Gjest Gjest_cia_* Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har noen venner som ikke kan se noen fotoalbumer og andre ting på facebook profilen min. Likevel ser det ut til at de kan se bildekommentarene på de stengte albumene, når jeg går inn og ser på profilen slik den ser ut for dem. Stemmer dette? Isåfall er det jo helt meningsløst å lukke deler av profilen for noen. Er det noen innstillinger man kan bruke for å unngå det?
KatteLatte Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har noen venner som ikke kan se noen fotoalbumer og andre ting på facebook profilen min. Likevel ser det ut til at de kan se bildekommentarene på de stengte albumene, når jeg går inn og ser på profilen slik den ser ut for dem. Stemmer dette? Isåfall er det jo helt meningsløst å lukke deler av profilen for noen. Er det noen innstillinger man kan bruke for å unngå det? Du må stille inn for hvert enkelt album når du oppretter det. Velg at det skal sees av "bare venner" og på unntak skriver du inn "limited profile" og velger den lista når den vises. Evt. kan du velge "bare noen venner" eller hva det står, og plukke ut hvem som skal ha tilgang.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Du må stille inn for hvert enkelt album når du oppretter det. Velg at det skal sees av "bare venner" og på unntak skriver du inn "limited profile" og velger den lista når den vises. Evt. kan du velge "bare noen venner" eller hva det står, og plukke ut hvem som skal ha tilgang. Jeg vet jo det der, og har gjort det. Imidlertid ser det ut til at de kan klikke på bildekommentarer, og der kommer det opp kommentarer på bilder de ikke kan se også. Dermed blir det tydelig for dem at det er ting jeg har stengt av for dem.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 ja, facebook er ikke vanntett jeg har tydeligvis ikke tilgang til fotoalbumet til ei ny bekjent, men via omveier på profilen hennes kommer jeg inn
Jade Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Hvordan vet du at de har sett disse bildene? Har de sagt det? Er du sikker på at de har sett de bildene du har utestengt de fra? Kan du dobbeltsjekke ved å sperre bildene for en venninne, og se hvordan det ser ut for henne? Jeg har testet dette tidligere, og da kom ikke kommentarer for sperrede bilder og notater opp. Bilder som ikke er sperret, kan man gå inn på, og derfra gå igjennom hele albumet.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Hvordan vet du at de har sett disse bildene? Har de sagt det? Er du sikker på at de har sett de bildene du har utestengt de fra? Kan du dobbeltsjekke ved å sperre bildene for en venninne, og se hvordan det ser ut for henne? Jeg har testet dette tidligere, og da kom ikke kommentarer for sperrede bilder og notater opp. Bilder som ikke er sperret, kan man gå inn på, og derfra gå igjennom hele albumet. Nei, jeg er ikke sikker på det. Man kan jo gå inn og se profilen sin slik som venner ser den, og da jeg gjorde det, var albumet sperret for denne vennen, men ikke bildekommentarene. Poenget med limited profil, er vel at de som blir satt på det, ikke skal oppdage det?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 kan man sperre enkeltbilder også? hvordan gjør man det?
breathless* Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Man kan vel ikke sperre enkeltbilder, men hele album o.l. Hvertfall sånn jeg har skjønt og gjort det
Jade Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Nei, jeg er ikke sikker på det. Man kan jo gå inn og se profilen sin slik som venner ser den, og da jeg gjorde det, var albumet sperret for denne vennen, men ikke bildekommentarene. Poenget med limited profil, er vel at de som blir satt på det, ikke skal oppdage det? Forhåpentligvis viser den feil. Jeg ville dobbeltsjekket hos en venninne. Ta fra henne tilgangen til albumet og se hva hun får opp.
hysteria Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 Hvorfor får ikke alle se alt?! Har dere for mange "venner", kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå