Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Har akkurat begynt med NAN3, og lurer på om man kun skal gi melk til 2 måltider fremover nå? Hvilke måltider er det da best å gi melk? frokost og kvelds?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 dette lurer jeg også på. Jeg ammer fortsatt hver kveld, skal jeg fortsatt gi barnet nan to ganger pr dag? er det for å få nok jern?
jolie Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Man trenger ikke gi morsmelkerstatning når barnet får morsmelk. Når det gjelder svar til TS: jeg vil tro at barnet ditt kan regulere det helt selv. Når drikker h*n best? Når er melka mest interessant? Hvis du ønsker at det skal være melk til alle måltider kan du fx dele en flaske i to slik at h*n får mindre mengde til hvert måltid.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Hva er Nan 3 ? Når jeg hadde små barn så var det bare nan 1 og nan 2..
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Nan 3 er fra 10 mnd. Er vel en melk man ka gi i overgangen til vanlig melk.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg gir 2 ganger om dagen, noen ganger også en midt på dagen. Barnet mitt er 15 mndr.
Thomasine Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Har akurat vært på 1-års-kontroll med vår minste. Selvom han er hjerteoperert og henger litt etter i utvikling (også kroppslig!) fikk vi beskjed om å gå rett over til lettmelk. Ammet til uka etter han var 1 år, og da var det ikke særlig mere å hente... Fikk også beskjed om at barn over 1 år ikke skal ha mere enn 5 dl (1/2 liter) melk per dag. Prøver å fordele det utover dagen slik: Morgen, mens jeg er i dusjen: 100 ml Formiddag: 150 ml etter mat og før han skal sove Ettermiddagslur: 150 ml Kveld: etter grøt før det er natta: 100 ml (orker ikke mere etter grøten!) Fikk også beskjed om at nå er maten viktigere enn melk - han trenger vitaminer og energi! Derfor skulle han få melk etter måltidene.
Umuriel Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Vi brukte en pakke Nan3 i overgangen fra amming til vanlig melk. Han begynte å miste interessen for pupp rundt ettårsalder og fikk da nan3 på flaske til kvelden. MME er jo basert på kumelk, så jeg innbilte meg at det muligens ble en litt mildere overgang, men det er sikkert ikke nødvendig (bare jeg som er litt hønemor). Deretter gikk vi over på ekstra lettmelk eller lettmelk, alt etter hva vi har i skapet. Gutten min har ligget over gjennomsnittet på vektkurven stort sett hele veien, så helmelk er ikke nødvendig.
linky Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Vi ga nan 3 i en liten periode etter at hun sluttet med nan 2 rundt 11-12 mnd alder. Deretter vanlig lettmelk.
Gjest imli Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Vi gikk bare rett fra morsmelk til vanlig lettmelk. Men han er ikke særlig glad i det, så her går det i surmelk.
Thomasine Skrevet 24. mai 2009 #11 Skrevet 24. mai 2009 Vi gikk bare rett fra morsmelk til vanlig lettmelk. Men han er ikke særlig glad i det, så her går det i surmelk. rart surmelk er bra nok, men ikke lettmelk... morsmelk er ikke akkurat surt...
Gjest imli Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 rart surmelk er bra nok, men ikke lettmelk... morsmelk er ikke akkurat surt... Nei, men han likte det bedre Så da får han det. Er jo sunt for magen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå