Gå til innhold

"Stjelenor".....?

Sisilie

Anbefalte innlegg

-Har sagt opp mitt abonnement hos Telenor fra den 31.august d.å.-så langt greitt, men idag fikk jeg regning som går fram til 14.oktober!

Ringer dem og får vite at "slik er det med disse fast-prisene"- jeg er pent nødt til å betale - og så får jeg pengene igjen ved avregning om 2-3 ukers tid.........spurte om jeg kunne få ny regning som gikk til den 31.aug-- men neida, det fikk jeg ikke.

Men "stjeler" ikke Telenor mine penger, da?-hvertfall en stund. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vanlig hos f.eks strømleverandører også.

Les gjennom kontrakten du har/hadde med Telenor, så finner du sikkert noe som forklarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det har noe med faktureringssystemet å gjøre- du får jo igjen pengene dine så det å kalle det "stjeling" er for drøyt. Dessuten, hvorfor gidder du å lage en sak ut av dette?

Som Lea sier så er dette også vanlig hos de som leverer strøm, bredbånd mm. Men fordi det er Telenor dette handler om så skal det hauses opp til "stjeling" :roll:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Når Telenor gjør dette med svært mange kunder tjener de selvfølgelig på dette i form av økte renter. Synes de tusker til seg penger der de kan, eks ved den lange introen til opplysningen (Hei. Velkommen til opplysningne 1880) som det stod om i avsiene her om dagen.

Dette er et prinsipp jeg synes man kan få lov til å bli irritert over, da det henger mye igjen fra de tidligere statsbedriftene. Eks er Lånekassen og NRK lisens de eneste i Norge som kan kreve renters rente, samt få trukket lånet rett av lønnen hvis du ikke betaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det var nå bare en humoristisk side-kommentar - et lite skråblikk på dagens samfunn og må ikke taes helt bokstavelig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du selv regner ut hvor mye du skal betale frem til abonnementet avsluttes, vil ikke de få for mye penger og du slipper å ha penger tilgode hos dem.

Faktureringssystemet deres bør ikke reagere på dette. Får du et purregebyr, så ring og klag. Vent et par uker og kravet er sikkert på under 100kr (et purregebyr er på max kr 53 og kan først sendes ut 14 dager etter forfallsdato). Plutselig er du over 31. august, abonnementet avsluttet og du har betalt abonnementet for hele perioden. Da tipper jeg at systemet deres ikke sender ut ny faktura - ever.

PS: Jeg garanterer ikkenoe, da et abonnement (uansett bedrift) ikke anses som avsluttet før det er -- avsluttet. Derfor må man ofte betale som om man skulle ha fortsatt abonnementet, selv om man ikke skal det.

PS2: Strømleverandørene driver forhåndsbetaling på en litt annen måte. De krever forhåndsbetaling av både fastpris og variabel pris, Telenor (ol) krever forskuddsbetaling av fastprisen, etterskuddsbetaling av den variable prisen. Helt vanlig begge deler, i tråd med de avtalene (mellom kunde og bedrift) som jeg har lest/studert - sikkert i tråd med lovverket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...