Gå til innhold

Hvilke oppgaver har en forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt spurt om å være forlover, og er 4 mndr til bryllupet.

Jeg vet jeg må holde utdrikningslag for henne.. Men hvilke andre tradisjoner og oppgaver har/gjør en forlover?

(utennom dette med å være vitne til bryllupet så klart)

Synest å huske fra andre utdrikningslag jeg har vært med i at forlover ordner strømpebånd og dette noe gammel,noe blått...(husker ikke helt hva det er men..)

Gjest Gjest
Skrevet

Min forlover kjøpte strømpebånd til meg. blått da :-)

Det er ofte forventet at du holder tale, evt skriver sang. I tillegg skal du hjelpe bruden hele bryllupsdagen med å passe på at alt er på plass, at hun har alt hun trenger. Evt hjelpe henne å gå på toalettet i den store kjolen:-p I kirken skal du passe på at kjolen ligger fint når hun sitter og når hun skal gå ut.

Min forlover sørget også for at jeg fikk i meg mat på bryllupsdagen så jeg ikke segnet om når jeg skulle gå inn i kirken.

Skrevet

Den aller viktigste oppgaven for forlover er aa signere papirene som vitne. Hvis ikke blir faktisk ikke giftermaalet gyldig.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Jeg har blitt spurt om å være forlover, og er 4 mndr til bryllupet.

Jeg vet jeg må holde utdrikningslag for henne.. Men hvilke andre tradisjoner og oppgaver har/gjør en forlover?

(utennom dette med å være vitne til bryllupet så klart)

Synest å huske fra andre utdrikningslag jeg har vært med i at forlover ordner strømpebånd og dette noe gammel,noe blått...(husker ikke helt hva det er men..)

En forlover skal:

1.Skrive under forlovererklæring

2.Betale 50% av brudekjolen.

3.Stelle i stand et utdrikningslag hvor bruden får rast fra seg. Sørg gjerne for at bruden får en eller to nye sexpartnere før bryllupet, dette er hennes siste kveld.

4. Holde tale i bryllupet. Vis gjerne bilder fra utdrikningslaget.

Skrevet

Din formelle oppgave som forlover:

- er å underskrive på søknaden om ekteskap

- holde tale under middagen

Dine uformelle oppgaver som forlover:

- å være en støtte for bruden, før og under bryllupet

- å være med på prøving av brudekjole (om bruden ønsker det)

- holde brudebuketten under vielsen og hjelpe til med kjolen (om det trengs)

På selve bryllupsdagen er det fint om man kan være med å hjelpe til. Sånn at bruden/brudeparet ikke trenger å bekymre seg så mye over alt og ingenting. Det er også vanlig at begge forloverne er med på bildene som blir tatt.

Gjest Gjest
Skrevet
En forlover skal:

1.Skrive under forlovererklæring

2.Betale 50% av brudekjolen.

3.Stelle i stand et utdrikningslag hvor bruden får rast fra seg. Sørg gjerne for at bruden får en eller to nye sexpartnere før bryllupet, dette er hennes siste kveld.

4. Holde tale i bryllupet. Vis gjerne bilder fra utdrikningslaget.

Betale 50% av brudekjolen??????

Den har jeg aldri hørt, og jeg har vært forlover 3 ganger!

Skrevet
Betale 50% av brudekjolen??????

Den har jeg aldri hørt, og jeg har vært forlover 3 ganger!

Jeg tror punkt 2,3 og 4 er fleip... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...