Gå til innhold

Kulturhelg i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Reveal ii
Skrevet

Vi har tenkt oss til Oslo til helgen (langhelg).

7 åringen er opptatt av kunst, musikk og vitenskap.

Hele helgen er "reservert" til kunst, kultur og opplevelser. I den anledning tenkte jeg å fiske litt etter ideer for hva vi kan fylle helgen med.

På listen står foreløpig;

Barnekunstmuseet

Nasjonalgalleriet

Botanisk Hage

Teknisk museum

Munchmuseet

Hun er ikke så veldig opptatt av "gamle båter"- så vi har kuttet ut Kontiki, Historisk og Vikigskipshuset.

Noen som har andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Reveal ii
Skrevet

PS: Fredssenteret og Vigelandsparken har hun vært flere ganger.

Skrevet

Har desverre ingen ekstra tips, men må si at jeg synes det høres ut som et veldig bra program dere har for helgen!

Spesielt Barnekunstmuseet og Teknisk museum er fantastiske! Tror nok 7-åringen kommer til å få det gøy der! :)

Skrevet

Jeg syns det høres ut som om du har lagt opp et supert program allerede, men hva med NRK Opplevelser, Reptilparken eller Naturhistorisk museum?

Ellers finner du en oversikt over hva som skjer for barn i Oslo i helga her. På samme side finner du også informasjon om alle museer og attraksjoner i Oslo.

Skrevet

Tja, om man skal se på kunst også, kankskje for eksempel Astrup Fearnley eller Samtidskunst hadde vært mer spennende enn Nasjonalgalleriet?

Nasjonalgalleriet har jo mye nasjonalromantisme og malerier, som i seg selv er jo bra og viktige å se og det hele, men en 7-åring kan jo kanskje ha mer moro av litt andre ting også?

Det er en utstilling med indisk kunst på Astrup Fearnley nå. De har også noe som heter Rasmus-klubben, som er tilrettelagt for barn. Kommende lørdag har de faktisk arrangement der også. Se her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...