Millii Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Vi er av den rare typen som setter dato 2år før vi gifter oss, og planlegger deretter. Vi tenkte vi skulle ha kjempe god tid, da vi planlegger noe utenom det "vanlige". Vi er begge kjempe kresne, kjole designes selv osv. Vi har kun booket lokale pr dags dato, kirken får vi ikke booke før vi er i 2010. Men vi diskuterer hvordan vi vil ha det, slik at når tiden kommer for å begynne med bestillinger, ligger det klart. Synes dere dette er fryktelig lang tid i forveien??? Nå sitter vi på dypt vann og aner ikke hvor vi kan bestille mat.. Noen som har forslag til steder i akershus/oslo som leverer god mat til en grei pris??? Hovedretten er kun bestemt til å være kylling... Kanskje greit å prøvesmake maten før den bestilles og betales?? hvordan har dere gjort det ?
TuttaV Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Gratulerer så mye med bryllup i 2010 Vi tenkte også at vi skulle ha forholdsvis lang tid på oss da vi satte datoen (ble nesten 15 mnd), men per i dag så tenker jeg at vi kunne tatt bryllupet litt før hadde ikke andre faktorer spilt inn (studier), for når man først kommer inn i planleggingen er det deilig å gjøre unna mye og virkelig kose seg med det! men planlegger man alt for langt frem i tid så er det ganske mange ting man rett og slett ikke kan gjøre (som du allerede har erfart med kirken).. Så skal jeg si min ærlige mening, så synes jeg det var lang tid i forveien hvis dere faktisk nå er klare til å gifte dere (økonomisk sett osv). Vi skal bruke Romerike Catering til vårt bryllup, var og prøvesmakte maten der før vi bestemte oss, og i.o.m. at maten var helt nydelig, hyggelig kokk og de ga oss det beste tilbudet, så ble det de Prøvesmakingen fikk vi gratis fordi vi bestemte oss for deres firma, men de fortalte at vi hadde måttet betale hvis ikke vi valgte de. Så jeg regner med at man kan forvente seg noe tilsvarende fra andre firmaer. Gå inn på gulesider og søk der, var slik jeg fant de firmaene vi vurderte. Eller søk her inne på KG i eldre tråder. Ingenting er betalt ennå, bare bestilt, for vi må jo komme tilbake med eksakt antall senere.
Millii Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Takk takk. Bryllupet blir faktisk ikke før i 2011 :O Så vi har veldig god tid Grunnen til at vi venter til da er slett og slett at min samboer har et år igjen på skole, skik at vi får et år med 2 fulle intekter. Greit å få spart opp nok penger slik at vi slipper å låne.... =) Hadde det ikke vært for det hadde vi kastet oss ut i det i år =) Men vi tenker at vi skal forhåpentligvis bare gifte oss en gang, så da er det greit å spare slik at vi kan få akkurat det bryllupet vi ønsker oss =)
TuttaV Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 selvsagt, to år frem i tid blir jo 2011... Jeg tenkte litt ut i fra min egen forlovelse jeg I.o.m. at dere venter pga økonomien, synes jeg ikke det er dumt at dere setter datoen allerede nå også begynner å spare, og det er selvsagt også koselig å planlegge, men som sagt, det er mye dere må vente med fordi det rett og slett ikke lar seg gjøre altfor tidlig, så dere får bare ta det rolig og ikke stresse! Det vi gjorde i begynnelsen var å titte på muligheter, eks. laget jeg lister over de mest aktuelle cateringbyråene, ferielocations, ringer osv, men vi bestemte oss ikke før litt nærmere, men koste oss med å tenke på forskjellige muligheter. Dere får ha lykke til videre med planleggingen
Millii Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 Takk takk =) Det er noe av det samme jeg gjør.. Har kjøpt en bok hvor jeg noterer ting jeg kommer på på vei til jobb eller tips jeg får fra andre. Bestilling venter vi med til slutten. Lykke til til dere også. Håper dere får en uforglemmelig dag =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå