Gjest anette´s verden Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei, skal kjøpe inn sminke til bryllupet mitt, og har lest i noen tråder at mineralsminke ikke er så bra i forhold til fotografering?? Noen som har erfaringer her? Evt et bra alternativ til sminke:-)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ville valgt kremfoundation til en slik dag, fordi det holder litt bedre synes jeg, og er litt mer dekkende. Jeg har og hørt at man ikke bør bruke mineralfoundation pga fotografering, men jeg synes igrunn at jeg på alle bilder med mineralfoundation har sett fin ut jeg da . Men allikevel ville jeg ikke valgt det på bryllupsdagen min.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Prøv Glominerals, det har jeg tatt bilder med, og der ser naturlig ut, er matt og dekker godt. Har også ID, men foretrekker Glo på bilder. Glo brukes mye i TV feks
Hilde Christina Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Ville ikke brukt mineralmakeup med bismuth til fotografering, det vil gi diskoballeffekt. ID inneholder mest bismuth av merkene så vidt jeg vet, så ville gått for noe annet.
Honesty Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Det er vel ikke bismuth som er hovedproblemet, men titandioksid og sinkoksid, som begge reflekterer lyset; det er derfor de blir brukt i solkremer med fysiske filtre. Dette gjør at du risikerer å se blek ut uansett om mineralfoundationen matcher huden din. Jeg brukte selv Estee Lauder Doublewear Light på bryllupsbildene mine, og resultatet ble veldig naturlig og jevnt, selv med spf 50 i tykke lag under. Men jeg trengte noe som satt godt, siden vi giftet oss i tropisk klima og i over 30 grader pluss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå