Gå til innhold

Undertøy...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var jo da som sagt hos Kristins i går og skulle sjekke ut litt undertøy før jeg drar på shopping i morgen! :D

Helene sa at det fins undertøy til pynt og undertøy til nyttebruk.

Undertøy til pynt kjøpes i undertøysalonger og er tilnærmet ubrukelig under kjolene mens brudesalonger selger kjoleundertøy som gjør jobben sin.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte torsolette og stringtruse hos Christiane Brudesalong, og er kjempefornøyd! Hadde en lang runde i ymse butikker først, men det var det som satt best på meg, og ikke minst satt best under kjolen.

Først var det 75D som passet suverent best, men da jeg kom tilbake med kjolelivet, ble puppene mine veldig flate. Så jeg endte opp med 80D, og det ble......tja, jeg synes selv det ble veldig bra hvertfall!

Skrevet

Jeg har kjøpt undertøy fra Dior i undertøysforretning. Og er meget fornøyd. Det sitter som et skudd, og ser pent ut under kjolen.

Gjest Helenius
Skrevet

Der tror jeg det er veldig ulike erfaringer ut fra puppestørrelse...

Jeg er IKKE enig i det hun sier om at undertøy på brudesalonger gjør jobben sin mens undertøy i undertøysbutikker bare er til pynt. Undertøysbutikker er tross alt spesialisert på undertøy, ikke på pynt (selv om det naturligvis finnes pyntet undertøy!)

Jeg prøvde ØRTI torsoletter, jeg gjentar: ØRTI!!! Og ikke ett av dem jeg prøvde i brudesalongene satt pent. Som regel hadde de bare én type torsolette i brudesalongene også, i alle fall for meg som må opp i E-cup.

På den 23. undertøysbutikken (eller noe sånt) fant jeg omsider et torsolette som satt som et skudd, som ga meg god figur og fine pupper og som gjorde jobben sin... Mens de jeg fant i brudesalongene (OGSÅ det hos Christiane, det var der jeg kjøpte kjolen så jeg brukte deres under den da jeg prøvde den) var til å le, eventuelt grine av.

Men som sagt, her tror jeg puppestørrelsen er det aller viktigste... Du må rett og slett bare prøve, men for all del: IKKE avskriv undertøysbutikkene. Det er de som kan sakene sine!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk prøve en torsulette hos brudebutikken som satt perfekt og kjolen ble kjempefin utenpå.

Men jeg ville prøve andre muligheter også først, så jeg var å prøvde undertøy i en undertøysbutikk, men følte ikke at de satt som de skulle og som jeg hadde håpet på.

Også andre steder fant jeg ikke noe som var i nærheten enn den jeg hade prøvd hos brudesalongen.

Så jeg valgte å kjøpe den hos brudesalognen, og var strålende fornøyd.

Jeg har heller ikke valgt å selge den fordi jeg ønsker evt. å bruke den til finkjoler ved senere annledning.

Her er den: Carnival - torsulette

Det er jo selvfølgelig undertøy til pent bruk, og passer ikke under arbeidsklærne eller dagligdagse klær. Men pga passformen er den kjempeflott under penkjoler til senere bruk.

Og den gjorde absolutt jobben sin!!!

:D

Gjest Trampe
Skrevet

Hei!

Jeg har et spørsmål, blir det ikke vondt å sitte når man har de spilene i torsoletten? :-?

Gjest Poirot
Skrevet

Helenius: har du bilde av det du brukte?

Skrevet

Denne hadde jeg:

http://www.dessoushouse.de/waesche-shop/De...te_030-0714.htm

KJøpte den på "Det lille (under?)" nederst i Prinsensgate (v/Wessels plass i Oslo), og selv om den var dyr, var den verdt pengene!

Den var god å ha på, sånn myke, fløyelsaktig i ryggen, og spilene merket jeg ingenting til. Kjolen satt også penere på, enn den ville gjort med bare bh...

Gjest La guapa
Skrevet

:lol:

Jeg skulle kjøpe torselett fra She undertøysforretning.

Det er i silke og helt topp å ha på.

Damen i undertøysforretningen var utrolig proff og flink.

Hun forklarte hva som var viktig og hva jeg burde legge vekt på for at den skulle være behagelig.

Hun tok seg god tid og jeg fant det jeg ville ha.

Men desverre var det for stort.

Så gikk jeg til en konkurrent lenger borte i gata.

De hadde torseletten i rett størrelse,string og strømpebånd i samme.

Men servicen var elendig.

Heldigvis hadde jeg det damen på She hadde sagt i bakhodet og prøvde på egen hånd.

Det passet og det er helt nydelig.Enkelt,kry farvet og uten masse blonder (jeg er ikke så fan av det)

Men strømper er en annen historie.Det er jo ingen som har.

Det endte opp med at damene på Estetique måtte bestille fra London for at farven skulle stemme.De hadde bare brune eller helt hvite for torselette med strømpeholder.

Tror jammen meg jeg skal starte strømpebutikk!!!!

:D La Guapa

Skrevet

Jeg hadde den samme torsoletten som Merete, altså denne:

Carnival - torsulette

Kjøpte den hos Christiane i Oslo og var veldig fornøyd jeg! Sydde den bare litt i livet så den skulle sitte bedre...

Jeg har et spørsmål, blir det ikke vondt å sitte når man har de spilene i torsoletten? :-?

Neida, litt stivt og ekkelt er det kanskje i begynnelsen, men man blir fort vant til det. Og under en slik kjole er det bare godt at det er spiler som retter en litt opp i ryggen. Man føler seg ekstra fin med sånt undertøy! :D

Skrevet

Åh Augustbrud02, hvordan sydde du inn korsettet/torsolettet ? Jeg er veldig liten og har kjøpt minste størrelse, likevel er det for stort i livet :roll: Det passer perfekt elles så en liten justering inn i livet hadde nok gjort susen... :) Håper du har anledning til å gi en kort forklaring...på forhånd takk ! :wink:

Skrevet
Åh Augustbrud02' date=' hvordan sydde du inn korsettet/torsolettet ? Jeg er veldig liten og har kjøpt minste størrelse, likevel er det for stort i livet :roll: Det passer perfekt elles så en liten justering inn i livet hadde nok gjort susen... :) Håper du har anledning til å gi en kort forklaring...på forhånd takk ! :wink:[/quote']

Tja, det er vel egentlig ikke så mye forklaring å gi tror jeg. Det eneste jeg gjorde var å ta det inn litt i livet, 1-2 cm på hver side, skrå det jeg skulle sy inn litt (slik at jeg sydde inn mer lenger ned enn ved brystet), satte på noen knappenåler og sydde så fort jeg kunne på symaskinen før jeg fikk ombestemt meg. :ler:

Jeg sydde det iallfall inn på hver side, og gjorde altså ikke annet enn å sy en søm på hver side. det ble naturligvis littegranne stoff (det jeg sydde inn) på innsiden av undertøyet, men dette var så lite at det ikke syntes uansett.

Jeg var veldig fornøyd med resultatet iallfall!

Skrevet
Hei!

Niks. Bare veldig behagelig! Du får ikke sånne småvalker i livet når du sitter og sånt, dermed ser du flott ut også i sittende stilling.

De sydde forresten inn torsolettet mitt gratis på Christiane. Bra service!

Gjest Helenius
Skrevet
Helenius: har du bilde av det du brukte?

Nei, dessverre. Jeg har lett rundt på nettsidene til Prima Donna hos Marie Jo (www.mariejo.com) uten hell. Jeg kjøpte det på Liertoppen, men jeg så det samme på undertøysbutikken på Paléet på Karl Johan. Jeg får heller ta et bilde av meg selv når jeg har brukt det :ler:

(Jeg kan kanskje ikke love at det gjorde jobben sin siden jeg ikke har brukt det en hel dag enda, men det sitter i alle fall kjempegodt!)

Skrevet

Tusen tusen takk for hjelp Augustbrud02 ! :D Da skal det sys slik her også :briller:

Skrevet
Tusen tusen takk for hjelp Augustbrud02 !  :D Da skal det sys slik her også  :briller:

Bare hyggelig! Håper du får det til og at du blir fornøyd da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...