Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen
Skrevet

Både jeg og min kjæreste har vært utro mot hverandre. Og det har vært slutt noen ganger. Han bodde bl.a sammen med en annen da jeg gikk gravid med barnet hans. Han har ennå kort liggende fremme i leiligheten sin, som han har fått fra henne. Men han sier at han ikke tåler trynet på henne nå. De siste månedene av samboerskapet hans satt han å klaget over forholdet deres til meg via MSN. Etter mye frem og tilbake har er vi nå blitt kjærester igjen, men vi bor ikke sammen. Jeg har svært vanskelig for å glemme alt som har skjedd... Når jeg ser kortene fra x'n hans, får jeg lyst til å bare be han reise til en viss plass. Får lyst til å straffe ham på en måte... Huff, det river og sliter inne i meg. Vil ikke ha det sånn... Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Først og fremst må du tenke over om du er villig til å satse på dette forholdet. Dere har tydeligvis vært igjennom en del, og de tingene er dere ikke ferdig med enda. Du kan jo snakke med han og spørre han hvorfor han har kortene liggende? Siden dere har vært igjennom det dere har vært igjennom bør han vise litt mer interesse for å få det til å fungere, og ikke la ting fra den andre ligge fremme.

Jeg lurer på om han egentlig er helt ferdig med den andre, og det er det bare han som kan svare på.

Du kan fortelle han at du ikke liker å se de kortene og om han ikke kan legge de i en skuff eller et annet sted så du slipper å bli påmint om dette når dere er sammen.

Jeg tror selv at jeg hadde tenkt meg både en og to ganger om før jeg hadde innledet et forhold igjen til en person som hadde gjort noe slikt mot meg, men siden du har valgt å gjøre det så er det det som må fokuseres på.

Men du kan jo tenke litt over hvodan han behandlet deg, og hvordan han behandlet henne, for han har jo egentlig behandlet dere begge på samme måte. Det virker ikke som om han er voksen nok til å ta ansvaret som følger med et forhold, og når det blir litt problemer klager han til en annen.

Du vil jo ikke ha noen garanti for at han ikke gjør det samme mot deg en gang til, for tydeligvis har han ikke lært siden han behandlet ex samboeren sin på den måten ahn gjorde ved å beklage seg til deg.

Kanskje han ville at du skulle synes synd på han slik at du skulle ta han tilbake, noe som du også har gjort.

Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, men ejg tror jeg hadde gått inn i tankeboksen og tenkt meg grundig om før jeg innledet et familie forhold til denne gutten.

det er ikke en lett situasjon du er i, men er du villig til å gi han en sjangse da må du også være villig til å tilgi det som har hendt, og prøve å gå videre.

Skrevet

Det høres ut som dere ble sammen igjen alt for fort...

Hvis du virkelig mener dette forholdet er verdt å satse på, bør du begynne med å få snakket ordentlig ut med ham. Fortell at du tenker mye på de negative episodene fra forrige gang dere var sammen, at du har vanskelig for å glemme og kanskje også med å stole ordentlig på ham? (At du blir kjempesint fordi han har noen postkort fra exen liggende framme tyder jo på det.)

Og så får dere jo snakke sammen om den berømte framtida, da. Er han/du mer motivert til å satse "ordentlig" på forholdet denne gangen, hva er det evt som har endret seg som gjør at det skal gå bedre nå enn det gjorde sist? Ta en skikkelig "oppvask", tror det er bedre enn å stadig gnage på ting, og komme med små stikk/hint om hva som er galt. Å komme med noen form for "straff" (hva tenker du på da? være utro mot ham?) kan jo være fristende for noen og enhver, men gjør jo bare alt enda verre.

Jeg aner ikke om du faktisk klarer å legge det bak deg, sliter med noe av det samme om dagen. Lykke til i alle fall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet er bare at han ikke vil snakke om alt som har skjedd. Fortid er fortid, sier han. Og om jeg ikke klarer å legge det bak meg, så er det mitt problem. Han blir kjempe sinna hvis jeg nevner foritda!

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden han har gjort det han har gjort mot deg så får han alt akseptere at du behøver å få luftet tingene du bærer på, og er han ikke villig å snakke ut om tingene så er han kanskje ikke den rette for deg.

Kanskje dere behøver litt tid fra hverandre?

Vil du være smamen med han fordi han er far til barnet?

Ser du for deg han og deg for evig tid?

Vil du noensinne komme til å stole på han igjen?

Tenk litt du jente, og prøv å finne ut enkelte ting som du mener er viktig i et forhold.

For meg er tillit veldig viktig, og jeg hadde ikke klart å stole på gubben igjen. Men det er meg

trygghet er også viktig for meg, og den hadde jo også vært borte.

Tenk litt du jente

Skrevet

Gjest (men jeg regner med det var deg som startet tråden) skrev:

Problemet er bare at han ikke vil snakke om alt som har skjedd. Fortid er fortid, sier han. Og om jeg ikke klarer å legge det bak meg, så er det mitt problem. Han blir kjempe sinna hvis jeg nevner foritda!

????????????????????(!!!!)

Hva er dette for slags mann?! Han vil ikke snakke selv om at du sier du trenger å gjøre det for å legge ting bak deg? Som jeg skrev, en ting er å bringe opp temaet i tide og utide, sånt kan jeg jo forstå at blir irriterende for den andre parten i lengden. Men en skikkelig "alvorsprat"? Og han vil ikke snakke om hvordan han ser for seg at forholdet skal fungere framover heller?

Sorry, det tror jeg ikke jeg hadde taklet. Det virker respektløst og umodent. Du bør nok sette hardt mot hardt her - skal dere bli sammen igjen må dere få klaret opp i ting. Ærlig talt - når man er kjærester snakker man da om mer enn barn, jobb, felles kjente og realityshow!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...