MarianneE Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Hvor mange bøker er det egentlig i denne "serien" om Hole? Jeg har lest: *Kakerlakkene *Frelseren *Flaggermusmannen *Snømannen *Rødstrupe (når jeg tenker meg om har jeg t.om lest dem i den rekkefølgen de står i..) Jeg vet "Marekors" er en, men er det flere bøker om Hole? Liker de veldig godt!
Gjest Googlista Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Fra Wikipedia: Bibliografi Jo Nesbø * Flaggermusmannen – kriminalroman, (1997) * Kakerlakkene – kriminalroman (1998) * Stemmer fra Balkan/Atten dager i mai (med Espen Søbye) – dokumentar (1999) * Rødstrupe – kriminalroman (2000) * Karusellmusikk – noveller (2001) * Sorgenfri – kriminalroman (2002) * Marekors – kriminalroman (2003) * Frelseren – kriminalroman (2005) * Snømannen – kriminalroman (2007) * Doktor Proktors prompepulver – barnebok (2007) * Det hvite hotellet – kortroman (2007) * Hodejegerne – kriminalroman (2008) * Doktor Proktors tidsbadekar – barnebok (2008) Alle kriminalromanene til Jo Nesbø handler om førstebetjent Harry Hole, med unntak av Hodejegerne [2], hvor Jo Nesbø har introdusert en ny hovedperson, Roger Brown.
MarianneE Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2009 Sorgenfri er en til bok om Harry Hole. Stemmer! Sorgenfri og Marekors har jeg igjen. Takk for hjelpen!
Gjest Catwoman Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Elsker Harry Hole bøkene. Jo Nesbø skriver utrolig bra. Håper det snart kommer en ny.
angeleyes Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Jeg også. Eneste boken jeg ikke har lest er "Snømannen". Den skal jeg lese når sommerferien kommer.
MarianneE Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2009 Jeg også. Eneste boken jeg ikke har lest er "Snømannen". Den skal jeg lese når sommerferien kommer. Da har du virkelig noe å glede deg til!!!
mia83 Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Kommer ny Harry Hole-bok i september Så spennende! Ja snømannen var bra altså!
MarianneE Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2009 Snømannen er en bok som virkelig satt i kroppen på meg lenge etter jeg var ferdig med den...
Tonka Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Jeg lurer inn et spørsmål til alle dere som har lest alle bøkene (eller i alle fall de fleste): Hvilken er mest spennende? Har så langt bare lest Snømannen (leste den like fort som jeg spiser et knekkebrød omtrent, superbra!) og i underkant av halve Flaggermusmannen. Ja, jeg vet at jeg startet i feil ende, men det ble bare sånn..........
angeleyes Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Nå gleder jeg meg enda mer til å lese Snømannen
Lumsk Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Jeg leste nylig alle Harry Hole-bøkene i riktig rekkefølge, unntatt Sorgenfri. Sorgefri var vanskeligst å få tak i, de lokale bokhandlene hadde noe av serien alle sammen, men ingen hadde den. Jeg hadde ikke tålmodighet til å vente så jeg gikk rett på neste i stedet Tror ikke den er viktigst for historien. Ellers var det litt greit å lese dem i rett rekkefølge siden historien henger mer eller mindre sammen fra bok til bok, kanskje mest i midten hvis jeg ikke husker helt feil. Snømannen synes jeg var best, men jeg koste meg med alle sammen!
Gjest MissBella Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har bare lest en av bøkene om Harry Hole. Men jeg har de andre liggende på vent. Se om jeg får lest litt i sommer.
MarianneE Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. mai 2009 Jeg lurer inn et spørsmål til alle dere som har lest alle bøkene (eller i alle fall de fleste): Hvilken er mest spennende? Har så langt bare lest Snømannen (leste den like fort som jeg spiser et knekkebrød omtrent, superbra!) og i underkant av halve Flaggermusmannen. Ja, jeg vet at jeg startet i feil ende, men det ble bare sånn.......... jeg har lest de i "feil" rekkefølge men tror ikke det gjør så mye. Snømannen og Kakerlakkene er vel de jeg har likt best. Frelseren er jeg litt usikker på. følte at jeg ikke fikk helt takt på den..
Gjest Catwoman Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Det er litt lurt å lese de i rekkefølge. Jeg leste rødstrupe først - og leste i rekkefølge fra den. Også leste jeg de to første til sist. Pga at jeg hadde lest de andre visste jeg feks hvem som var morderen i den første boken da jeg leste den. Kommer ny Harry Hole-bok i september
cilipili Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 Gleder meg ihjel til den nye boka kommer! Har prøvd å lese annen krim etter jeg ble ferdig med hele serien, men det blir aldri helt det samme. Har nok en liten crush på Harry Jeg likte best Frelseren og Snømannen. Når jeg var ferdig med disse bøkene var jeg nesten litt trist. Hele serien er fantastisk, men synes flaggermusmannen er den kjipeste. Men alikevel er den tusen ganger bedre enn Unni Lindells.
Mermaid Blues Skrevet 22. mai 2009 #19 Skrevet 22. mai 2009 Jeg likte alle bøkene rågodt, men lurer på om Rødstrupe var favoritten Synes også Hodejegerne var veldig spennende, selv om det ble litt rart uten Harry Hole da :gjeiper: Men den er like spennende og drivende godt skrevet som resten, så kan trygt anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå