Gjest Eurodice Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg vet ikke om dette er riktig forum å stille spørsmål om det som står i tittelen, men regner med at innlegget blir flyttet om det skal et annet sted. Saken er den at jeg leier underetasjen i en enebolig, bor her på tredje året. I løpet av de to sommerhalvårene jeg har bodd her, har jeg hatt den tvilsomme fornøyelsen av å stifte bekjentskap med mange forskjellige insekter og biller. For tiden er det maur som kommer inn i huset, og diverse typer edderkopper. Jeg bruker en del penger på å bekjempe uvesenet. Det jeg lurer på, er om det er huseiers ansvar å bekoste det alle disse midlene koster meg. Er det noen her som kan svare meg på det? På forhånd takk.
Gjest _Leela_ Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Vet ikke svaret på spørsmålet ditt om huseier, men har du testet ut Trinol 810 mot krypene? Den er ikke så dyr, ganske drøy og tar kverken på krypene selv en stund etter du har sprayet. Ble iallefall min redning da jeg bodde i sokkel og bruker den fremdeles i underetasjen her i huset.
11kr Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hos oss betalte huseier for middlene. Men vet ikke om det er det som er standard.
Gjest Eurodice Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Vet ikke svaret på spørsmålet ditt om huseier, men har du testet ut Trinol 810 mot krypene? Den er ikke så dyr, ganske drøy og tar kverken på krypene selv en stund etter du har sprayet. Ble iallefall min redning da jeg bodde i sokkel og bruker den fremdeles i underetasjen her i huset. Dette middelet har jeg ikke forsøkt. Jeg kjøpte noe som heter Kirk strøpulver og to bokser Kirk maurlokkebokser. Dette er insektmiddel til bekjempelse av maur, saksedyr (hva nå det måtte være), skrukketroll og diverse annet. Jeg betalte 188 kroner for disse tingene, så noen formue er det jo ikke. Hvor kjøpte du Trinol? Det skal jeg kjøpe en annen gang. Kanskje det er bedre utvalg i en fargehandel eller Plantasjen, kom jeg til å tenke på nå.
Gjest _Leela_ Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Har iallefall sett Trinol på Jernia og Byggmakker, det er relativt sterke saker, så jeg pleier å spraye samtidig som jeg lufter og tar meg en tur utenfor huset. Men så lenge det funker er som sagt jeg fornøyd.
Kamikatze Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Det koster i alle fall ingenting å ta det opp med huseier. Men er redd for at den beste metoden er å fjerne bed og vegetasjon helt inntil husveggen. Oljegrus, betong, steinheller eller til nød singel. Det og å bruke insektnetting foran åpne vinduer og dører. De koster mellom femti og hundre kroner, og fås på Clas Ohlson, princess og på eBay. Spesielt der du har lys på inne, når det er mørkt eller overskyet, kommer slike til nytte.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Hvis du får maur inn må det jo være en maurtue i nærheten. Se om du finner maurtua og hell en flaske Fun Light på tua. Maurene spise saften og dør av aspartamen. Det er veldig effektivt.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Hvis du får maur inn må det jo være en maurtue i nærheten. Se om du finner maurtua og hell en flaske Fun Light på tua. Maurene spise saften og dør av aspartamen. Det er veldig effektivt. Det er også ulovlig. Det er ikke lov å ødelegge maurtuer, eller helle gift i tuene. Det som er lov, er å legge ut maurgift utenfor døren, som maurene bærer med seg hjem til tuen, og dermed forgifter den selv... Ikke alle maur bor i tuer heller. Det finnes ørten slag som bor i bakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå