Gjest Ærlig og dum? Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er en av de personene som mener ærlighet varer lengst. Jeg tror på at man kommer lengre på sikt med å oppføre seg fint og redelig. Dette gjør min mann forbanna, han mener jeg er dum som ødelegger muligheter for feks fortjeneste ved å være ærlig. Feks. akkurat nå er vi i en vanskelig situasjon. Han er utvist fra Norge og eksisterer derfot ikke som person i Norge. Han er defor blitt tatt fra skattekort og mistet jobben sin. Vi valgte derfor å ta ut skilsmisse pga gjeld etc, har også hatt en god del problemer mellom oss. Så da men han at jeg har rett på aleneforsørger, for i prinsipp eksistere han ikke i Npge og jeg er alene om å forsørge oss. Her kommer jeg til poenget : Jeg mener at så lenge vi bor under samme tak, har jeg ikke rett på disse pengene noe som også trygdekontoret har bekreftet da jeg spurte de i dag. Jeg vil ikke ta sjansen på å gjøre noe ulovelig å havne bak murene. Dette fikk min mann til å eksplodere og han sa jeg kunne dra til helvete og at jeg ødela livet hans. Er det jeg eller mannen min som er idioten her? Nå er jeg så lei av å alltid føle meg verdiløs i hans selskap at jeg kansje heller vurderer å bli alenemor....
Gjest Ærlig og dum? Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er en av de personene som mener ærlighet varer lengst. Jeg tror på at man kommer lengre på sikt med å oppføre seg fint og redelig. Dette gjør min mann forbanna, han mener jeg er dum som ødelegger muligheter for feks fortjeneste ved å være ærlig. Feks. akkurat nå er vi i en vanskelig situasjon. Han er utvist fra Norge og eksisterer derfot ikke som person i Norge. Han er defor blitt tatt fra skattekort og mistet jobben sin. Vi valgte derfor å ta ut skilsmisse pga gjeld etc, har også hatt en god del problemer mellom oss. Så da men han at jeg har rett på aleneforsørger, for i prinsipp eksistere han ikke i Norge og jeg er alene om å forsørge oss. Her kommer jeg til poenget : Jeg mener at så lenge vi bor under samme tak, har jeg ikke rett på disse pengene noe som også trygdekontoret har bekreftet da jeg spurte de i dag. Jeg vil ikke ta sjansen på å gjøre noe ulovelig å havne bak murene. Dette fikk min mann til å eksplodere og han sa jeg kunne dra til helvete og at jeg ødela livet hans. Er det jeg eller mannen min som er idioten her? Nå er jeg så lei av å alltid føle meg verdiløs i hans selskap at jeg kansje heller vurderer å bli alenemor.... Ikke meningen med så mange skrivefeil, gikk litt fort i svingene HI
Gjest Papirkurven Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Men hadde han ikke rett på botillatelse skyldet familiegjenforening når dere var gift? Uansett ikke relevant nå, bare lurer. i prinsippet får du sikkert disse pengene hvis du søker, siden han teoretisk sett ikke bor i Norge. Men det er som du sier et spørsmål om moral, og hvis noen skulle finne på å sjekke det, får du stoooore problemer. Synes saken er vanskelig i det hele tatt, hva lever han av?
Malama Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor bor dere sammen og du VURDERER å bli amenemor, når dere er skilt? (eller, antakelig separert?)
Gjest gar Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 ja, han er i en fortvilet situasjon - men du kan ikke risikere fengsel(og det er faktisk nokså sannsynlig at det blir oppdaget) for svindel. det vil gå utover din mulighet til jobb, barnevernet kan bli koplet inn - og du har faktisk et barn å ta ansvar for. det har jo han også, så han må innse at hans forslag kan gå utover barnet deres. hadde han virkelig vært glad i deg hadde han letet etter muligheter i en positiv retning, ikke forsøkt å dra deg og indirekte deres barn inn i ulovlig virksomhet. det er nok ingenting du kan gjøre med hans situasjon, og trygdesvindel er jo bare en kortsiktig løsning. har han tenkt å være papirløs resten av livet? det er faktisk ikke mulig om man skal leve i en familie.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Ikke meningen med så mange skrivefeil, gikk litt fort i svingene HI Selvfølgelig har du rett. Det er ulovlig med trygdesvindel som du selv sier,går muligens bra i en periode,men til slutt blir du sikkert tatt. Tupp han i ræva,du har det bedre alene.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Han er utvist fra landet, og du lar ham bo hos deg?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Er det ikke litt sent å snakke fint om moral og rederlighet når du forsørger en person som oppholder seg ulovlig i landet? Jeg ville sagt takk for meg og latt ham seile sin egen sjø...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Du (og NAV) har helt rett, du har ikke krav på overgangsstønad eller andre aleneforelderstønader så lenge dere bor under samme tak. Jeg må bare bøye meg i støvet for avgjørelsen din, det er ikke mange som ville vært så ærlig. Håper det kommer en god løsning på problemet deres snart.
Gjest CookieMonster Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er en av de personene som mener ærlighet varer lengst. Jeg tror på at man kommer lengre på sikt med å oppføre seg fint og redelig. Dette gjør min mann forbanna, han mener jeg er dum som ødelegger muligheter for feks fortjeneste ved å være ærlig. Feks. akkurat nå er vi i en vanskelig situasjon. Han er utvist fra Norge og eksisterer derfot ikke som person i Norge. Han er defor blitt tatt fra skattekort og mistet jobben sin. Vi valgte derfor å ta ut skilsmisse pga gjeld etc, har også hatt en god del problemer mellom oss. Så da men han at jeg har rett på aleneforsørger, for i prinsipp eksistere han ikke i Npge og jeg er alene om å forsørge oss. Her kommer jeg til poenget : Jeg mener at så lenge vi bor under samme tak, har jeg ikke rett på disse pengene noe som også trygdekontoret har bekreftet da jeg spurte de i dag. Jeg vil ikke ta sjansen på å gjøre noe ulovelig å havne bak murene. Dette fikk min mann til å eksplodere og han sa jeg kunne dra til helvete og at jeg ødela livet hans. Er det jeg eller mannen min som er idioten her? Nå er jeg så lei av å alltid føle meg verdiløs i hans selskap at jeg kansje heller vurderer å bli alenemor.... Dere er begge idioter. Du for at du vil være sammen med en mann som vil gjøre kriminelle ting og han... vel det sier jo seg selv. Synes du burde komme deg bort fra denne mannen. Han har dårlig innflytelse på deg og barna vil også påvirkes.
Gjest ærlig og dum? Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Er det ikke litt sent å snakke fint om moral og rederlighet når du forsørger en person som oppholder seg ulovlig i landet? Jeg ville sagt takk for meg og latt ham seile sin egen sjø... Vi har barn sammen og de mine elsker han over alt på jord. Han orker ikke reise fra de. Han kan ikke bli sendt ut av landet fordi det er krig i landet han kommer fra, så politiet har sagt at det ikke er noe de kan gjøre med det uansett. Jeg er kristen og tror på menneskers rett til et godt , så ser derfor ikke på dette som en uredelig handling. Du om det og jeg om det.
Gjest CookieMonster Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Vi har barn sammen og de mine elsker han over alt på jord. Han orker ikke reise fra de. Han kan ikke bli sendt ut av landet fordi det er krig i landet han kommer fra, så politiet har sagt at det ikke er noe de kan gjøre med det uansett. Jeg er kristen og tror på menneskers rett til et godt , så ser derfor ikke på dette som en uredelig handling. Du om det og jeg om det. Mannen din er en kriminell, at du er kristen har ikke noe med det å gjøre. Du kan ikke forsvare ulovlige handlinger og snylting på staten med religion...
Gjest Gjest_champ5_* Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 vanskelig situasjon. men du opptrer ærlig og redelig det er bra! "hvis noen av mine venninner hadde havnet i en slik situasjon ville jeg bedt de dratt så langt vekk de kunne med ungen og levd på skjult adresse" eller "kastet mannen på dør og backet henne kraftig opp"... men det er selvfølgelig ikke unisont med alle..
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 Men hadde han ikke rett på botillatelse skyldet familiegjenforening når dere var gift? Uansett ikke relevant nå, bare lurer. i prinsippet får du sikkert disse pengene hvis du søker, siden han teoretisk sett ikke bor i Norge. Men det er som du sier et spørsmål om moral, og hvis noen skulle finne på å sjekke det, får du stoooore problemer. Synes saken er vanskelig i det hele tatt, hva lever han av? Lang historie, men vi var unge når vi gifta oss og visste ikke om regler, så ble kluss med oppholdstillatelser. Han har ingen ting å leve av nå.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #15 Skrevet 18. mai 2009 Jeg blir imponert over din avgjørelse. Du har helt rett. Du skal ikke begå trygdesvindel. Så lenge dere bor sammen har du ikke rett på overgangsstønad. Du får heller tenke igjennom om du virkelig elsker denne mannen, og om du ønsker å dele livet sammen med han. Er det verdt alt bråket han lager nå? Det virker som om han har et godt forhold til sine barn, og han kan ikke sendes ut av landet. Om dere ikke bor sammen, da må staten hjelpe han, det er de nok pliktige til. Hvis du velger å bli sammen med han, da bør du undersøke hvilke rettigheter han har siden de ikke kan sende han ut. Sender over en
Gjest Ærlig og dum? Skrevet 18. mai 2009 #16 Skrevet 18. mai 2009 Mannen din er en kriminell, at du er kristen har ikke noe med det å gjøre. Du kan ikke forsvare ulovlige handlinger og snylting på staten med religion... Kan du forjlare meg hva det blir snyltet på ? Han får jo ingen penger visst det er det du tenker på.
Gjest CookieMonster Skrevet 18. mai 2009 #17 Skrevet 18. mai 2009 Kan du forjlare meg hva det blir snyltet på ? Han får jo ingen penger visst det er det du tenker på. Nei, men han vil jo at dere skal drive med det??
Gjest m47 Skrevet 18. mai 2009 #18 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg er en av de personene som mener ærlighet varer lengst. Jeg tror på at man kommer lengre på sikt med å oppføre seg fint og redelig. Dette gjør min mann forbanna, han mener jeg er dum som ødelegger muligheter for feks fortjeneste ved å være ærlig. Feks. akkurat nå er vi i en vanskelig situasjon. Han er utvist fra Norge og eksisterer derfot ikke som person i Norge. Han er defor blitt tatt fra skattekort og mistet jobben sin. Vi valgte derfor å ta ut skilsmisse pga gjeld etc, har også hatt en god del problemer mellom oss. Så da men han at jeg har rett på aleneforsørger, for i prinsipp eksistere han ikke i Npge og jeg er alene om å forsørge oss. Her kommer jeg til poenget : Jeg mener at så lenge vi bor under samme tak, har jeg ikke rett på disse pengene noe som også trygdekontoret har bekreftet da jeg spurte de i dag. Jeg vil ikke ta sjansen på å gjøre noe ulovelig å havne bak murene. Dette fikk min mann til å eksplodere og han sa jeg kunne dra til helvete og at jeg ødela livet hans. Er det jeg eller mannen min som er idioten her? Nå er jeg så lei av å alltid føle meg verdiløs i hans selskap at jeg kansje heller vurderer å bli alenemor.... Jeg synes det ser ut som du faktisk er aleneforsørger. Hvor mye penger bidrar mannen din med? Utlendinger har ofte ett annet syn på myndigheter, fordi myndighetene i utlandet ofte står for vold, undertrykkelse og umoral. Det er forståelig at han kritiserer deg. Husk at Norge har utvist han, noe han må se på som en grov urett. Norge oppfører seg som hans fiende, og han blir såret av at du setter hans fiende(Norske myndigheter) høyere enn han og deres barns økonomi. Klart han er sint. Endret 18. mai 2009 av Furstina
Gjest Dum og ærlig? Skrevet 18. mai 2009 #19 Skrevet 18. mai 2009 Nei, men han vil jo at dere skal drive med det?? Ja, men det skjer ikke. Ang relgion så var det ment for å si hvordan jeg ser på ting, ikke en unnskyldning. Er klar over at mange mener man ikke skal dele ut kirkeasyl etc. ,men når det er barn inne i bildet er ikke alltid ting svart-hvitt. Du sier jeg er en idiot som er sammen med han, det kan jeg være enig i, men når man har fått barn sammen med en person er det ikke bare å ta med barna og reise før man har tenkt seg grundig om. Ja, alt ville blitt lettere for meg om bare reiste, men ungene ville miste kontakten med faren sin og det er ikke en enkel beslutning å ta. Men har tenkt alvorlig over det i det siste og etter denne siste kommentaren hans tror jeg begeret er fullt for min del.. Er bare redd at barna skal hate meg for avgjørelsen.
Gjest CookieMonster Skrevet 18. mai 2009 #20 Skrevet 18. mai 2009 Ja, men det skjer ikke. Ang relgion så var det ment for å si hvordan jeg ser på ting, ikke en unnskyldning. Er klar over at mange mener man ikke skal dele ut kirkeasyl etc. ,men når det er barn inne i bildet er ikke alltid ting svart-hvitt. Du sier jeg er en idiot som er sammen med han, det kan jeg være enig i, men når man har fått barn sammen med en person er det ikke bare å ta med barna og reise før man har tenkt seg grundig om. Ja, alt ville blitt lettere for meg om bare reiste, men ungene ville miste kontakten med faren sin og det er ikke en enkel beslutning å ta. Men har tenkt alvorlig over det i det siste og etter denne siste kommentaren hans tror jeg begeret er fullt for min del.. Er bare redd at barna skal hate meg for avgjørelsen. Jeg tror det beste for deg og dine barn er at du kommer deg bort fra denne mannen. Barna dine vil fortså det når de blir eldre, da vil de se at det er for deres eget beste. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå