littlemama Skrevet 19. april 2002 #1 Skrevet 19. april 2002 jeg har sendt ut alle invitasjoner i dag.middagsgjester bedt til 16.00 og kaffegjester til 19.00.vi er ikke noen taletrengt familie,men jeg regner med ca.4 sanger og 4 taler.så mens jeg slikket konvolutter i går kveld,kom jeg til å tenke på at hvis folk kommer til kl.16.00 så blir det sikkert ikke middag før kl.17.00.ååååhh!!!jeg for helt angst av å tenke på de 20 som er bedt til kaffe kanskje må vente lenge før vi er ferdig med å spise middag.hva skal jeg gjøre???skal jeg ringe kaffegjestene å si at de kan komme til 20.00 istedenfor eller må jeg finne på noe annet?jeg tenkte egentlig ikke på at det kom til å ta litt tid før vi fikk satt oss ved bordet.gi meg et svar vær så snill!!!
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #2 Skrevet 19. april 2002 Slapp av, det ordner seg! Du må nok ta en ringerunde, evnt sende et lite kort til hver, hvor du gjør oppmerksom på endret tidspunkt. Ingen blir sure for det, men husk å forsikre deg om at ALLE får beskjeden! Det går så bra så... klem nina
turnips Skrevet 20. april 2002 #3 Skrevet 20. april 2002 Jeg trodde klokkeslettet på middagen var da man setter seg ved bordet. Som regel kommer gjestene litt eller tom ganske mye før for å mingle litt. Du kan jo poengtere til middagsgjestene i steden at middagen begynner akkurat kl 16.12
Sussi Skrevet 20. april 2002 #4 Skrevet 20. april 2002 Vi sendte ut invitasjoner til middag kl. 17:00 & kaffe til kl. 20:00. Middagen serveres kl.17:00. Det vi har gjort var å sende ut et lite brev ca 1 1/2 uke før vi gifter oss med: ..."vi gleder oss til å feire dagen vår sammen med Dere... " etc samt noterte at vi ønsket at de ankom lokalet i 16:00 tiden. (slik at gjestene er ankommet når vi kommer fra fotografen) (opplyste også at vi hadde bonger, og at baren ikke tok kort om de ville ha noe utenom dette)syntes det var så "teit" å ta opp når de ringte å takket "ja" til invitasjonen. Vi har bare fått positiv respons på det! _________________ Sussi 1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-04-20 19:44 ]
abelille Skrevet 22. april 2002 #5 Skrevet 22. april 2002 Så det var foreslått for en stund siden å samle alle kaffegjester før de møtte middagsgjestene. Dersom det er muligheter for et annet rom e.l. så kan det kanskje settes ut litt snacks eller noe? Dersom det er bar, så gjerne der slik at også kaffegjestene kommer litt "i siget" (Middagsgjestene har jo drukket endel vin til maten...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå