Gå til innhold

Politiet i Hellas- ett prakteksempel på macho-kultur

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg håper virkelig disse "politimennene" mister jobben, men i ett macho samfunn som Hellas får de vel heller en utmerkelse :evil:

les saken her

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Av og til begynner man å lure hvem som er de kriminelle og hvem som er politiet. Ikke noe tvil i dette tilfellet. Dette er desverre en ukultur som lever blandt flere politifolk i flere land. Det er desverre ikke alltid like trygt for jenter å feriere alene, selv om vi er i 2003. Stakkars jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser ut som en tragisk sak, ja - men det kan jo tenkes at det er flere sider av saken enn det som kommer frem i Dagblabla

Selv i Hellas er det mitt inntrykk at det skal mer til enn dette for å få 17000 i bot, subsidiært tre måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Disse politimennen ville hevne seg fordi de ikke fikk invitere jentene på middag og motta en BJ i nærmeste portrom. Disse jentene var veldig pene og søte og det er vel ingen hemmelighet at dette neppe ville ha skjedd men mindre pene jenter.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Enig med Trøffelhelten.

Å si Fuck You til politiet er ikke smart, selv om det kan være på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ser ut som en tragisk sak' date=' ja - men det [b']kan jo tenkes at det er flere sider av saken enn det som kommer frem i Dagblabla

Min tanke også :-?

Selv i Hellas er det mitt inntrykk at det skal mer til enn dette for å få 17000 i bot, subsidiært tre måneder...

helt enig saken har sikkert flere sider, og jeg tror neppe det var fordi de nektet å spise middag med dem, den går jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Historien høres nesten FOR utrolig ut......Her er d lett å tenke at d må være flere sider av saken el at avisen tar seg dikterisk frihet, ja.....uten å trekke jentenes forklaring i tvil! Stort sett har jeg opplevd Hellas som et sivilisert land, og jeg har opplevd litt av hvert der, hvor også politiet har vært innblandet, uten at jeg skal gå nærmere inn på d her.....Håper isåfall at dette er et enestående tilfelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candyfloss

Selv om det ligger noe mer bak, så er det å bli stengt inne i 39 timer uten å få gå på do, spise osv - og når hun attpåtil hadde astma - ganske jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig med Trøffelhelten. Men selvfølgelig har disse jentene hatt det helt forferdelig, og jeg prøver ikke å si at de lyver eller prøver å lure seg unna, men det virker for enkelt hvis det var bare p.g.a middagen.

Dette var nok et ganske enestående, groteskt eksempel. Håper i alle fall det! Men det er nok ikke bare i Hellas at politiet ikke alltid er som de skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig med Trøffelhelten. Men selvfølgelig har disse jentene hatt det helt forferdelig, og jeg prøver ikke å si at de lyver eller prøver å lure seg unna, men det virker for enkelt hvis det var bare p.g.a middagen.

Dette var nok et ganske enestående, groteskt eksempel. Håper i alle fall det! Men det er nok ikke bare i Hellas at politiet ikke alltid er som de skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det virker mistenkelig at jentene høflig avviste deres middagsinvitasjon for deretter å bli stoppet av de samme politimennene samme kveld. Og uansett om en av dem sa "fuck you" så gir ikke det politiet rett til å behandle to vettskremte unge jenter som ikke snakker språket på den måten de gjorde.

De ser nok på skandinaviske jenter generelt som ett lett bytte og taklet ikke å bli avvist.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Uansett hva de hadde gjort' date=' er jo den behandlingen de fikk lite trivelig.[/quote']

Enig.

Dessuten er 17000 sure penger å betale... Ikke engang Dagblablas tipspenger strekker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er høyst besynderlig. Er det virkelig mulig at dette kan gå an!!?? :o

Jeg vil på ingen måte forsvare denne oppførselen fra de greske politimennene, men kanskje det er verdt å tenke over hvorfor skandinaviske jenter eventuelt (legg merke til at jeg sier eventuelt) har et visst rykte i disse landene?

Jeg har reist en del i Hellas (og andre land), og mitt inntrykk er at Hellas er det desidert beste og tryggeste landet og reise til, med tanke på ulike former for kriminalitet. Jeg har utelukkende opplevd grekerne som usedvanlig hyggelige, hjelpsomme og høflige -i motsetning til f.eks franskmenn, spanjoler, portugisere og italienere (for ikke snakke om de østeuropeiske landene hvor kriminaliteten desverre er særlig høy).

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sorry, Minnie!

Jeg så de sikkert søte, pene, høflige og uskyldsrene pikene på TV i går, men overbevisningen om at saken har flere sider enn Dagblablasaken ble bare sterkere.

Ja, jeg er en ond og kynisk mannemann!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot

Trøffel:

Kan du fortelle hva du så på nyhetene og hvorfor du mener det du gjør? Evt via PM hvis KG mener slikt er spekulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vanskelig å gå i detalj, fordi alt dreier seg om oppfatninger og tolkninger - ikke "sannheten"

Men jeg kan si at det dreier seg om to ting:

1) Ting som ikke blir sagt

2) Ting som ikke blir fulgt opp - eller krevet fulgt opp -av andre instanser.

Men, som nevnt - jeg er en ond kyniker, så ta meg gjerne med en klype (subsidiært en kilo) salt.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til, med de begrensninger dette innebærer, så er det herlig å ikke være jente, av blond og skandinavisk opprinnelse.

Det ligger muligens bittelitt mere bak enn det som fremkommer i Dagbladet.

Milo (som drar på ferie nå på fredag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...