at dere skal bli kjærester, men tenk at dere skal glede dere denne kvelden sammen. Han kan fort bli så usikker og nervøs at han mister sjarmen. Det er i såfall ett stort kompliment, og impliserer at han blir mer attraktiv på møte nr. 2. Sjansen for at dere begge treffer på kjemien og blir kjærester etter hvert er kanskje 1/4, kanskje 1/10, men sjansen for at dere får en hyggelig kveld, og lærer nye ting er mye større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå