Prestekrage Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har blitt spurt om å være forlover, og er 4 mndr til bryllupet. Jeg vet jeg må holde utdrikningslag for henne.. Men hvilke andre tradisjoner og oppgaver har/gjør en forlover? (utennom dette med å være vitne til bryllupet så klart) Synest å huske fra andre utdrikningslag jeg har vært med i at forlover ordner strømpebånd og dette noe gammel,noe blått...(husker ikke helt hva det er men..)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Min forlover kjøpte strømpebånd til meg. blått da :-) Det er ofte forventet at du holder tale, evt skriver sang. I tillegg skal du hjelpe bruden hele bryllupsdagen med å passe på at alt er på plass, at hun har alt hun trenger. Evt hjelpe henne å gå på toalettet i den store kjolen:-p I kirken skal du passe på at kjolen ligger fint når hun sitter og når hun skal gå ut. Min forlover sørget også for at jeg fikk i meg mat på bryllupsdagen så jeg ikke segnet om når jeg skulle gå inn i kirken.
nadinice Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Den aller viktigste oppgaven for forlover er aa signere papirene som vitne. Hvis ikke blir faktisk ikke giftermaalet gyldig.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har blitt spurt om å være forlover, og er 4 mndr til bryllupet. Jeg vet jeg må holde utdrikningslag for henne.. Men hvilke andre tradisjoner og oppgaver har/gjør en forlover? (utennom dette med å være vitne til bryllupet så klart) Synest å huske fra andre utdrikningslag jeg har vært med i at forlover ordner strømpebånd og dette noe gammel,noe blått...(husker ikke helt hva det er men..) En forlover skal: 1.Skrive under forlovererklæring 2.Betale 50% av brudekjolen. 3.Stelle i stand et utdrikningslag hvor bruden får rast fra seg. Sørg gjerne for at bruden får en eller to nye sexpartnere før bryllupet, dette er hennes siste kveld. 4. Holde tale i bryllupet. Vis gjerne bilder fra utdrikningslaget.
MissStiles Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Din formelle oppgave som forlover: - er å underskrive på søknaden om ekteskap - holde tale under middagen Dine uformelle oppgaver som forlover: - å være en støtte for bruden, før og under bryllupet - å være med på prøving av brudekjole (om bruden ønsker det) - holde brudebuketten under vielsen og hjelpe til med kjolen (om det trengs) På selve bryllupsdagen er det fint om man kan være med å hjelpe til. Sånn at bruden/brudeparet ikke trenger å bekymre seg så mye over alt og ingenting. Det er også vanlig at begge forloverne er med på bildene som blir tatt.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 En forlover skal: 1.Skrive under forlovererklæring 2.Betale 50% av brudekjolen. 3.Stelle i stand et utdrikningslag hvor bruden får rast fra seg. Sørg gjerne for at bruden får en eller to nye sexpartnere før bryllupet, dette er hennes siste kveld. 4. Holde tale i bryllupet. Vis gjerne bilder fra utdrikningslaget. Betale 50% av brudekjolen?????? Den har jeg aldri hørt, og jeg har vært forlover 3 ganger!
leirbål Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Betale 50% av brudekjolen?????? Den har jeg aldri hørt, og jeg har vært forlover 3 ganger! Jeg tror punkt 2,3 og 4 er fleip...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå