Gjest Gjest_Vannkvinnen_* Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Uff, så utrolig lei jeg er. Jeg har hele livet hatt problemer med at det samler seg vann i kroppen. Det er ikke meget synlig, faktisk ikke før jeg tar av meg klærne. Merker etter bh'en, bukse, undertøy, sokker, og alt annet jeg måtte ha på meg som strammer litt, vises så det lyyyyser etter. Jeg er så dødslei. I en annen tråd så jeg at noen forslo en pulverkur, for da ville en miste mye vann. Hvem vet hvilken pulverkur det er snakk om? Og andre gode råd for dette her?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Motsigende nok, men vann drenerer vann i kroppen. Drikk derfor nok vann.
Gjest Bolledeig Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Kutt karbohydrater. Det virker så og si alltid.
Guinevere Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Mye salt binder vann i kroppen, og det tror jeg sukker også gjør. Prøv å kutte mest mulig ned på dette.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 Jeg tror jeg merker forskjell om jeg spiser endel halvfabrikata o.l, sammenliknet med når jeg lager det meste av maten fra bunnen. Kanskje pga saltinnhold, og raske karbohydrater..? Kostholdsendringer er i hvert fall verdt et forsøk - det kan jo være sunt uansett.
desperate Skrevet 17. mai 2009 #6 Skrevet 17. mai 2009 Merker etter bh'en, bukse, undertøy, sokker, og alt annet jeg måtte ha på meg som strammer litt, vises så det lyyyyser etter. Kommer disse merkene fordi man har mye vann i kroppen? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #7 Skrevet 17. mai 2009 Kommer disse merkene fordi man har mye vann i kroppen? :klø: Ja.
desperate Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Da har visst jeg også en god del vann i kroppen..
Gjest Gjest_ida_* Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Hei. Jeg har ogsa hatt problemer med mye vann. For meg hjalp det mye (selv om du kanskje ikke er ute etter aa slanke deg) aa gaa paa Atkins-dietten. Det er da ingen karbohydrater, eller iallefall lite. Etter 1 uke var det stor forskjell. Test det!
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Da har visst jeg også en god del vann i kroppen.. Jeg også, tydeligvis. Men jeg spiser veldig lite salt og sukker! Får helt syke merker av tøy jeg går med, er tynn og har ikke stramme klær, men helt vanlige bukser, sokker og truser får jeg fine merker inngravert i huden av.
Gjest TS Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Takker så meget for gode råd fra dere, her! Skal absolutt prøve foreslåtte saker =)
venus_ Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Jeg også, tydeligvis. Men jeg spiser veldig lite salt og sukker! Får helt syke merker av tøy jeg går med, er tynn og har ikke stramme klær, men helt vanlige bukser, sokker og truser får jeg fine merker inngravert i huden av. Da har visst jeg også det. Trodde det var vanlig å få merker av strikken på sokker ol jeg..
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 Hentet fra Helsenett: Hevelse på grunn av vannopphopning kan skilles fra fett ved å trykke med tommelen mot det hovne området i cirka ti sekunder. Det vil da sitte igjen et søkk etter fingeren som blir værende en god stund. Dette er måten å finne ut om det er vannansamlinger en faktisk har i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå