Gjest Gjest_Ada_* Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei, Jeg har en nær slektning i utlandet, Afrika. Han trenger en flybillett tilbake til Oslo. Kan jeg kjøpe en ebillett på hans navn? (jeg betaler og er i Oslo) Han har ikke mail og heller ikke it kunnskaper, han er en eldre herre. Blir det problematisk i forhold til ebilletten?
cogito Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Ja, du kan bestille flybillett til nokon andre. Men det blir jo vanskeleg med e-billett, når han ikkje har mail. Ein moglegheit er at du gir han referansenummeret, men det er jo ofte greitt å ha ein utskrift med all informasjon. Kanskje det er betre at du bestiller gjennom eit reisebyrå i landet han er? Då kan du ordne alt på telefon, og han kan hente billetten personleg hos reisebyrået (som kanskje har avdeling på flyplassen?).
Gjest Gjest_Ada_* Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hei, og takk for et raskt svar:) Han befinner seg i Afrika. Han tenker å ta buss til Marokko og båt over til Spania. Jeg tenker å kjøpe en billett fra Norwegian.no den var billig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til med reisebyråd i Afrika, snakker ikke språket heller. Men kanskje referanse nummer holder? Er det noen som vet?
Klematis Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Jeg synes å huske at Norwegian sier at de anbefaler en utskrift av billetten når du skal reise fra utlandet. Du kan jo bare ringe Norwegain og høre? Jeg ville uansett følt meg tryggere om jeg hadde et papir å vise til når jeg ankom flyplassen. Han kan kanskje oppsøke et eller annet kontor/hotell som har fax og så faxer du en kopi til ham? De fleste hoteller vil også være behjelpelige med å ta imot e-post og formidle til gjester.
Gjest Gjest_Ada_* Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ringer ham nå og ber han skaffe en mail adresse. Det er sikkert noen av de unge på internett kafeene som har en email.
Klematis Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ringer ham nå og ber han skaffe en mail adresse. Det er sikkert noen av de unge på internett kafeene som har en email. Bare pass på at du ikke sender noe til en ukjent persons e-post som inneholder sensitive opplysninger (som kredittkortopplysninger e.l.). Nå synes jeg å huske at de sladder alt utenom de siste sifrene i slike billetter uansett, men få den sendt til din egen e-post først så du kan sjekke så videresender du heller etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå