twinklestar Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Min toastmaster onsker litt informasjon... Hva slags informasjon gir dere toastmasterne..?? Hva er det viktig at de vet? Og hva forventer dere av toastmasteren?
Jade Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Dette vet vel Toastmasteren best selv? Nevnte han ikke hvilken informasjon han var ute etter? Han vil sikkert ha info om hvem som skal holde taler og hvem som har sanger. Videre vil han vel ha info om hva som skal skje, så dere kan sette opp kjøreplan i fellesskap. Han trenger nok ikke livshistorien deres, siden det ikke er han som skal holde taler. Men hvis dere ikke kjenner han fra før, så bør dere vel gjerne bli litt "kjent". Men, spør han hva han er ute etter. Hva jeg forventer av en Toastmaster? Jeg forventer at han er hyggelig, at han har en klar og tydelig stemme. Jeg forventer at han er en slags "programleder" for dagen/kvelden, og at han sørger for at kjøreplanen med tidspunkter følges. Han skal også ha kontakt med kjøkkenet. Han bør være en engasjerende person, som kan få liv i gamle tanter. Jeg forventer også at han holder flaue vitser for seg selv, og at han ikke blir dritings. Endret 18. mai 2009 av Jade
twinklestar Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2009 Dette vet vel Toastmasteren best selv? Nevnte han ikke hvilken informasjon han var ute etter? Han vil sikkert ha info om hvem som skal holde taler og hvem som har sanger. Videre vil han vel ha info om hva som skal skje, så dere kan sette opp kjøreplan i fellesskap. Han trenger nok ikke livshistorien deres, siden det ikke er han som skal holde taler. Men hvis dere ikke kjenner han fra før, så bør dere vel gjerne bli litt "kjent". Men, spør han hva han er ute etter. Hva jeg forventer av en Toastmaster? Jeg forventer at han er hyggelig, at han har en klar og tydelig stemme. Jeg forventer at han er en slags "programleder" for dagen/kvelden, og at han sørger for at kjøreplanen med tidspunkter følges. Han skal også ha kontakt med kjøkkenet. Han bør være en engasjerende person, som kan få liv i gamle tanter. Jeg forventer også at han holder flaue vitser for seg selv, og at han ikke blir dritings. takk for svar! Jeg kjenner toastmasteren godt, men vedkommede har ikke vaert toastmaster for, derfor jeg lurte. Men det er omtrent som du skriver jeg hadde tenkt det ogsaa. Blir spennende, toastmasteren har jo en veldig viktig rolle i et bryllup
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 men, hvordan vet man hvem som skal holde taler og synge da? (kommende brud selv, og vår toastmaster har også etterlyst info)
Gjest KateW Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Toastmasteren lager en kjøreplan, denne samkjøres med kjøkkenet. Kjøreplanen baseres på mat, sjenking, hvem som skal tale, hvem som skal synge, hva brudeparet ønsker det skal orienteres om, osv. Det er lurt at gjestene får beskjed om kontaktinfo til toastmaster slik at de selv kan ta direktekontakt hvis de ønsker å bidra med noe. Toastmasterens oppgave er å binde sammen mat, taler, fest og skape stemning, men ikke være show-og hovedperson. (det siste etter min mening) Det er smart å bruke undersøke litt angående skikk og bruk, slik at rekkefølgen på talene blir korrekt. Det er heller ikke uvanlig at toastmasteren purrer på, og kontakter folk som ikke har meldt seg som talere, men som burde gjøre det. Forlovere, brudens far, osv...
Gjest Papirkurven Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Kjør et kjapt googlesøk på toastmaster, så får du opp en umasse "guide til toastmasteren" osv. Hvis du derimot søker på toastermaster, tror jeg det er mer relatert til ønskelisten
juliane Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Jo mer informasjon du kan gi toastmasteren om alt som skal skje på festen, jo bedre! Og bestem gjerne sammen med toastmasteren nøyaktig hva som er hans oppgaver, skal han be folk sette seg til bords? Skal han selv introdusere seg, eller ønsker noen andre velkommen og introduserer toastmasteren? Skal han samle inn til kakeskjæring? Det er mye lettere å være toastmaster når man kan ha full fokus på de oppgavene man har, og vet hva man ikke skal bry seg med. For det å si noen ord før hver tale er ingenting mot all organiseringen en toastmaster må gjøre...
twinklestar Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2009 Jo mer informasjon du kan gi toastmasteren om alt som skal skje på festen, jo bedre! Og bestem gjerne sammen med toastmasteren nøyaktig hva som er hans oppgaver, skal han be folk sette seg til bords? Skal han selv introdusere seg, eller ønsker noen andre velkommen og introduserer toastmasteren? Skal han samle inn til kakeskjæring? Det er mye lettere å være toastmaster når man kan ha full fokus på de oppgavene man har, og vet hva man ikke skal bry seg med. For det å si noen ord før hver tale er ingenting mot all organiseringen en toastmaster må gjøre... takk for tips. er enig i det du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå