Gjest Gjest_lizzi_* Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 kan jeg dra på studio og trene styrke på rompe/lår først, og så en time spinning etterpå? eller blir det for mye? jeg vil bli FAST i fisken,he he...
tinaballerina Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Det er en veldig bra kombinasjon!!Jeg gjør det 3-4 ganger pr uke!!!
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 kan jeg dra på studio og trene styrke på rompe/lår først, og så en time spinning etterpå? eller blir det for mye? jeg vil bli FAST i fisken,he he... Så lenge du føler at du har energi til å gi alt på begge øktene så kan du fint gjøre dette! Det er også i riktig rekkefølge med å ta styrken før kardioen! Kjør på og kos deg!
Gjest :) Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Så lenge du føler at du har energi til å gi alt på begge øktene så kan du fint gjøre dette! Det er også i riktig rekkefølge med å ta styrken før kardioen! Kjør på og kos deg! Bare et lite spørsmål.. Har hørt før at styrke skal komme før kardio, men hvorfor er det egentlig slik? Får man større uttelling av kardio-en når musklene allerede er "i gang"? Treningsenteret mitt legger desverre opp til spinning først, og så styrke :|
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Bare et lite spørsmål.. Har hørt før at styrke skal komme før kardio, men hvorfor er det egentlig slik? Får man større uttelling av kardio-en når musklene allerede er "i gang"? Treningsenteret mitt legger desverre opp til spinning først, og så styrke :| Nei - men du får gjerne lite utbytte av styrkeøkt hvis du gjennomfører den "utslitt". Liten vits med halvhjerta innsats på styrketrening, da kan du nesten like gjerne la det være. Dessuten er det et pluss for fettforbrenningen å trene kondisjon etter en styrkeøkt, hjelper dessuten kroppen med å bli kvitt slaggstoffer/motvirke stølhet etter styrken.
Gjest Kokos PT Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Nei - men du får gjerne lite utbytte av styrkeøkt hvis du gjennomfører den "utslitt". Liten vits med halvhjerta innsats på styrketrening, da kan du nesten like gjerne la det være. Dessuten er det et pluss for fettforbrenningen å trene kondisjon etter en styrkeøkt, hjelper dessuten kroppen med å bli kvitt slaggstoffer/motvirke stølhet etter styrken. Hovedårsak til at man anbefaler styrketrening før kondisjonstrening, er at det er mye mer effektivt å bruke opp karbohydratlagrene på styrken. Fett er en treig og dårligere kilde til energi ved styrketrening. Altså; bruker først opp karbohydratlageret på styrketreningen, og går over til å tære på fettlageret ved kondisjonstrening.
Leifr Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Hovedårsak til at man anbefaler styrketrening før kondisjonstrening, er at det er mye mer effektivt å bruke opp karbohydratlagrene på styrken. Fett er en treig og dårligere kilde til energi ved styrketrening. Og dette er viktig fordi effektiv styrketrening forutsetter at man får belastet musklene nokså hardt; til dette trenger man en viss mengde energi. Ellers blir belastningen for lav i forhold til musklenes maksimale arbeidskapasitet, og effekten av treningen blir minimal.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Hva med disse timene der man veksler mellom styrke og kondisjon? Slik som step/styrke osv. Der kanskje annenhver sang er kondisjon og annenhver er styrke. Bruker man både av karbohydrater og fett da? eller?
Annikken Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Jeg foretrekker å ta styrke først fordi jeg da er skikkelig gjennomvarm til kondisjon. Nå er det ikke så stor risiko for vridninger og slitasjeskader på spinning, men jeg trener en del aerobic / dans som kondisjon, og jeg foretrekker å være skikkelig gjennomvarm så jeg unngår au-knær eller overtramp. Det blir en personlig preferanse. Men jeg har landet på styre først hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå