Gjest Mea Culpa Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Denne kronikken er verdt aa lese syns jeg. Endret 18. mai 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Interessant, og synes den stemmer ganske bra med min egen erfaring. En kalori er ikke lik en kalori uavhengig av hva slags mat vi spiser, ulike næringsstoffer lagres/bearbeides jo på forskjellig måte og utnyttes i forskjellig grad i kroppen.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Uff, og jeg som elsker karbohydrater!! Men jeg går ned i vekt ved å telle kalorier da.. Skal revurdere slankemetoden!
FrizzleSizzle Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Ooh, sjekk 80-talls-shortsene... Uff, jeg som elsker trening og karbohydrater. Det var interessant lesing, ja, men jeg har erfaring med at slanking handler mye om psyken. Og jeg synes det er så ufattelig kjipt med lavkarbo-kosthold.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 noen som gidder å oppsumere hva innlegget handler om? skal man ikke trene om man vil ned i vekt?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Tror nok han sm har skrevet artikkelen er inne på noe, men det er ikke svart hvitt. Jeg har fått med meg at karbohydrater stimulerer til fettlagring, og noen mennesker "tåler" ikke karbohydrater så godt. For denne gruppen er nok lavkarbo mest gunstig. Men det er mange som går ned i vekt ved å trene mer og spise mindre, altså ha vi en gruppe som går ned på denne måten. Ingen er like, og det samme funker ikke for alle.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Tror nok han sm har skrevet artikkelen er inne på noe, men det er ikke svart hvitt. Jeg har fått med meg at karbohydrater stimulerer til fettlagring, og noen mennesker "tåler" ikke karbohydrater så godt. Også er det nok sånn at om man spiser karbohydrater i kombinasjon med ganske intensiv/hard trening er det ikke så mye som lagres som fett heller, det forbrennes nok mye. Men det er ikke det samme hva man spiser i hvert fall, det er ikke "bare" kaloriantallet som betyr noe Jeg føler jeg legger på meg av trening jeg, fordi jeg blir mer sulten. Men jeg antar at NOE av det som kommer på er muskler... Spiser endel protein og mest "sunne" karbohydrater fra grønnsaker (og kornprodukter..).
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 hva skjer om man spiser mye karbo og trener cardio?
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Leser man noen av kommentarene oppdager man fort at det er mye uenighet ute og gaar, selv blant "ekspertene". Og enkelte ser ut til aa tro at de sitter med fasiten, men det er vel heller saann at ingen sitter med fasiten og det er opp til hver enkelt hva man velger aa tro paa.
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Ooh, sjekk 80-talls-shortsene... Uff, jeg som elsker trening og karbohydrater. Det var interessant lesing, ja, men jeg har erfaring med at slanking handler mye om psyken. Og jeg synes det er så ufattelig kjipt med lavkarbo-kosthold. Det aller viktigste er jo at man finner noe som passer for seg. Man faar ikke noe bra resultat av aa drive med trening/kosthold man egentlig ikke kan fordra.
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. mai 2009 #11 Skrevet 19. mai 2009 (endret) noen som gidder å oppsumere hva innlegget handler om? skal man ikke trene om man vil ned i vekt? Forfatteren mener(saann som jeg har forstaatt det) at kostholdet ofte har mest aa si for vektnedgang Men trening er uansett bra for deg. Endret 19. mai 2009 av Mea Culpa
Chanel.No5 Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Det aller viktigste er jo at man finner noe som passer for seg. Man faar ikke noe bra resultat av aa drive med trening/kosthold man egentlig ikke kan fordra. Kan ikke bli sagt for ofte. En må leve sitt liv på den måten en selv ønsker, finne ut hva som fungerer for seg selv mtp. trening/kost og livet generelt. Finnes ikke noe fasit, men alt med måte pleier å hjelpe de fleste på sin vei..
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 Kan ikke bli sagt for ofte. En må leve sitt liv på den måten en selv ønsker, finne ut hva som fungerer for seg selv mtp. trening/kost og livet generelt. Finnes ikke noe fasit, men alt med måte pleier å hjelpe de fleste på sin vei.. Selv har jeg saavidt begynt aa spise litt mer steinalderkost. Mest fordi jeg har saa mye problemer med magen, og fordi jeg syns ikke karbohydrater gjør saa mye for meg uansett.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Denne kronikken er verdt aa lese syns jeg. Avataren din har ingen hake!
Gjest Mea Culpa Skrevet 20. mai 2009 #15 Skrevet 20. mai 2009 Avataren din har ingen hake! Hake hadde jeg sist jeg saa meg i speilet. Men den synes kanskje ikke saa godt naar den er delt i to. Hva har det med trening aa gjoere forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå