frosken Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Jeg har etter lang tid kommet frem til at jeg heller vil bruke mine to gode studievenninner til forlover i steden for en barndomsvenninne. Dette fordi jeg føler jeg har mistet mye av kontakten med barndomsvenninna mi. Jeg har endelig bestemt meg - men så kom neste spørsmål. Bør jeg snakke med henne før jeg spør de to andre? Mange (og trolig hun også) forventer nok at det er hun som vil bli spurt. Trenger noen gode råd (og de bruker jo ofte å komme her inne). :-?
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Jeg valgt en nåværende god venninde enn barndomsvenninde. Følte liksom at hun som var min nåværende venninde var den som kjente meg best og som jeg hadde best kontakt med. Pratet litt med barndomsvenninden min under utdrikkningslaget mitt, og hun sa at det hadde vært rart å ikke velge den min nåværende venninde og at hun hadde full forståelse for det. Det er jo tross alt du som brud som skal velge hvem som passer best for deg, og den du har mest kontakt med. Har også hørt om flere som hadde flere forlovere, både barndoms og nåværende venninder.
Felix Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Jeg var i samme situasjon. Og jeg angrer nå på at jeg ikke snakket med henne om det. Det ble til at hun spurte hvem som skulle være forlover.. Og så skuffet ut. Hun hadde nok tatt det bedre hvis jeg hadde snakket med henne først.
jamjam Skrevet 22. juli 2003 #4 Skrevet 22. juli 2003 Jeg var vel ikke i helt samme situasjon,siden begge mine alternativer var "gamle" venninner av meg. Men jeg hadde nå en gang en sånn typisk jenteavtale med den ene,og siden vi har mistet mye kontakt syntes jeg ikke det var riktig å velge henne ovenfor meg selv. Men jeg snakket med henne,og hun var fullstendig enig med meg i at det måtte bli mitt andre alternativ. Så jeg tror det ble til det beste for alle,jeg fikk følge følelsene mine,men hun fik være med på tankegangen min.
Gjest Helenius Skrevet 22. juli 2003 #5 Skrevet 22. juli 2003 Jeg ville snakket med den "gamle" venninnen din og valgt en av de to som du har god kontakt med nå. Jeg skjønner ikke hva man skal med to forlovere. Gi heller en annen viktig oppgave på dagen til den du ikke velger som forlover!
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #6 Skrevet 22. juli 2003 Det er ingen som skal eller bør forvente at de skal være forlovere, men ta det som en ære om de blir spurt. Hvem en vil velge som forlover er helt opp til bruden og det bør de andre venninnene ha forståelse for. Velg den du vil ha som forlover, og snakk med barndomsvenninnen din om det hjelper deg for å ha god nok samvittighet. En gifter seg forhåpentligvis bare en gang i livet og da skal ikke en velge ut av plikt, men hva en føler er riktig
Augustbrud02 Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 Jeg ville snakket med den "gamle" venninnen din og valgt en av de to som du har god kontakt med nå. Jeg skjønner ikke hva man skal med to forlovere. Gi heller en annen viktig oppgave på dagen til den du ikke velger som forlover! Det er fler og fler som velger 2 forlovere, men i mine øyne skal man være virkelig like gode venner med begge to før man velger 2 forlovere. En annen ting er jo det at det kun er en som er den egentlige forloveren uansett, for det er kun en av dem som skal skrive under papirene og være den formelle forloveren. Men tilbake til saken. Jeg synes du skal snakke med din barndomsvenninne først. Synes det er flott om du begynner valget ditt og forteller henne at hun har vært med i "vurderingen".
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2003 #8 Skrevet 22. juli 2003 En annen ting er jo det at det kun er en som er den egentlige forloveren uansett, for det er kun en av dem som skal skrive under papirene og være den formelle forloveren. Godt poeng.
frosken Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2003 Takk for mye god hjelp. Jeg tror jeg tar en prat med min barndomsvenninne og forklarer saken først. Når det gjelder to forlovere er det rett og slett fordi jeg aldri kunne klart å skille mellom disse to venninnene - på noen måte. Da måtte jeg hatt loddtrekning. De er begge like nærme, jeg har kjent dem like lenge osv. umulig å skulle velge én. Jeg vet at det bare er en av dem som kan skrive under på papiret, men jeg vil gjerne ha begge der på alle de andre oppgavene.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #10 Skrevet 22. juli 2003 Jeg er en av to forlovere, og jeg er den som ikke skriver under. Jeg synes det er utrolig koselig av min venninne aa velge meg ogsaa og ser paa det som en "aere". I tillegg er det hyggelig aa vaere to om arrangering av utdrikningslag og tale forberedelser. Vi bor alle i utlandet hvor det er vanlig og flere forlovere saa for oss var ikke dette noe unaturlig i det hele tatt. Jeg kommer nok til aa ha i hvert fall to selv om ikke fler.
Grooo Skrevet 22. juli 2003 #11 Skrevet 22. juli 2003 Jeg har også en barndomsvenninne som jeg for maaange år siden lovte at skulle få være forlover når jeg giftet meg, men så valgte jeg allikevel en annen nå fordi jeg har mye bedre kontakt med denne andre. Vi spurte hun første om hun ville være toastmaster i steden, og det ville hun gjerne. Kanskje du også kan tilby din barndomsvenninne en annen "stor" rolle, feks dele ut program i kirken, takk-for-maten-tale eller noe...
Gjest Tex Skrevet 22. juli 2003 #12 Skrevet 22. juli 2003 Jeg synes det er noe stort tull å ha to forlovere, men det er min mening... Velg iallefall den du har lyst på i hjertet....
Marianne Skrevet 22. juli 2003 #13 Skrevet 22. juli 2003 Jeg ville nok snakket med henne ja. Så hun ikke blir skuffet hvis hun hører det fra andre. Men ikke ha noen gårlig samvittighet uansett hvordan reaksjonen hennes blir. Ingen kan forvente å få være forlover og det er ditt valg hvem du vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå