Gjest hestejente Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har en hest som elsker brødskiver med salami og smør. Jeg pleier å ha med meg matpakke i stallen og er jeg litt uobservant når jeg går forbi boksen hennes snapper hun til seg brødskiva med salamien og det hele. Det har blitt så ille at hun har sluttet å spise kraftforet sitt, hun vil heller ha brødskiva mi. Og hvis hun ikke får blir hun skikkelig sur og nekter å la seg sale på. Noen som vet om noe lignende? Er hester egentlig kjøttetere eller gjelder det bare lille Blakka?
Gjest fisk Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Hester som har levd ved havet tidligere da de var mye ute og mest som villhester, spiste fisk, så at en hest spiser kjøtt høres ikke så unormalt ut. Men den bør jo få i seg kraftfòret sitt siden brød med salami ikke dekker behovet den har for næringstoffer. Du kan jo la matpakken ligge et annet sted og bare gi den en liten bit og ikke en hel lunsj? Eller du kan blande litt finhakket salami i kraftfòret og håpe grinebiteren blir fornøyd. Ta han fatt og ikke finn deg i at han blir sur, bare vær bestemt, men det er opp til hver enkelt hvor mye man skjemmer bort en hest og gir den unoter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå