Inba Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hvorfor er det slik at menn snakker så mye om xene sine? jeg er så redd at han ikke klarer å glemme henne,selv om mye av det han sier ikke akkurat er positivt... Hun fløy på han i fylle, spiste nesten ikke mat og var mye sur... men det plager meg likvel. Vi er nå enige om at dette ikke skal skje igjen, MEN det var vi sist gang også. Da sendte han meld med henne, og hun til han, uten at han sa noen ting... Jeg skulle ønske at en x var en x, hørt en typen til min gode vennine hadde bare ringt xen opp da hun sendte medlig og sa; ha ny dame, så ligg unna. Hvorfor er det ikke så lett lissom??!!! Jeg tror på han når han sier han elsker meg, men de var sammen i 6 år. Føler det er vansklei gå konkurere med det. Endret 18. mai 2009 av Inba
Pjukset Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Menn som snakker om eksen til meg, kommer jeg meg fort vekk fra. Det spiller ingen rolle om de snakker negativt eller positivt, så lenge de gir eksen energi når de er sammen med meg, da blir det helt feil.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har en eks som også snakket om sin eks hele tiden. "Tone hadde mye større armer enn deg, Tone likte å lage mat, Tone syntes denne filmen var så kjedelig, Tone ditten og Tone datten". Mangfoldige ganger daglig fikk jeg høre hva Tone likte og syntes om alt og ingenting. Jeg ble drittlei, for å si det mildt. Vi er ikke sammen lengre. Du kan jo prøve å si ifra på en forsiktig måte, at han snakker veeeldig mye om eksen, og du synes det er ubehagelig at han snakker om henne så mye. Det kan jo hende han ikke tenker over at han gjør det, det er bare gammel innarbeidet vane at han må tenke så mye på henne. Min eks ble drittsur da jeg nevnte dette for ham, og viste hvor barsnlig han var ved å komme med demonstrative Tonekommentarer om absolutt alt. Og en sånn smågutt gadd jeg ikke være sammen med.
Inba Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2009 Huff da, dett ser ikke bra ut... jeg fant ut at han hadde sendt henne meldinger i smug, uten å si noe til meg, selv ETTER vi var blitt enige om det. Syns det er sårende og unødvendig... Men er det håp for oss`? jeg elsker han virkelig og vi er på vei til å flytte sammen nå, men jeg er så redd for at dette skal "komme tilbake"... HUFF
Pjukset Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Huff da, dett ser ikke bra ut... jeg fant ut at han hadde sendt henne meldinger i smug, uten å si noe til meg, selv ETTER vi var blitt enige om det. Syns det er sårende og unødvendig... Men er det håp for oss`? jeg elsker han virkelig og vi er på vei til å flytte sammen nå, men jeg er så redd for at dette skal "komme tilbake"... HUFF Det er da ingenting i veien for at han er venner med eksen sin og har kontakt med henne, men jeg forstår ikke hvorfor at du ønsker å vite at han sender henne melding? Du må fortelle han at du ikke liker at han snakker om eksen, fordi det er deg og ikke henne han er sammen med.
Inba Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2009 Det er da ingenting i veien for at han er venner med eksen sin og har kontakt med henne, men jeg forstår ikke hvorfor at du ønsker å vite at han sender henne melding? Du må fortelle han at du ikke liker at han snakker om eksen, fordi det er deg og ikke henne han er sammen med. Ja, jeg er helt enig med deg. Jeg sa til han at hvsi det ble noen "kommunikasjon" måtte han si ifra, noe han ikke gjorde... Var det jeg ble veldig sint for, men du har helt rett. Det er meg han er sammen med, ikke hun. Ah, så godt å høre andre som mener at det er like teit som meg!! Det er bare så veldig vanskelig å gjøre noe med det!
Pjukset Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor har han et behov for å prate om eksen da, er han over henne?
Satyren Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Du må finne ut om han bare er dum, som snakker om eksen, eller om han virkelig ikke er ferdig med henne. Hvis han er ferdig med henne, tilby at dere tar en kveldsstund hvor han får si det han har å si. Han vil nok synes det vil føles merkelig, og kanskje ikke si stort. Du forteller at du er lei av å høre om henne, at det har virket sårende. Men siden han nå har fått sagt det han hadde på hjertet, er tema tømt, vil ikke høre et ord mer om denne damen. Hvis han begynner igjen etter dette, vil jeg tro at han ikke er ferdig med henne, eller dum. Begge deler kvalifiserer til at du takker for deg.
Gjest Gjest_Bella_* Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Menn som snakker om eksen til meg, kommer jeg meg fort vekk fra. Det spiller ingen rolle om de snakker negativt eller positivt, så lenge de gir eksen energi når de er sammen med meg, da blir det helt feil. Skulle ønske jeg leste det for snart to år siden...
MissStiles Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ville tatt en prat med han. Om han virkelig er over eksen? Hvorfor har de kontakt? Og hvis dere ble enig om at han skulle si fra når de hadde kontakt, hvorfor sa han ikke ifra? Jeg har også kontakt med eksen min men jeg har ikke et stort behov å snakke med en evt. kjæreste om det. Men det gjelder å være ærlig om hvorfor man har kontakt med en eks isåfall. Sånn at den andre parten ikke går rundt og lurer.
Gjest Gjest_leimeg_* Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 hmm jeg skjønner ikke helt greia med at det skal være forbudt å snakke om en eks. de har vært sammen i seks år, det er vel ganske logisk at han forteller deg ting som de har opplevd sammen osv. ellers kan han jo omtrent ikke snakke om halve livet sitt. det kommer selvfølgelig an på hva han sier om henne da, men i utgangspunktet er jeg helt i mot at det skal være ting i et forhold man ikke kan snakke om selv om det faller seg naturlig. å sende meldinger i smug er jo en litt annen sak, men hvis han er ærlig med deg i forhold til relasjonen han føler til henne (feks at han gjerne vil ha litt kontakt med henne som en venn fortsatt osv) så synes jeg ikke det bør være et problem å sende henne meldinger. MEN det bør jo ikke være bak ryggen din da.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Enig med gjest over. Det er godt mulig han ikke tenker over at han snakker så mye om eksen sin. Jeg har tatt meg i å gjøre det forferdelig mye selv, og har begynt å skifte over til å si "en kompis" i stedet for "eksen"/navnet hans. Man sitter jo gjerne på en haug med historier fra tidligere forhold, er de relevante for samtalen man har så er det lett å glippe ut med et eller annet om eksen.
juliane Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 Enig med gjest over. Det er godt mulig han ikke tenker over at han snakker så mye om eksen sin. Jeg har tatt meg i å gjøre det forferdelig mye selv, og har begynt å skifte over til å si "en kompis" i stedet for "eksen"/navnet hans. Man sitter jo gjerne på en haug med historier fra tidligere forhold, er de relevante for samtalen man har så er det lett å glippe ut med et eller annet om eksen. Akkurat dette tenker jeg kommer til å bli et problem når jeg en gang får meg ny kjæreste også. Var sammen med eksen i åtte år, og jeg har så masse å fortelle om som det tilfeldigvis var han som var med på. Og jeg kan da ikke la være å fortelle om da jeg var på backpacking eller hvor fantastisk det var da laget mitt vant cupfinalen, bare fordi det var eksen som sto ved siden av meg og jublet? Spørs om jeg også får prøve meg på å kalle han en venn... Det blir selvfølgelig noe helt annet når det er snakk om ren sammenligning, slik som eksen Tone lenger opp i tråden.
Pjukset Skrevet 19. mai 2009 #14 Skrevet 19. mai 2009 Selvsagt skal man ikke la være å fortelle om opplevelser, men det er en forskjell på å si "da eksen min og jeg ditt og datt" fremfor "da jeg dro på backpacking"
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #15 Skrevet 19. mai 2009 Når man snakker om de er det fordi de fortsatt er en stor del av tankelivet..klart de er det...når man har delt livet i mange år..så forsvinner ikke det på øyeblikket når man er med nye..klart at den personen alltid er viktig for en, uansett om man snakker negativt eller positivt..negativt viser at det er såre følelser til stede..ellers har man ikke behov for å utrykke slikt. Ett nytt forhold må bygges opp gjennom tid og delte opplevelser..dessverre er det nok for tidlig hvis de ikke klarer å la være å snakke om den tidligere..så da må man lære..for han skaper skår i de minnene dere bygger sammen nå. Når man blir litt eldre og kanskje har 10 års + forhold bak seg..så er det nok vanskelig for en ny person å bli like viktig i ens liv, uansett om man er forelsket..man må lære seg å akseptere at andre har hatt ett liv før som ikke forsvinner når de møter deg..og være trygg nok på seg selv til å tåle det.
Ethereal Skrevet 19. mai 2009 #16 Skrevet 19. mai 2009 Jeg hadde ikke vært sammen med en fyr som ofret eksen like mye energi som han ofret meg. Enten har han ikke kommet over henne enda. Eller så er det bare noe som kommer ubevist, disse kommentarene om henne. Uansett er det ikke greit.
Gjest Shelob Skrevet 19. mai 2009 #17 Skrevet 19. mai 2009 Skulle ønske jeg leste det for snart to år siden... Ble de sammen igjen?
Gjest Dutta Skrevet 19. mai 2009 #18 Skrevet 19. mai 2009 Samboeren min var sånn i begynnelsen av forholdet vårt. Det er helt i orden (synes jeg) og nevne exen der hvor det er naturlig, men ikke i alle mulige sammenhenger "hun var så glad i ditt og datt", "når jeg var sammen med xx..." etc etc. En dag da vi var på tur til byen sprakk det for meg. Jeg Sa at jeg overhodet ikke var interessert i å høre om exn hans flere ganger om dagen, og at "hvis hun er så jævla interessant, hvorfor er du sammen med meg da?". Jeg hadde ikke ment å si noe, og i allfall ikke på den måten, men det fungerte. Han ble helt stille et minutt, beklaget, sa at han overhodet ikke var interessert i henne og at han bare ikke hadde tenkt seg om, også nevnte han henne ikke på lenge. De siste årene har han nevnt henne en sjelden gang, hvor det var helt greit.
Gjest spacy Skrevet 31. juli 2009 #19 Skrevet 31. juli 2009 Du må finne ut om han bare er dum, som snakker om eksen, eller om han virkelig ikke er ferdig med henne. Hvis han er ferdig med henne, tilby at dere tar en kveldsstund hvor han får si det han har å si. Han vil nok synes det vil føles merkelig, og kanskje ikke si stort. Du forteller at du er lei av å høre om henne, at det har virket sårende. Men siden han nå har fått sagt det han hadde på hjertet, er tema tømt, vil ikke høre et ord mer om denne damen. Hvis han begynner igjen etter dette, vil jeg tro at han ikke er ferdig med henne, eller dum. Begge deler kvalifiserer til at du takker for deg.
Gjest Gjest_jente23_* Skrevet 31. juli 2009 #20 Skrevet 31. juli 2009 Hvorfor er det slik at menn snakker så mye om xene sine? jeg er så redd at han ikke klarer å glemme henne,selv om mye av det han sier ikke akkurat er positivt... Hun fløy på han i fylle, spiste nesten ikke mat og var mye sur... men det plager meg likvel. Vi er nå enige om at dette ikke skal skje igjen, MEN det var vi sist gang også. Da sendte han meld med henne, og hun til han, uten at han sa noen ting... Jeg skulle ønske at en x var en x, hørt en typen til min gode vennine hadde bare ringt xen opp da hun sendte medlig og sa; ha ny dame, så ligg unna. Hvorfor er det ikke så lett lissom??!!! Jeg tror på han når han sier han elsker meg, men de var sammen i 6 år. Føler det er vansklei gå konkurere med det. Nå synes jeg DU må skjerpe deg!!!! De har vært ammen i seks år, det betyr at de kjenner hverandre utrolig godt og i seks år var hun den viktigste delen av livet hans, og det må du faktisk respektere når du velger å bli sammen med han! er du så usikre på deg selv at du ikke takler å høre noe om livet hans før deg selv om det inkluderer andre jenter?? det var jo før han kjente deg, og han derfor på ingen måte valgt henne ovenfor deg. jeg synes det er veldig unaturlig om man ikke skal ha kontakt med xen sin når man har vært sammen så lenge, så leneg det ikke var et veldig stygt brudd selvfølgelig! Og at han skrever meldinger med hanne er vel det mest uskyldige jeg kan tenke meg at han gjør! Hvis jeg hadde fått meg en kjæreste som var så sjalu som deg, hadde jeg følt meg utrolig fanget og ufri, og det hadde jeg ikke akkurat taklet så lenge! det er en grunn til at han velger å være sammen med deg og ikke med henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå