Gå til innhold

Er du singel, samboer eller gift?  

1. 1. Er du singel, samboer eller gift?

• Singel
      16
    • Samboer
      44
    • Gift
      37
    • Kjærest men bor ikke sammen
      12

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

Jeg har sittet og diskutert nå om hvor utbredt det er å være singel. Om det er noe man velger selv - fordi man trives med det - eller om det er noe man ufrivillig er. Altså om man er singel - er man da ivrig på å få en å dele livet sammen med - eller tar man det med stor ro - kan godt bli gammel alene liksom....

For det er jo slik at det nå er svært utbredd å være singel ..det sa de på tv senest for et par uker siden ....... og mange ekteskap ryker jo ....mulig det er mer vanlig å være samboere .....

Så derfor tenkte jeg at jeg kunne jo ta en runde her ...høre litt om hva dere er ...om dere trives slik .....hvis dere kunne velge omigjen - ville dere da valgt det samme? Har dere vært gift/ samboer i mange år ? og evt singel i lengre eller kortere tid? Her har jo alder litt å si også da selvsagt ....om man er godt voksen eller under tyve *ler* ..men det behøver dere ikke svare på hvis dere ikke vil

så kom igjen og hiv dere på !!! :)

Jeg er singel og trives jo med det - men ser fordeler og ulemper med begge deler ( singel og ikke singel altså) .........og klart det er koslelig å være to ... :wink:

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 22, samboer.

Jeg har vært i et forhold de siste 5 årene.

Hvis jeg kunne velge om igjen.....veeeeeel..... :lol: Jeg hadde nok ikke ville vært dette forholdet foruten, men kanskje ikke slått meg til ro i så ung alder? (Jeg var bare såvidt fylt 18 da vi flyttet sammen)

Tror det er lurt å bo alene som singel en stund før man slår seg til ro.... Selv om jeg ikke gjorde det selv..... Må innrømme at jeg noen ganger tenker litt sånn "hm, om jeg hadde vært singel trengte jeg ikke ta hensyn til ditt og datt og gjort hva jeg ville osv"......Men likevel......Vil nok likevel ikke være singel for lenge heller, tror jeg. Blitt trist det også...Være alene hele tiden.....

Som du sier selv, det er både fordeler og ulemper med både det og være singel og det å være i et forhold....

Det er deilig å være alene, særlig når man er to :wink:

Lillian

Skrevet

Jeg er gift,og trives med det.

Vi har vår første bryllupsdag 23 august.

Jeg var nesten 35 år når jeg giftet meg,og er glad jeg ventet så lenge.

Årene jeg hadde som fri og frank,var herlige...

Mange "bekjentskaper" og mye moro.

Men jeg ville aldri byttet nå.

Endelig har jeg funnet det jeg alltid søkte,og det er godt å være trygt i havn.

Begge deler har sin sjarm!

Skrevet

Jeg har bodd sammen med sambo i 6 år.

Vi skal ikke gifte oss.. ikke ennå i alle fall og fortsetter nok å være BARE samboere i mange år fremover.

Jeg har et samboerforhold på knapt 2 år bak meg også og lærte nok mye av det... på godt og vondt.

Fra jeg flyttet hjemmefra som 16-åring, så har jeg lange perioder bodd alene. Kjempenyttig på mange måter.

Skrevet

Gift, og det passer perfekt for meg.

Skrevet

Cita og Citamannen har vært gift i 15 år. Vært sammen i 20 år :o

Kunne ikke tenkt meg å bytte for alt i verden. :kysse:

Har nok ikke så mange samboerskap på "baken" før dette, da vi ble truffet av amors piler som 17 og 19 åringer :hoho:

Skrevet

Jeg og Salamander'n har vært gift i snart tre måneder.. (jubileum på lørdag... :hoppe: )

Før vi ble sammen for ca to år siden hadde jeg vært alene med sønnen min i ca tre år..

Det ble slutt med meg og eksen da sønnen vår var 5 mnd, og jeg tror jeg trengte den tiden for meg selv, både for å bli mer selvstendig og "voksen" og for å lære av feilene jeg hadde gjort .. og ikke minst for å være bevisst på hva slags mann og forhold jeg ville ha..

Og så fant jeg han.. :hjerter: .. og da var det lissom ikke mer å tenke på egentlig.

Nå skal vi bygge hus og planlegger å få et felles barn sammen..

Skrevet

Vi er samboere men gifter oss om 17 dager :hjerter::hoppe: Både tror og håper at vi vil få det minst like godt som ektepar som vi har hatt det som samboere. Har forresten vært sammen i snart 3 år. Vi ble sammen da jeg var 20 og det var min første kjæreste. (Jeg var litt treg på det området grunnet sykdom.) Er mye lykkeligere som samboer enn jeg var som singel selvom det selvfølgelig kan være greit å være singel og slippe å ta hensyn til noen...Men har vanskelig for å se for meg et liv uten min kjære nå :kysse:

Skrevet

Jeg er singel og trives godt som det - men har vel ikke tenkt å forbli det resten av livet. Men det er ikke et mål å finne meg noen - er blitt sinnsykt kresen etterhvert. Trives også med å bo alene og ser ikke helt vitsen med å flytte sammen med en gang.

Skrevet

Veldig enig med *Lilian*. Jeg er gift. Vi flyttet sammen da vi var ganske unge slik at jeg har ikke bodd skikkelig alene. Det hadde jeg sikkert hatt godt av. Men har det meget bra i en gift tilværelse!!!

Dessuten tror jeg at av og til ønsker man det motsatte av det man er i uansett!

Skrevet
Dessuten tror jeg at av og til ønsker man det motsatte av det man er i uansett!

Det kan nok hende er veldig sant, Olse.....Iallfall for mange....

Men alle har egentlig godt av å bo alene og bli selvstendige voksne, tror jeg......Sånn før man slår seg til ro, liksom.....

Lillian

Gjest the imp
Skrevet

Jeg er samboer :) trives godt med det

Skrevet

Jeg var singel i årevis etter et langt seriøst forhold før min kjære og jeg falt for hverandre. Vi hadde bodd sammen i drøyt 2 1/2 år før vi giftet oss i mai.

Skrevet

Nygift - har vært gift i snart to måneder...

Har vært sammen i 9 år - 6 av dem som avstandsforhold. Vi ble også truffet av de berømte pilene i ung alder - 17 og 18 år. Men er glad vi valgte å gjennomføre utdanning på hver vår kant likevel - slik at man finner ut av ting og blir voksen litt på egenhånd. Vi har jo mange år foran oss!!

Gjest mattahara
Skrevet

Vi har vært samboere i 10 år..

Ingen planer om å gifte oss... Han var min første og jeg hans..

To sønner har vi å

Trives med det livet vi har... :D

Skrevet

Har vært kjærester i 2 1/2 år, samboere i 1 1/2 sånn cirka (han flytta gradvis inn hos meg)...

Jeg var singel fram til det (22 år), med hyppige forelskelser og småflørter.

Det siste året eller så før jeg traff han som blir min mann neste år, hadde jeg slått meg veldig til ro med å være singel og trivdes kjempegodt. Var slettes ikke på jakt.

Nå kunne jeg ikke tenkt meg å bytte. Ikke fordi jeg ikke kunne levd som singel, men fordi jeg ikke vil leve uten han....... (åh, så søtt!!)

Hadde bodd alene i 2-3 år før jeg traff han.

Gjest Dolphina
Skrevet

Er samboer på første året og trives godt med det.

Begge flyttet rett hjemmefra og inn sammen, men føler ikke at jeg trenger å bo alene.

Bodde alene i 3 uker og det var mer enn nok for meg!

Trives alt for godt med min kjære til at jeg trenger å bo alene noen gang.

Han jobber jo skift så bor alene på en måte ofte! ;)

Skrevet

Er separert, og vært singel siden mai i fjor... Er nå noe veldig på gang... hehe.. Er vel kun en jeg tenker på for tiden, og er reservert for henne til vi treffes igjen...

Men det er ok å være singel, selv om ensomheten er skummel. Man lærer imidlertid mye, og man kan ikke gjemme ting bak et forhold, men har kun seg selv og sitt... Dvs at man ser ting tydelig... Savnet fra sex var størst de første mnd, så gikk det greit...

Men nå... nå er jeg vel på vei til en annen status, og der trives jeg vel best... :wink:

Skrevet

Har kjærste men bor ikke sammen...enda.. Han spurte faktisk i går om jeg ville flytte inn, men vi trenger nok begge litt mere tid enda.. Jeg fra å ha vært supersingel i 2-3 år (blitt mange byturer, venninekvelder og "bekjentskaper") Han fra å ha vært mer eller mindre singel i 5 år...

Tror nok at det blir oss to i lengden, så det er ingen hast!!!!

Skrevet

Jeg har samboer og vi har satt bryllupsdato til 29. mai 2004.

Kunne ikke falle meg inn å velge noe annet, synes singel-livet er oppskrytt og nyter å dele livet med mann og barn.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...