Tjorven Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Vi vurderer (både jeg og mannen min) å bytte frisør, da vi synes at priene bare går opp for hver gang vi er der. Vi har vært veldig fornøyd så langt, men vi er nå åpne for nye frisører og nye priser. Hva betaler dere for å klippe dere hos frisøren? Hva er en akeptabel pris på klipp?
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Min frisør er relativt snill på prisene og tar 300 kroner for en vanlig dameklipp.
starie Skrevet 22. juli 2003 #4 Skrevet 22. juli 2003 Jeg pleier å klippe meg hjemme på vestlandet hos en frisør som har klippet meg siden jeg var liten. Hun vet hva jeg liker :D Sist jeg var der betalte jeg 480,- for klipp, farge og striper.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juli 2003 #5 Skrevet 22. juli 2003 Personlig synes jeg det er latterlig at folk hele tiden klager på at det å gå til frisør er så dyrt. Frisørfarget er ett av de få rene håndtverk vi har igjen og hvorfor skal prisene hele tiden presses nedover. Jeg betaler 475 for klipp hos min frisør og det er en pris som er helt akseptabel. Billig Billig Billig! Hvorfor skal folk leve etter Rema-prinsippet? Snart er vi bare en haug med svenskehandlende suppehuer i joggedresser fra Sparkjøp. Fri og bevare meg! Minnie
Gjest Liten Skrevet 22. juli 2003 #6 Skrevet 22. juli 2003 Jeg var hos frisøren og klippet meg i dag og betalte 550. Men da holdt hun også på i nesten halvannen time. Belater vanligvis mellom 480 og 550, alt etter hvor mye jeg skal klippe/hvor lang tid det tar. Da kan jeg selvsagt stikke innom frisøren bare for å få stusset luggen eller tynnet det litt mellom klipp.
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 Det er jo en kjent ting at dette håndverket i mange tilfeller blir dårligere og dårligere også. At folk bytter når prisene går oppover er noe som går igjen mange steder.
aline Skrevet 22. juli 2003 #8 Skrevet 22. juli 2003 Skulle jeg betalt 550,- for en klipp skulle jeg vært garantert å være fornøyd helt frem til neste mnd også!! Og jeg synes det er vanskelig nok å finne en frisør som jeg er fornøyd hos første dagen til og med jeg!! (og ho ene jeg fant, har fadermeg slutta og flytta uttafor byen!!) :x
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juli 2003 #9 Skrevet 22. juli 2003 Det er jo en kjent ting at dette håndverket i mange tilfeller blir dårligere og dårligere også. At folk bytter når prisene går oppover er noe som går igjen mange steder. Hvis man oppsøker billig-salonger så får man det man betaler for dessverre. Minnie
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #10 Skrevet 22. juli 2003 Hvis man oppsøker billig-salonger så får man det man betaler for dessverre. Minnie Nå tror jeg desverre at du tar feil, Minnie. Jeg har hatt mine runder hos disse dyre frisørene. Jeg har betalt 3000 kroner for en permanent, der frisøren klarte å "knekke" alle tuppene på håret mitt (kjent og dyr frisørkjede), jeg har klippet meg i en tilsvarene salong og mamma brukte 3 timer på å rette opp skaden. Mamma er frisør og er sjokkert over både priser og talent i disse salongene. Frisøren jeg bruker nå er billig og veldig bra. Hadde jeg ikke vært fornøyd med behandlingen jeg fikk der, så hadde jeg funnet meg en annen frisør. Det finnes selvsagt kjempeflinke og dyre frisører også. Men jeg er ikke villig til å betale dobbelt for å teste disse.
Gjest Liten Skrevet 22. juli 2003 #11 Skrevet 22. juli 2003 Skulle jeg betalt 550,- for en klipp skulle jeg vært garantert å være fornøyd helt frem til neste mnd også!! Men det er jeg også. Og ettersom jeg bruker fast frisør, så kan jeg stikke innom for å få gjort små justeringer, uten å måtte betale for det, mellom hver klipp.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #12 Skrevet 22. juli 2003 Jeg betaler 475 for klipp hos min frisør og det er en pris som er helt akseptabel. Det synes jeg også. Hvor klipper du deg? Er du fornøyd?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juli 2003 #13 Skrevet 22. juli 2003 Det synes jeg også. Hvor klipper du deg? Er du fornøyd? Jeg klipper meg hos Toni & Guy og er veldig fornøyd. Minnie
aline Skrevet 22. juli 2003 #14 Skrevet 22. juli 2003 Men det er jeg også. Og ettersom jeg bruker fast frisør, så kan jeg stikke innom for å få gjort små justeringer, uten å måtte betale for det, mellom hver klipp. Høres deilig ut! Hvor er det du går?
Gjest Liten Skrevet 22. juli 2003 #15 Skrevet 22. juli 2003 Jeg går hos Lemon i Øvre Slottsgate og er veldig fornøyd med dem. Har fast frisør der, men bruker gjerne en av de andre om jeg trenger hastetime og "min" ikke kan. Jeg har tjukt hår som ikke blir så fort slitt, så ofte holder det med et par minutter med saksa for å få av litt hår, så kan jeg drøye det noen uker til før jeg trenger å stusse hele håret. Når en har muligheten til dette, så synes jeg egentlig at 500 er akseptabelt. Ikke billig, men akseptabelt.
Tjorven Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #16 Skrevet 22. juli 2003 Jeg er i grunn interessert i å høre priser her, ikke ta denne diskusjonen om hvor mye man bør legge i en klipp og hva som er "ordentlig" klipp eller ei. Jeg har kort hår, og synes det er mye å betalte mange hundrelapper for å få stusset det litt innimellom... Men takk for svar så langt. Ser ut til at vi har en grei pris på klippen. I tillegg har jeg tenkt til å ta en ringerunde til frisører i området for å sammenlikne priser!
starie Skrevet 22. juli 2003 #17 Skrevet 22. juli 2003 Hvis man oppsøker billig-salonger så får man det man betaler for dessverre. Minnie Hva er en billig-salong? Grunnen til at det er så lave priser der er at det er to kusiner som driver salongen. De eier lokalet de bruker og de driver salongen selv. Begge to reiser mye til Oslo og utlandet for å få med seg de siste trendene, og de får også kurs av leverandørene. Hvorfor skal disse være så mye dårligere enn andre frisører?
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #18 Skrevet 22. juli 2003 Hvis man oppsøker billig-salonger så får man det man betaler for dessverre. Minnie Der må jeg si meg veldig uenig. Husleieprisen har mye å si på hvordan prisnivå salongen må legge seg på. Ligger den på et av Oslos shoppingsenter, er husleien mangedoblet iforhold til om den ligger i en avsidesliggende gate på feks Torshov. Dessuten er størrelsen på salongen samt antall ansatte avgjørende. Etter at reform '94 kom, var frisørmestrene tvunget til å gå tilbake på skolebenken for å i det hele tatt kunne ha lærlinger. Derfor er det svært få frisører igjen som har mesterbrev for begge kjønn. Disse store kjedene (Adam & Eva etc) har opprettet egne skoler hvor elevene er ferdig "utdannet" frisør etter 6 mnd. Det er begrenset hva de har lært av kjemi iløpet av denne tiden. Kvaliteten blir derfor også deretter... Min svigerfar er frisørmester (både dame- og herrefrisør), eier lokalene hvor han driver salong, 7 stoler, tar 270,- for en klipp.
Lykkeliten Skrevet 22. juli 2003 #19 Skrevet 22. juli 2003 Jeg tror det finnes mange salonger som er bra, både av de billige og dyre salongene. Selv har jeg hatt skrekkelige erfaringer hos en veldig rimelig her i byen (tror jeg betalte 150,-), men jeg har også vært misfornøyd hos Adam & Eva i Oslo feks. Tror man må finne sin personlige frisør, som forstår hva slags type du er og som kommer med gode råd. Jeg har funnet en krem-frisør :D og der betaler jeg vel ca 480,- for å klippe meg. (1250,- for klipp og striper). Der blir jeg garantert fornøyd. Hadde denne frisøren jobbet i en salong hvor jeg betalte halvparten ville dette bare vært positivt...
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2003 #20 Skrevet 22. juli 2003 Jeg betalte 1100 kr for klipp, striper og en flaske med spray-paste sist jeg var hos frisøren. Synes de er flinke (Chezz frisør i pilestredet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå