Gjest Fortvilt. Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Hei! Jeg er fortvilet. Jeg blir overvåkent av en person som leser mine innkommende SMS`er. Jeg vet ikke hvordan hun får det til, men jeg ser i et mønster at hun får hjelp av en person som står henne veldig veldig nær. Så kommer spørsmålet, kan en laste ned noen programmer for og kunne gå inn på et spesifikk tlf nr og sjekke alle sms? Håper noen kan svare meg, før jeg føler meg overvåket, og dette mener jeg er en Politisak.
Jade Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Så vidt jeg vet, så kan ingen lese dine sms, med mindre de leser de på din mobil, eller fra avsenders mobil (evt. en konto på nett som de sender sms fra (eurobate, telefonkatalogen.no el.l.)).
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Dette høres jo ganske utrolig ut da.. Hvordan vet du at dette skjer?? Det går jo an å skaffe tvillingkort, men det må bestilles av den som eier mobilen. Hvorfor ikke bare skaffe deg et nytt simkort hvis du er tror noen leser meldingene dine og du ikke kan gjøre noe med det??
Jade Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Dette høres jo ganske utrolig ut da.. Hvordan vet du at dette skjer?? Det går jo an å skaffe tvillingkort, men det må bestilles av den som eier mobilen. Hvorfor ikke bare skaffe deg et nytt simkort hvis du er tror noen leser meldingene dine og du ikke kan gjøre noe med det?? Er nesten sikker på at tvillingkort kun mottar samtaler (at det ringer samtidig), men at de ikke mottar sms på det. Er det konen din?
feuerstein Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 I det siste har det blitt mulig å motta sms på tvilling/trillingkort, men dette kan slås av via sms fra hovedkortet.
Kamikatze Skrevet 17. mai 2009 #6 Skrevet 17. mai 2009 Det er like mulig å snappe SMS fra nettet, som e-post. Men det krever såpass med kunnskap at jeg tror det vil være mest sannsynlig at hun bruker en "bakdør"; tvillingkort (klone) eller tilgang til din side hos operatøren (hvis den lagrer meldingskopier), konto lagt inn i outlook. Bytter du nummer og personlige koder, tettes disse hullene.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #7 Skrevet 17. mai 2009 hvis vedkommende har hatt tilgang til telefonen din kan han/hun ha installert programvare på tlf som gjør at den kan overvåkes. du kan finne ut mer om det ved å søke på nettet, leste en artikkel i avisen om dette for ca et år siden
Aftensol Skrevet 17. mai 2009 #8 Skrevet 17. mai 2009 (endret) Kjør en programvareoppdatering over nett eller hos verksted på telefonen din, dette sletter eventuelle programmer.. Så ringer du til operatøren og sjekker om det er registrert tvillingsim på nr ditt, eventuelt om noe på abonnementet gjør at meldingene blir sendt til flere enn akkurat ditt sim-kort... Men hvis det er snakk om et tvillingsim, så skal det stå på regningen din, både telenor, netcom og tele2 tar ca 25-30kr i mnd for tvillingsim.. (før fikk man kun inn telefoner, men nå har i hvertfall både telenor og netcom også sms til hovednr og tvillingsim) Forresten: det er kun mulig å installere programvare på såkalt smart telefoner... Altså N-serien til nokia med serie 60, windows telefoner (htc) og andre med åpent grensesnitt... Endret 17. mai 2009 av Aftensol
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 hvis vedkommende har hatt tilgang til telefonen din kan han/hun ha installert programvare på tlf som gjør at den kan overvåkes. du kan finne ut mer om det ved å søke på nettet, leste en artikkel i avisen om dette for ca et år siden Står om dette også her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå