Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men ble så usikker. Jeg hadde et utbrudd av herpes for noen år siden. Når jeg nå skal fylle ut erklæringen så skal jeg krysse av på om jeg har smittefarlig sykdom som kan overføres ved seksuell omgang. Skal jeg da krysse ja her pga dette utbruddet? Det var mens jeg var sammen med kommende ektemann og han vet om det, så det gjør meg forsåvidt ingenting, men...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Det her var ganske ekkelt!! Jeg satt akkurat og tenkte på det samme, og skulle til å skrive ett innlegg om det!!! Jeg sitter i samme situasjon som deg. Bare det at jeg har HPV-virus.. Så lurer egentlig på det samme...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hva?? Hvorfor må vi fylle ut det spørsmålet der..??
noffi Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Nei nei nei nei nei. Skal ikke fylle ut dette hvis du har hatt før. Man skal fylle ut om man har en smittsom seksuelt overførbar sykdom. ja eller nei. Og om den du skal gifte deg med vet om dette. Ikke om du har hatt noe tidligere. Står ganske klart det da så skulle ikke være så vanskelig å forstå...
Solstrålejenta Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Jeg tror spørsmålet er ment mest for å sikre at man ikke gifter seg med noen som ikke kjenner til vesentlige ting med deg som vil påvirke deres liv sammen... Skulle man f.eks gifte seg med noen med hiv, så er jo det ganske vesentlig for livet ens sammen. Det trenger selvfølgelig ikke å bety noe for forholdet, men det riktige er at man vet om det... Akkurat som at det er riktig at man vet om hverandres barn o.l. Siden din forlovede vet om dette, så er det vel strengt tatt ikke et problem for at dere skal få gifte dere
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Hva?? Hvorfor må vi fylle ut det spørsmålet der..?? For at den du gifter deg med skal kunne være helt sikker på at du ikke er syk. Og hvis du er syk og lyver, da sier det nok for at straff venter. Det finnes ganske alvorlige sykdommer som kan overføres seksuelt.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Så dere mener at selv om jeg har HPV-virus, så trenger jeg ikke å fylle ut dette?? Det er jo ett virus som ligger i kroppen...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Åh.. Jeg leste feil da. Jeg trodde det stod forlovererklæring. My bad.
Gjest Miley Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Nei nei nei nei nei. Skal ikke fylle ut dette hvis du har hatt før. Man skal fylle ut om man har en smittsom seksuelt overførbar sykdom. ja eller nei. Og om den du skal gifte deg med vet om dette. Ikke om du har hatt noe tidligere. Står ganske klart det da så skulle ikke være så vanskelig å forstå... Herpes og hvp blir du ikke frisk av, så det er ikke noe man har hatt, men har.
Gjest ts Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Nei nei nei nei nei. Skal ikke fylle ut dette hvis du har hatt før. Man skal fylle ut om man har en smittsom seksuelt overførbar sykdom. ja eller nei. Og om den du skal gifte deg med vet om dette. Ikke om du har hatt noe tidligere. Står ganske klart det da så skulle ikke være så vanskelig å forstå... Herpes er et virus som ligger latent i kroppen, så det kan jo fint komme igjen.. Og får jeg et nytt utbrudd så vil jo det være overførbart. Jeg skjønner det godt hvis man har hiv osv, men herpes er jo "ufarlig". Nei, tror jeg bare krysser ja jeg. Må få sendt inn disse papirene, har vært litt treig.
Solstrålejenta Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Husk på å få med underskriften til forloveden din hvis du krysser av ja, så det ikke blir noe krøll med papirene... Masse lykke til med bryllup
Gjest gjest som svarte først.. Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Ble det til at du kryssa av for ja? Er jo egentlig like greit... Ettersom din kjære vet det allikevel.. Er ihvertfall sånn jeg tenker..
Gjest ts Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 Ble det til at du kryssa av for ja? Er jo egentlig like greit... Ettersom din kjære vet det allikevel.. Er ihvertfall sånn jeg tenker.. Ja, jeg kryssa ja. Ikke tenkt til å sitte 2 år i fengsel for å ikke ha svart ærlig, hehehe;) Men fant ut at det var like greit, han vet jo om det. Han syntes det var flaut da, og måtte skrive under på at jeg har noe, hihi.
Gjest Gjest_mille_* Skrevet 19. mai 2009 #14 Skrevet 19. mai 2009 Ja, jeg kryssa ja. Ikke tenkt til å sitte 2 år i fengsel for å ikke ha svart ærlig, hehehe;) Men fant ut at det var like greit, han vet jo om det. Han syntes det var flaut da, og måtte skrive under på at jeg har noe, hihi. Skjønner godt at folk lurer. Burde vært spesifisert hvilke sykdommer de mener. Tror nok ikke det er hpv og herpes de sikter til, selv om det er seksuelt overforbart. Mange har jo disse virusene i kroppen uten å være klar over det. Nei, det er nok syfilis, HIV/aids og hepatitt b og c de mener. Dvs. sykdommer med ALVORLIGE konsekvenser om de ikke behandles
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå