Gjest Gjest_spinderella_* Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Poden skal ha med noe i barnehagen i forbindelse med fødselsdagen - vet at det er mange som har med sjokoladekake, is med diverse tilbehør, gele osv. Kan man lage f.eks fruktspidd med marsmallows??? Hvordan skal jeg gjøre det slik at frukten ikke blir brun - må lage de dagen før han skal ha de med i barnehagen...... Noen andre tips??? Hvis man skal ha med is - kjøper man da en 2 liter og så har med f eks, NonStop osv.????
Susan Sto Helit Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Om man kjøper is, så er det vel gjerne en pakke med pinup eller lollipop som er greia, altså en is til hver av barna. Ellers aner ikke jeg med fruktspyd, men jeg laget fruktsalat til et arrangement i barnehagen en gang. Og den likte de så godt at ungene fikk det til kos dagen etter. (Hadde vaniljekesam med litt vaniljesukker og melis i som saus) Da brukte jeg ananas-juicen som konservering. (Altså at alt ble blandet inn i juicen slik at det ikke ble brunt. ) Nå var dette et kveldsarrangement med foreldre også, hvor alle hadde med noe. (De fleste hadde noe middagsaktig, derfor valgte jeg "dessert". ) Ellers kan du jo kanskje "google" fruktspyd, og se hva slags svar du får?
Gjest En mamma Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Hei! Jeg bruker ofte å kombinere marsmallows og jordbær, da er det ikke noe problem med brun frukt. Ellers kan det være fint med plastglass med gele og gummigodt i geleen, kanskje litt usunt men veldig populært! Lykke til! Poden skal ha med noe i barnehagen i forbindelse med fødselsdagen - vet at det er mange som har med sjokoladekake, is med diverse tilbehør, gele osv. Kan man lage f.eks fruktspidd med marsmallows??? Hvordan skal jeg gjøre det slik at frukten ikke blir brun - må lage de dagen før han skal ha de med i barnehagen...... Noen andre tips??? Hvis man skal ha med is - kjøper man da en 2 liter og så har med f eks, NonStop osv.????
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 I en hektisk hverdag tar vi med pinne-is. Bursdagsbarnet velger selv sin favoritt, så kjøper vi med dette til alle barna. Ellers så kan du kjøpe med div. frukt. I vår barnehage skjærer de ansatte opp dette og serverer. Men jeg er en av de som stemmer for noe annerledes på en bursdag. Fruktfat får de hver dag i barnehagen hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå