orchid1988 Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei!! Jeg har nettop fått kattunger i natt il 18 mai :D 2 friske kattunger, den tredje var desverre døfødt. Og jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hvor mye en kattunge skal veie når dem e nyfødte, hva som er normalt. kjekt å vite. de to levende ser perfekt ut og friske ut. Så alt er bra med kattemor og de to. Eneste hun er litt trist å leter etter den tredje inne mellom, men får håpe det ordner seg. Håper på svar fra noen, kjekt å vite
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Mine kattunger av rasen hellig Birma pleier å veie rundt 100 gram. De er også som regel 2-3 stk i et kull. Det minste en kattunge her i huset har veid rett etter fødsel var 60 gram. Vi var redde han skulle dø, for han var så liten, men han klarte seg heldigvis.
orchid1988 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2009 Å det var godt, de veier ca. 122gram og 124 gram. var litt vanskeligt å få dem til å ligge i ro. Men den som var død veide 40 gram, så den var liten. Jeg har også hellig birma, 2 stk. en han og ei ho Men er ikke hun som fikk unger nå, er datteren hennes igjen som er blanding, min birma hadde klart å sneket seg ut en gang, og tydligvis hatt seg litt kos ute, så da kom min skjønne Safran til verden. hehe. Håper bare ikke hun har det samme som moren hennes, som min ho birma, vi måtte jo fjerne livmoren hennes pga sykdom, er ikke helt sikkert på hva det var. men fikk alltid døfødte, hun har kun hatt 3 levende unger av 4 kull i sitt liv. Så det var trist. Hatt flere døfødte enn levende. Men håper dette bare var en engangs tilfelle, tenkte eg skal høre med vet. Men nå er vi kjempe glade for å ha fått 2 nye kattunger i hjemmet. :D Tusen takk for svar, setter pris på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå