Gjest gjest_lillema Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg og min ex, begge i midten i 20 årene, var sammen i ca 10 mnd før det ble slutt pga tillitsbrudd fra min side. ( ikke utroskap ) Det har etter dette vært mye frem og tilbake mellom oss, sammen - ikke sammen osv. Mye vondt har blitt sagt fra begges side og vi har diskutert forholdet opp og ned i mente. Saken er vel at vi hadde et godt forhold frem til den siste måneden, så vi ønsker å forsøke igjen. det er naturligvis usikkerhet fra begges side inn i bildet nå, kommer det til å vare denne gangen osv. Vi er begge lei av å diskutere alt det vonde, ønsker å forsøke å se fremover og tenke positivt. Er det noen her som har erfaringer, tips og råd til hvordan man kommer seg videre etter noe slikt?
Lissi Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Nei. Når tilliten først er brutt skal det utrolig mye til for å klare å bygge det opp igjen! Men det er vel lov å prøve
Gjest gjest_lillema Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 var vel strengt tatt ikke det jeg spurte om. ?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 var vel strengt tatt ikke det jeg spurte om. ? Fakt of life!
Skrika89 Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har aldri vært med om noe sånn, men vær flinke til å kommunisere. Dere må jo lære dere til å stole på hverandre igjen da og det kan være en lang vei og gå, men med hardt arbeid er det utrolig hva som faktisk går. Lykke til!
Gjest Gjest_Yvonne_* Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Hei! Jeg er i nøyaktig samme situasjon, og har snakket med en del rådgivere faktisk om hvordan dette bør gjøres. Det som er viktig er at både du og han går i dere selv og endrer de faktorene i dere som gjorde at det fungerte dårlig. I mitt forhold gjelder dette f.eks med at JEG må slutte å ha utblåsninger på han hver gang jeg har en dårlig dag, osv. Saken er at de fleste exkjærester som prøver igjen ender opp med nytt brudd - hvis ting ikke endrer seg. Jeg snakket med en klarsynt en gang, og hun sa noe som traff meg veldig.. Hun sa: "Du får aldri tilbake det forholdet dere hadde! Det er over. Men dere kan få et nytt forhold, et helt annet forhold!" Det er viktig å innstille seg på at ting må bli annerledes denne gangen for at ting skal gå bra. Hvis dere begge er bevisst dette og jobber med disse faktorene i dere selv så skal dere være et skritt nærmere det å få et godt forhold igjen! Ellers tror jeg det er viktig å ikke snakke problemene i hjel.. kom dere ut, finn på ting, skap nye opplevelser sammen og masse positivitet! Lykke til! (og send gjerne noen lykketanker til meg også hvis du har et par til overs!
Gjest gjeste-gjeste Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Hei Det funker om man vil:o) Har nå vært sammen kjæresten min i halvannet år for andre gang og vi har det helt supert sammen. Men, det er ikke alltid vært like lett. Som Yvonne skriver så er kommunikasjon ekstremt viktig og også legg "gamle problemer" bak dere, velg å si dere ferdig med de og gå videre:o) Og dette gjelder også da "gamle" uvaner som må jekkes ned eller bli borte. Veldig smart det hun klarsynte sa - og veldig sant!! Masse lykke til til både Lillema og Yvonne og kos dere sammen kjæresten deres og om begge vil får dere det til:o)
Jade Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 (endret) Snakk ut - helt ut - om alt dette. Lov hverandre at dere aldri ALDRI bruker noe av dette mot hverandre i fremtidige krangler! Lykke til videre! Det kan gå bra så lenge begge to går inn for det! Endret 20. mai 2009 av Jade
Gjest gjest_lillema Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 tusen takk for svar Vi har vel ikke gjort annet enn å prate om alt dette i over en måned.. Dessverre har det noenganger endt i krangling og stygge ord. Vi er ikke så flink til å kommunisere bestandig og vi er begge redd for å bli såret. Samtidig har vi mye kjærlighet for hverandre også, så jeg har tru på at hvis vi bare klarer å være tydelige så skal vi klare å finne utav det. Vi skal gjøre positive ting sammen nå, date igjen og kose oss slik vi gjorde før. Ingen av oss har lyst til å treffe andre så det er ihvertfall ingen problemstilling.. Men det er klart at etter så mange runder vi har hatt med av og på, er jeg også redd for at det skal skjære seg igjen, hva hvis han endrer mening og ikke vil likevel. Samme følelsen sitter han også med, men velger å tro at den usikkerheten vil forsvinne etterhvert? Da vi gjorde det slutt, satt vi begge med følelsen "hva hvis vi egentlig var riktige, enn hvis det ville funka", mens vi nå sitter med følelsen "hva hvis det skjærer seg igjen".. ska`sje være lett med kjærligheten..:/
Gjest Gjest_spar_* Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Hei du! Jeg er i en liknende situasjon som deg. Kjæresten min og jeg var sammen først i noen måneder, men så ble jeg dumpa hardt og brutalt.. Han påsto at det var mangel på følelser etc. Jeg gråt mine bitre tårer, men prøvde å fokusere på andre ting og bare leve videre. Så kommer han tilbake - sier at det var en feil, at han vil at vi skal være sammen igjen. Jeg var kjempeusikker, veldig redd for å bli såra igjen. Vi hadde en lang periode (6 uker) hvor vi prata frem og tilbake og nærmest gravde oss ned i alle problemene, sviket, såretheten osv. Til slutt fikk jeg bare nok: sa til ham at nå får det være nok prat - la oss handle! Vi dro hjem til meg - hadde sex - og etter det så har vi gradivs kommet nærmere og nærmere hverandre. Nå skal vi flytte sammen Poenget er: Ikke prat så altfor mye om problemer. Fokuser på det positive - det dere liker ved hverandre! Snakk om det. Og en viktig ting til: Jeg har bare et få ganger klandret ham fordi han stakk den første gangen. Tror det er veldig viktig for oss at jeg har lagt det bak meg - gitt han en ny sjanse. Og da mener jeg helt ny - ikke med rester av gammelt grums. Så kjæresten din må tilgi, legge det bak seg og dere må begge gi forholdet deres en flunkende ny start hvor dere fokuserer på det positive og ikke snakker ting ihjel. Husk: det man vanner - det gror... Vanner du problemene, så gror de, mens vanner du kjærligheten så gror den! LYkke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå