Lillemams Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Har iløpet av helga og dagen i dag vært innom 7 (!!!!!!!) miljøstasjoner for å levere plast, men hver eneste en har vært fullstendig stappa - kommer fallende mot meg da jeg åpna lukene Kunne ikke kjøre rundt med det lenger, så i dag havna posene i restavfallet... Blir så irritert, sortere skal vi gjøre, men kommunen tømmer ikke stasjonene... I tillegg så fjerner de den ene etter den andre miljøstasjonen, så nå har vi ingen i gåavstand.. Så må faktisk i bilen for å kaste boss mer miljøvennlig.. Puh, måtte bare få det ut, er ikke bra for hormonene å bli irritert over slike ting
Satyren Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Et såpass viktig spørsmål kan du trygt stille rett til din hjemstedskommune. De har faktisk plikt til å tilrettelegge for å være en miljøvennlig kommune.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 I vår hjemkommune hentes nå plastavfall, samt glass/aluminium, hjemme hos oss. Plastavfall hentes hver 3. uke, og glass/aluminium hver 6. uke, i tillegg til papir (annenhver uke), restavfall (annenhver uke) og bioavfall (hver uke). Kjempebra! Det gjør det lettere for oss å sortere. Snakk med kommunen din, kanskje de også har planer om et slikt opplegg?
Gjest Glør Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 I de fleste kommuner kan du levere sortert avfall direkte til søppeldynga, uten at det koster noe ekstra. Men det krever jo at du har tilgang på bil, dersom du har mye. I min kommune henter de gentlig plasten, men siden vi alltid glemmer å legge den ut kjører vi bare åog leverer den selv, når vi har samlet opp lit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå