Anscombe Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei, Huden min i ansiktet virker ikke så tørr uten sminke, men når jeg bruker foundation (prøvd ulike typer, flytende og pudderform, "vanlig" og mineral), så ser huden ekstremt tørr og flassete ut, og alle linjer blir veldig fremhevet. Det er verst på kinnene og ved nesen. Noen som har noen tips til en god krem jeg kan bruke? Helst ikke rådyr, og en man ikke får fet hud av, huden min blir fort fet.
Hilde Christina Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Om du fort får fet hud har du ihvertfall ikke tørr hudtype, heller fuktfattig. Decléors Hydra Floral krem er den beste jeg vet om til fuktfattig hud Den er dyrere enn det du får på Vita, men den hjelper virkelig på fuktfattighet og fåes billigere på eBay og Feelunique.com.
Pjukset Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Bruker du foundation uten å legge dagkrem under først? Noen foundations er også mattende og ikke beregnet på tørr hud, så det er viktig å finne riktig foundation til din hudtype. Jeg er svært fornøyd med den fuktgivende foundation'en fra Guerlain. Et tips til deg er å gå til et parfymeri og be om prøver på foundations til din hudtype, og bruk en god dagkrem før du tar på foundation.
Pilea Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Det beste jeg har brukt mot dette er Hemp Hand Protector fra Body Shop. Bruker den som nattkrem i ansiktet selv om det er en håndkrem. Ganske billig, 129 for en svær tube. Om dagen bruker jeg Superdefense - very dry skin fra Clinique. Funker bra!
Anscombe Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2009 Takk til alle som har svart, jeg skal teste ut forslagene systematisk.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Det beste jeg har brukt mot dette er Hemp Hand Protector fra Body Shop. Bruker den som nattkrem i ansiktet selv om det er en håndkrem. Ganske billig, 129 for en svær tube. Om dagen bruker jeg Superdefense - very dry skin fra Clinique. Funker bra! Tuller du?? Bruker du håndkrem i ansiktet?!? TS, vær så snill å ikke følge dette rådet! Bruk krem som er beregnet på ansiktshud og som gir godt med fukt. Selv sverger jeg til merker man får kjøpt hos hudpleier. Decleor sin krem som ble anbefalt over er veldig god bl.a.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Om du fort får fet hud har du ihvertfall ikke tørr hudtype, heller fuktfattig. Decléors Hydra Floral krem er den beste jeg vet om til fuktfattig hud Den er dyrere enn det du får på Vita, men den hjelper virkelig på fuktfattighet og fåes billigere på eBay og Feelunique.com. Jeg leter etter denne på nettet men det kommer opp så mange varianter..har du kanskje en link eller noe som viser den rette? Takk
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Jeg leter etter denne på nettet men det kommer opp så mange varianter..har du kanskje en link eller noe som viser den rette? Takk Glem det,sjekka bloggen din og fant den der
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 har brukt MD formulations solkrem i årevis og har vore kjempefornøyd,men fikk nå prøve MD formulations anioxidant dagkrem med solfaktor 20 .KJEMPEBRA. IKKE BLANK OG FET.
Gjest Raptuza Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Lancomes foundation "Photogenic" er berekna på tørr hud. Du kan jo forsøka den.
Gjest Gaby Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Fet hud kan jo også få små tørre flak, da nytter det ikke med mere fuktighet, men med peeling! Jeg bruker fruktsyremaske fra Dermalogica, den fjerner alle sånne små flak. Gentle Cream Exfoliant heter den. Bare smør på - vent - vask av. Jeg blir også tørr på nesa og i kinnene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå