Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 17. mai 2009 #1 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg vil ikke være hos moren eller faren min i jula, og har siden jeg var 19 tilbrakt alle julene hos svigers. Jeg er 25 nå. Jeg klarer ikke å tilbringe jula hos mor/far, så det er uaktuelt. Men hvor skal jeg være på julekvelden da? Jeg tror at jeg antakeligvis kommer til å bli invitert til en tante jeg har mye kontakt med, men da blir jeg outsider på noen andre sin familiejul, for der er jo min kusine, mann og deres tre barn med min tante og onkel. Jeg gruer veldig, veldig, veldig for å være sympati-bedt på julekvelden, pluss at jeg kommer til å være trist mtp at jeg kommer til å savne svigerfamilien (ikke eksen) og "våre" juletradisjoner, så faren for gråte på julekvelden er stor. Jeg har egentlig helst lyst til å feire jul på en strand i langtvekkistan med en venninne, for selv om jeg ellers alltid har elsket juleforberedelser og pynting og alt slikt, så blir det bare trist og vonde minner i år. Men alle venninner skal jo være hos sine familier, jeg kan jo ikke be dem reise vekk fra sine kjære i jula fordi jeg er trist. De mest aktuelle venninnene mine har tom egne barn eller er enebarn og feirer med sine foreldre, så de er veldig opptatt i jula. Og tanken på å reise alene er veldig trist, pluss at da kommer alle til å synes synd på meg: Skal du reise alene, i jula, det kan du da ikke, kom til oss heller... Tror jeg graver meg ned denne jula. Snufs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 17. mai 2009 #2 Del Skrevet 17. mai 2009 Det kommer til å gå helt fint å være alene, dersom forbereder deg på at du bare skal spise god mat, se koselige programmer og f.eks lese, dersom du ikke finner på en alternativ julefeiring sammen med en venninne e.l. Jeg hadde min aller første jul alene i fjor, da alle 3 barna var hos sine besteforeldre med sin far fra lillejulaften til 3 juledag. Jeg gikk og grudde meg i 3 uker på forskudd, der jeg blant annet gråt mine modige tårer i smug et par ganger, men da dagen kom så var det faktisk ikke så ille likevel. Jeg oppdaget til min forskrekkelse at jeg til og med hadde det ganske koselig. Nå skal det sies at eksen syntes litt synd på meg, så vi hadde en liten julaften 4. juledag sammen (har vært samlet hver julaften etter at forholdet tok slutT) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 17. mai 2009 #3 Del Skrevet 17. mai 2009 Tror ikke jeg får feiret alene hjemme, den store familien min er alt for engasjert i meg til det, gudskjelov, og vil insistere på at jeg skal være hos en av dem, men akkurat på den dagen orker jeg ikke det. Jeg kommer til å bli nedringt og oppsøkt intill jeg gir meg hvis jeg prøver meg på en "tror jeg bare feirer alene". Snille, fine familien min vil passe på meg, er så glad i dem alle sammen. Nei, må nok kunne si "nei, da skal jeg til syden med *venninne sånn og sånn*" hvis de skal "godta" annen feiring enn med dem. De mener så vel, men jeg kan bare ikke... Trenger snarest en ny venninne som også er desperat etter å unnslippe jula i år!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente86 Skrevet 18. mai 2009 #4 Del Skrevet 18. mai 2009 jeg er med:P...ble singel etter å ha vært forlova for en uke siden..trenger noe å se frem til:P..neida...hvor bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #5 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor må du reise sammen med noen? Går fint an å reise alene. Jeg måtte av forskjellige årsaker reise alene på en ukes tur til en storby i Europa for et par uker siden. Jeg puttet et par krimbøker i sekken og la i vei. På Torp kjøpte jeg med meg en liter med Bailyes. Vel fremme ruslet jeg rundt i byen, jeg shoppet og spiste deilig mat på koselige restauranter. Jeg slo meg ned på koselige fortauskafeer og drakk kaffe, og på innekafeer og drakk delig vin. Hadde alltid med ei av bøkene og leste litt mens jeg drakk kaffe/vin, eller bare mens jeg satt på en benk i en park og slappet litt av. På hotellrommet koste jeg meg med et glass likør, slappet av og leste. Jeg synes det var helt supert å reise alene. Jeg opplevde det som en kjempefrihet. Kast deg ut i det jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #6 Del Skrevet 18. mai 2009 Skjønner ikke at noen kan bekymre seg om jula på denne tiden av året... Da må man virkelig ha mangel på problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 18. mai 2009 #7 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg bor i Vestfold. Du da? jeg er med:P...ble singel etter å ha vært forlova for en uke siden..trenger noe å se frem til:P..neida...hvor bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. mai 2009 #8 Del Skrevet 18. mai 2009 Gjør som meg, stikk fra gamlelandet. Reisefølge er oppskrytt, det er da tross alt MYE verre å måtte feire jul med famlien! *grøsse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå