Gå til innhold

Var det bare oss som slo over på Sverige?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Melodi Grand Prix er jo litt morsomt da, selv om det av finkulturen dømmes nord og ned.

I år var det jo ekstra stas med Alexander og hans flotte sang som vi vel regnet med ville vinne (at den skulle vinne så suverent som den gjorde, hadde vel ingen tenkt, seg, men vel fortjent var det).

Så blir alt ødelagt av kommentarene til den (neppe edru tror jeg vel) Svabø. Maken til surr, rør, vulgariteter og sjædigging jeg aldri hørt. At det gikk an! Vi slo over til Sverige. Flere som gjorde det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at mange slo over til Sverige. Vi gjorde dessverre ikke det. Tenkte ikke på det i farta, så satt heller og prøvde intenst å overhøre Svabøs kommentarer og heller få med meg det som ble sagt av programledere og stemmegivere. Ikke lett!

Skrevet

Ja, fytti grisen for ei masekjerring! Prata jo uten stopp om alt mulig tull, slik at det ikkje gjekk an å få med seg noko som helst. Eg vil ha Jostein Pedersen tilbake!!! Han er den desidert beste MGP-kommentatoren.

Hadde eg hatt mulighet til å slå over på ein svensk TV-kanal som sendte finalen, så skulle eg jammen ha gjort det!

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gjorde det også (da poengtellingen startet, det gikk jo ikke an å høre hva juryene til de andre landene sa!). På svensk tv var det hyggelige, høflige og ydmyke mennesker som lyttet til andre, og kom med små kommentarer der det var på sin plass.

Tror nok det var mange som gjorde det samme, iflge en annen tråd her.

Skrevet

Må le litt. Satte nrk Svabø til å lede melodi grand prix?

Hvilken kriterier har den kaklehøna noensinne hatt for å bli programleder? Bortsett fra slektskapet med en annen Svabø i nrk-systemet, at hun er artig å feste med for produsentene, og at hun liker å flashe spener, og gjøre folk ubekvem?

Lisensfinansiert innavl...

Skrevet

Vi slo over!!!

Det ble for dumt å høre på Svabø...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi slo over! Litt på svensk(de bitre svenskene var dødsmorsomme:P) også litt på dansk.

Det får da være måte på hvor mye en skal holde ut...

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilken kriterier har den kaklehøna noensinne hatt for å bli programleder?

Ingen virket det som.

Hun er stort sett flink på radio, men det er noe helt annet enn et direktesendt tv-arrangement på den størrelsen.

Klart det var krevende for henne, men når det gikk helt over styr og hun mistet all kontroll - du burde hun valgt å holde kjeft. Istedenfor satte hun i gang et kaklekor som selv de verste fjortisser hadde hatt problemer med å prestere.

Jeg husker Hanne Hofftun i fjor også var helt elendig.

Med de midlene Nrk besitter, burde det da være mulig å få en skikkelig kommentator.

Den "gamle" sportsdama fra Lydverket kunne kanskje vært et alternativ.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke nok hetsing av henne nå?

joda, jeg skiftet kanal, men nå har absolutt alle artikler om MGP i alle nettaviser blitt rent ned av kommentarer om hvor dårlig hun var. (Pluss noen antall facebook-hatgrupper). Trenger man virkelig synke så lavt?

Dette begynner virkelig å ødelegge mer for MGP-seieren enn hva hennes tyting gjorde.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja vi slo også over på svensk tv!

Skrevet
Melodi Grand Prix er jo litt morsomt da, selv om det av finkulturen dømmes nord og ned.

I år var det jo ekstra stas med Alexander og hans flotte sang som vi vel regnet med ville vinne (at den skulle vinne så suverent som den gjorde, hadde vel ingen tenkt, seg, men vel fortjent var det).

Så blir alt ødelagt av kommentarene til den (neppe edru tror jeg vel) Svabø. Maken til surr, rør, vulgariteter og sjædigging jeg aldri hørt. At det gikk an! Vi slo over til Sverige. Flere som gjorde det?

Vi hadde gjort det hvis vi hadde kommet på det.

Gjest Marlo
Skrevet

SVT har mye bedre kommentatorer!

De prater når de skal/kan prate og holder kjeft når de skal.

De sier ikke mer enn nödvendig, og kommer i tillegg med morsomme utsagn som får en til å le - uten å dra det langt over grensa.

Gjest *Mim*
Skrevet

Nei, det var ikke bare dere som skrudde over på Sverige.

Ingen virket det som.

Hun er stort sett flink på radio, men det er noe helt annet enn et direktesendt tv-arrangement på den størrelsen.

Klart det var krevende for henne, men når det gikk helt over styr og hun mistet all kontroll - du burde hun valgt å holde kjeft. Istedenfor satte hun i gang et kaklekor som selv de verste fjortisser hadde hatt problemer med å prestere.

Jeg husker Hanne Hofftun i fjor også var helt elendig.

Med de midlene Nrk besitter, burde det da være mulig å få en skikkelig kommentator.

Den "gamle" sportsdama fra Lydverket kunne kanskje vært et alternativ.

Ingerid Stenvold er da virkelig glad i å stikke seg fram i alle slags sammenhenger, litt mer subtil sjøldigging enn det Synnøve Svabø driver med. Foretrekker Synnøve, faktisk.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det ikke nok hetsing av henne nå?

joda, jeg skiftet kanal, men nå har absolutt alle artikler om MGP i alle nettaviser blitt rent ned av kommentarer om hvor dårlig hun var. (Pluss noen antall facebook-hatgrupper). Trenger man virkelig synke så lavt?

Dette begynner virkelig å ødelegge mer for MGP-seieren enn hva hennes tyting gjorde.

Enig med deg! Helt utrolig at folk FORTSATT klager over dette i stedet for å glede seg over seieren.

Skrevet

Jeg byttet også over til svensk tv. Ble gal av å høre på Svabø, bare tull og ingenting fornuftig prat. Svenskene var mer behagelig å høre på.

Skrevet

Det er ikke hetsing å saklig kritisere dårlig håndtverk. En bakfull murer i Piza, får ennå kommentarer 400 år etter kranselaget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...