Gå til innhold

Gode joggesko som ikke er alt for dyre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter, som emnetittelen sier, gode joggesko som ikke koster alt for mye. Jeg sliter med at jeg får vondt under føttene etter å ha gått et stykke, så sålene må være gode. Er det noen som har noen gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leter etter, som emnetittelen sier, gode joggesko som ikke koster alt for mye. Jeg sliter med at jeg får vondt under føttene etter å ha gått et stykke, så sålene må være gode. Er det noen som har noen gode tips? :)

Hvis du bare skal bruke dem til å gå med, er de fleste merkesko vanligvis gode nok. Men de ulike merkene har ulik form, det kan hende det hjelper å bytte merke.

Bare et eksempel: Selv kan jeg løpe en mil med splitter nye Asics uten problemer, mens jeg fremdeles får gnagsår under fotbuen av mine ett år gamle Adidas hvis jeg løper mer enn 4-5 km i dem. Det er fordi "forhøyningen" sitter lenger frem i Adidas enn i Asics.

Skrevet

Vel, jeg får vondt under føttene mine av alle de tre skoene mine som jeg bruker ofte, og ingen er samme merke. (Jeg får forresten gnagsår på hælen av 2/3 av mine sko, og det paret jeg ikke får gnagsår av er vinterskoene mine .... Jeg sier ikke mer. :sukk: )

Jeg tenkte å gå, og kanskje jogge litt om ting utvikler seg slik. Har ingen joggesko for tida, og føler jeg trenger det, men frykter at jeg ender opp med noen som jeg ikke kan gå langt i likevel.

Jeg får bare se meg litt rundt da, kanskje. :klø:

Gjest Lance
Skrevet
Vel, jeg får vondt under føttene mine av alle de tre skoene mine som jeg bruker ofte, og ingen er samme merke. (Jeg får forresten gnagsår på hælen av 2/3 av mine sko, og det paret jeg ikke får gnagsår av er vinterskoene mine .... Jeg sier ikke mer. :sukk: )

Jeg tenkte å gå, og kanskje jogge litt om ting utvikler seg slik. Har ingen joggesko for tida, og føler jeg trenger det, men frykter at jeg ender opp med noen som jeg ikke kan gå langt i likevel.

Jeg får bare se meg litt rundt da, kanskje. :klø:

Hvis du har joggesko som ikke er trange og som er passelig polstret på hælen, så synes jeg det høres utrolig ut at du skal få gnagsår.

Selv kjøper jeg alltid joggesko på Löplabbet i Oslo, de er vel det stedet i Norge som kan mest om joggesko. Der gir jeg meg ikke før jeg finner et par som ikke klemmer noe sted og som ikke kjipper. Siden jeg har brede og høye føtter er ikke det noen enkel sak, men på Löplabbet har jeg alltid funnet bra sko, bare jeg har brukt lang nok tid.

Skrevet (endret)

Vel, nå bor jeg et stykke unna Oslo, og vil egentlig helst slippe å gå i butikker (selv om jeg ser at det kan bli vanskelig. ;) ). Men takk for tipset uansett! :)

Jeg aner ikke hva som feiler føttene mine, men vinterskoene er de eneste skoene omtrent som ikke gnager. Det nytter ikke å prøve å gå inn skoene heller, for noen har jeg hatt veldig lenge, og de er like ille. Men hælene kan plastres, så egentlig er det sålen som har mest å si for valget mitt av joggesko.

Endret av Wind
Gjest Lance
Skrevet
Vel, nå bor jeg et stykke unna Oslo, og vil egentlig helst slippe å gå i butikker (selv om jeg ser at det kan bli vanskelig. ;) ). Men takk for tipset uansett! :)

Jeg aner ikke hva som feiler føttene mine, men vinterskoene er de eneste skoene omtrent som ikke gnager. Det nytter ikke å prøve å gå inn skoene heller, for noen har jeg hatt veldig lenge, og de er like ille. Men hælene kan plastres, så egentlig er det sålen som har mest å si for valget mitt av joggesko.

"Slippe å gå i butikker"???!!!

Mener du at du bestiller sko fra nettbutikker? Det hadde jeg aldri gjort. Det har aldri hendt at jeg har sett på et par sko i vinduet, gått inn og bedt om den størrelsen jeg vanligvis bruker og så har skoene passet (her snakke jeg om joggesko). Det er alltid noe som ikke kjennes helt bra ut, jeg må prøve en annen modell, et annet merke, flere størrelser osv.

Nå ser jeg på nettsidene, www.loplabbet.no, at de har flere filialer: Sandvika, Drammen, Kristiansand, Trondheim, Bergen og Stavanger. Hvis det ikke er så langt til en av disse så kan jeg garantere deg at det kan være en bra investering å ta en tur.

Skrevet (endret)

Ah, takk skal du ha. :) Da kan det hende jeg får sjekket det ut.

Skoene der kan vel ikke akkurat kalles billige, da. :klø:

Endret av Wind
Gjest Lance
Skrevet
Ah, takk skal du ha. :) Da kan det hende jeg får sjekket det ut.

Skoene der kan vel ikke akkurat kalles billige, da. :klø:

Det er med sko med som så mye annet, pris og kvalitet henger sammen. Det er greit å kjøpe billige klær, men når det gjelder sko bør du aldri primært tenke på å få det billig, det kan bli svært dyrt i det lange løp. Tenk på all den belastningen føttene får hver dag, de fortjener det beste.

De fleste joggeskoene på Löplabbet koster rundt 1500 kroner.

Skrevet

1500kr er alt for mye for meg å bruke på sko jeg ikke en gang vet om jeg kan gå med i lengden. :)

Skrevet (endret)

om du ikke vil bruke så mye penger kan du jo spørre om de har noen igjen av fjorårets eller gamlere modeller igjen, for da kan man få de til nedsatt pris. Kanskje de allerede har noen som er satt ned også. Ellers kan du jo gi dem en makspris og så finner de noe til deg.

Jeg synes 1500 kr er alt for mye å bruke på et par sko. For meg hadde det krevd fire fem måneder med sparing(så det kan ha noe med det å gjøre) men man får mange gode par sko for ca 6-800 kr. Jeg har funnet mange av god kvalitet til den prisen. Og da er det heller ikke så ille om du løper i skog og mark med de, for blir de stygge eller rives opp litt har man ikke brukt en formue og man kan kanskje ha råd til å kjøpe et par til når de første er slitt. For finner man et par som passer og man bruker det ofte blir de fort slitt. uansett pris

OG btw du kjenner fort om skoene kommer til å være gode i langden. Men husk at det er viktig at du snører de riktig for at de skal sitte riktig.

Endret av Jane F.
Skrevet

Supert tips! Takk! :)

Enig med deg ellers, ja. Dyre sko, og hvite sko, er ikke sånt man har lyst til å bruke i regnvær eller ute i skogen, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg kjøpte noen fine men hvite sko til jeg skulle på klassetur og de var fine helt til jeg kom hjem og gikk meg en tur(i by!) men jeg klarte selvsagt å tråkke i ett eller annet og gni det over skoen. OG nå ser de ut som de er flere år gamle. Enda jeg bare hadde brukt de i litt over en måned.

Dette var skikkelige sko, med fancy demping og dilldall. De kostet vel 699 om jeg husker riktig, de var nedsatt fra 1299. Tenker om jeg hadde kjøpt de til full pris hadde jeg jo aldri trurt å bruke de jo! Det er jo joggesko de er dømt til å bli skitne.

Gjest Lance
Skrevet
1500kr er alt for mye for meg å bruke på sko jeg ikke en gang vet om jeg kan gå med i lengden. :)

Det er mulig at en del av de modellene Löplabbet har er billigere andre steder. Det skyldes at når man kjøper sko på Löplabbet så står du først barbeint på en glasskasse, slik at ekspeditøren, som kan mye om føtter, sko og løping, ser om du er plattfot eller har spesiell fot på noen annen måte. Deretter får du en nøytral sko som ikke har noe støtte hverken den ene eller den andre veien, så går du opp på et joggebånd der de videofilmer løpesettet ditt for å se om du over- eller underpronerer.

Du sier du er skeptisk til å bruke mye penger på et par sko du ikke vet om du kan gå med i lengden. Er det ett sted der du kan være rimelig sikker på å få et par sko du kan gå med i lengden så er det Löplabbet. Det er billigere å kjøpe ett par sko der til 1500 enn å kjøpe 3-4 par sko andre steder til 600 per par.

Skrevet
Det er mulig at en del av de modellene Löplabbet har er billigere andre steder. Det skyldes at når man kjøper sko på Löplabbet så står du først barbeint på en glasskasse, slik at ekspeditøren, som kan mye om føtter, sko og løping, ser om du er plattfot eller har spesiell fot på noen annen måte. Deretter får du en nøytral sko som ikke har noe støtte hverken den ene eller den andre veien, så går du opp på et joggebånd der de videofilmer løpesettet ditt for å se om du over- eller underpronerer.

Du sier du er skeptisk til å bruke mye penger på et par sko du ikke vet om du kan gå med i lengden. Er det ett sted der du kan være rimelig sikker på å få et par sko du kan gå med i lengden så er det Löplabbet. Det er billigere å kjøpe ett par sko der til 1500 enn å kjøpe 3-4 par sko andre steder til 600 per par.

Jeg skjønner hva du mener, og det er helt sikkert en veldig bra butikk, men ikke en jeg kommer til å bruke i denne omgang, i alle fall. Takker uansett for linken osv., fordi jeg fant veldig mye god informasjon på nettsidene deres. :)

Jane F.: Ja, kjenner til det der. :sukk:

Skrevet

^ Det er jo fullt mulig å finne gode sko uten å skal teste ut føttene for alt mulig? Har jo mange par sko jeg kan gå og løpe i timesvis i uten at jeg har problemer med føttene..

Men jeg leter også etter et par gode joggesko :) Og ofte i store sportsbutikker o.l, har de fjorårets modeller til halv pris og til og med mindre.

Skrevet

Jeg fant disse hos G-sport nå. De koster 899 hos InterSport, så vet ikke om det er et tilbud eller noe. Tror kanskje jeg skal slå til. :)

Skrevet (endret)

Anbefaler deg å tenke litt på pronasjon først :)

Du kan lese litt mer her, her, eller her.

Kanskje også lurt å sjekke de skoene først ut i butikken og prøve de på først? Så du vet i hvert fall hva du kjøper?

Jeg kjøpte joggesko ikke så lenge siden, og måtte prøve ganske mange par før jeg fant noe som var riktig. Det er utrolig stor forskjell i demping og støtte! Ikke at noe er nødvendigvis bedre eller verre (sikkert litt det også), men forskjellige føtter trenger forskjellige ting :)

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...