Gå til innhold

Gave til de som hjelper til i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal ha noen søskenbarn av meg brura som "vertsfolk" de skal ta i mot folkene, lage litt liv, hjelpe til med praktiske ting osv. Og to toastmastere- et par. I tilegg har vi jo servitører og kjøkkenhjelp. Dette er kollegaer og familie som jeg har fått intrykk av at de hjelper til med glede. Jeg har ikke råd til å betale hver enkelt for dette, men ønsker å gi en gave. Men er så i tvil om hva jeg skal gi. Tenkte på en orkide til alle voksne, da jeg er så gla i orkideer og det er en vakker plante. Er det noen som har tips om en fin gave, Vi gi noe som kan minne om denne dagen. servitørene er invitert til kaffen. og vertsfolket til middagen. Men servitørene får bryllupsmiddag de også selvfølgelig!! så hvis noen har tips til takke gave som ikke koster så masse så hadde jeg satt stor pris på dette. De fleste er voksne damer, og noen ungdommer....

Gjest Gjest
Skrevet

Dette med gaver er vanskelig.

Når det gjelder orkide, så er ikke den enkelst å få til, så akkurat det hadde jeg vel tenkt gjennom en gang til.

Hva har dere råd til i gave til hver enkelt da?

Regner med at dere på forhånd har avklart med dem at de skal gjøre innsatsen (jobben) gratis.

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg ville ha blitt strålende fornøyd med en fin blomsterbukett og et takkekort, overrakt personlig fra dere begge.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg ville også satt mye mer pris på en pen bukett enn en orkidé, ikke alle har grønne fingre :fnise:

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg ville også satt mye mer pris på en pen bukett enn en orkidé, ikke alle har grønne fingre :fnise:

Huff, ikke jeg heller. De som går orkideen til å blomstre igjen er guder i mine øyne :fnise:

Skrevet
Huff, ikke jeg heller. De som går orkideen til å blomstre igjen er guder i mine øyne :fnise:

Hyll meg!;) Hehe! Er botanisk analfabet, men har faktisk fått til orkideéne et par ganger! :jepp:

Angående gaver, så er jeg enig i at blomsterbukett kan være bedre enn potteplante, med mindre dere kjenner til mottakers egenskaper på den fronten..:)

Ellers så synes jeg det er utrolig koselig å få vin, sjokolade, lsnop, ys, servietter etc jeg da..:) Gjerne i en fin kurv eller gavepose. Kan også lage en "selvpleie-kurv" også, med badeskum, skrubber, ansiktsmaske etc.

Skrevet

Tusen takk for tips:D

Jeg har ingen problem med orkideene mine, sikkert derfor jeg liker dem så godt:D

Jeg kan se meg litt rundt å finne noe fint på Black design etc:D

En kurv med diverse hadde kanskje ikke vært så dumt.

Vertsfolket er med på festen og liker å holde på med sånne ting. vanlig i vår familie uten å få betaling. :D Når det gjelder resten så forventer de nok ikke mer enn et takk og en blomst.:D

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde satt pris på en god flaske vin uten kort.

Kortet går i søpla uansett, så vent heller til dere kan sende ut takkekort med bilde.

Skrevet

Gi noe som kan brukes opp, som vin eller lignende. For selv om du synes enkelte planter eller interiørting er fine, betyr ikke det at alle andre har samme smak som deg. Jeg hadde f.eks. blitt direkte skuffet over noe fra Black Design, da det er så langt fra min stil som det går an å komme omtrent, og jeg har alle de potteplantene jeg har plass til i leiligheten, så en ny potteplante hadde faktisk måttet kastes.

Gjest Gjest
Skrevet

Var med å spilte i et bryllup (i kirken) en gang (mange år siden). Her fikk vi to eller tre flaxlodd og en rose hver. Hadde ikke forventet å få noe som helst, men var veldig artig med flaxloddet. kan jo vinne mye på det :P

Skrevet
HEhe.... mine orkideer blomstrer som bare juling. Begge står i vinduet, og får derfor rikelig med lys. Og vanne de.......ja det gjør jeg når de grønne plantene mine henger med bladene..hehe.

Vil si orkideer er KJEMPE lett å få til ;)

Gjest Christabelle
Skrevet
HEhe.... mine orkideer blomstrer som bare juling. Begge står i vinduet, og får derfor rikelig med lys. Og vanne de.......ja det gjør jeg når de grønne plantene mine henger med bladene..hehe.

Vil si orkideer er KJEMPE lett å få til ;)

Hehe. Jeg har kastet fem opp gjennom blomsterkarrieren min, og har èn som jeg venter på nå. Den står på kjøkkenøya, og får ikke så mye lys. Da jeg hadde de i vinduskarmen, ble bladene gule og jeg tenkte det var på grunn av solen. Mine dør før de rekker å blomstre på ny. Finnes det en idiot-guide et sted tro? :fnise:

Skrevet

Legg inn link om du finner en. Jeg får aldri til orkideer.

Gjest nextlife
Skrevet

Vi inviterte vår gode hjelpere hjem til oss et par uker etter bryllupet, der vi serverte et deilig flereretters måltid, tilhørende vin og avec.

Alle ga uttrykk for at de likte å bli takket på denne måten.

Skrevet

Jeg skal få hjelp av et par fettere til å spille i kirken, og lurer på om jeg bør gi dem noe. Begge er bedt i selskapet. Jeg tror dessverre ingen av dem drikker vin.. Det hadde vært så mye enklere dersom de var jenter, for hva i huleste gir man til menn? Han ene rundt 20, den andre rundt 30. :klø: Tips anyone??

Skrevet

Flaxlodd-idéen var forresten ikke dum...

Skrevet

Jeg hjalp til i et bryllup til en venninne (laget hårpynten hennes). Jeg fikk en bolle med blomsteroppsats i som de hadde som dekorasjon - så hvis dere har blomsteroppsatser, kan dere jo gi bort dem?

Til dere orkidé-håpløse:

1. Vanning: orkidéer skal vannes annerledes enn vanlige blomster. Sett orkideen i kjøkkenvasken, og skru på krana til hele potta er gjennomvåt. La vannet renne godt av før du setter tilbake i potteskjuleren.

2. Lys: orkidéer trenger godt med lys, men ikke nødvendigvis direkte sol. I nærheten av store vinduer funker flott, evt i vinduskarm (men kanskje ikke på sørsiden hvis det blir varmt der).

3. Etter blomstring: Ikke kast orkideen! Du kan kutte stilken enten helt ned, eller rett over et ledd. Vann litt sjeldnere enn hver uke (samme måte som beskrevet over). Det kan ta tid, men så lenge du holder det gående, med lys og vanning, skal du få blomster etterhvert! Lykke til!

Skrevet

Vi lurer på om vi skal gi spekepølse (sånne store pølser som selges fra biler utenfor kjøpesenter, på torget osv på sommeren) + vin som passer til, pakket fint sammen.

Hva synes dere om det?

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Jeg og samboeren min har fått diverse som takk eller gave, premier i leker opp igjennom årene.

Vi har fått:

-utallige rødvin flasker. Bare sambo som drikker det, en sjelden gang. Vi har en hel haug.

-licør. Æsj, det har blitt stående eller gitt bort

-blomsterbukett. OK, men har aldri hatt sansen for sånt, de dør jo med en gang.

-fin grønn plante som overlever det meste. Kjempefint! Hatt den i flre år, pleier å drepe de fleste.

-kort. Det er jo koselig, men går i søpla.

Vi har tenkt som så: har folk fåd til å kjøpe noe for 100-300 kr ville vi heller bare fått pengene. Da kunne vi kjøpt noe vi selv vil ha, eller spart dem.

Eller få vanlig vodka. Det driker de fleste, i motsetning til rare likører og konjak..

Hadde blitt skuffa om jeg hadde fått spekekinke, vi liker ikke det.

Flakslodd er ok. Velvære pakk, det koster litt-ville heller hatt pengene.

Men alle er forskjellige! Noen vil ha vin og speeskinke, noen vil ha blomster, noen vil ha pynt. Poenget mitt: Kjøp noe du tror vedkommene vil like eller gi dem en 100 lapp.

Gjest KateW
Skrevet

Gi dem borddekorasjonene etter festen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...