Gjest ei mor Skrevet 20. mai 2009 #21 Skrevet 20. mai 2009 Hei Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men først og fremst ville jeg fått sjekket hørsel. Hvis barnet ikke hører godt så er det vanskelig å prate. Ellers har jeg stor tro på bøker og på sang. Vi har alltd lest masse for vår eldste og han elsker det. Dessuten prater vi ordentlig til ham. Uansett, husk at barn er veldig forskjellige på dette området, men sjekk ut ting som kan gjøre dt vanskelig for ham - som feks hørsel. Min yngste sønn var sent ute med å snakke og det skyldtes hørselen, så det er absolutt verdt å sjekke. Men samtidig er jo unger forskjellige da.
tingeling Skrevet 20. mai 2009 #22 Skrevet 20. mai 2009 Det kan også være noe med mandlene. Datteren til en venninne snakket nærmest uforståelig og svært lite, selv om hun er fire år. Fikk fjernet mandler (som var uvanlig store) og polypper nå i vår og pratet rent med en gang etter det. Man får jo helt vondt av jenta som har gått rundt og hatt vanskelig for å puste siden det var så trangt i halsen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #23 Skrevet 20. mai 2009 La hendene snakke er ikke bare beregnet på skolen! Det er beregnet for å bruke normale tegn enn tulle tegn som bare er internt for familien. Dersom det viser seg å være en reell hørselsskade er det bedre at ungen kan riktige tegn og kommunisere med andre barn med hørselskade. Tale vil de mestre dersom de får tegnspråklig tilnærming. Det er påvist at tegnspråklig tilnærming styrker taleutviklingen. Iht flere foreldre som opplever sterk utvikling i tale siden den kognitive prosessen kommer raskere igang enn terping på tale og at det derfor ikke får den forståelsesprosessen igang. Flott dere får hjelp!
Gjest Laola Skrevet 21. mai 2009 #24 Skrevet 21. mai 2009 Jeg var selv 2 år og 10 måneder første gang jeg sa mitt første ord. Og ikke noe galt med meg bare litt treig på akkurat det punktet akkurat da. Trenger ike bety noen ting.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2009 #25 Skrevet 21. mai 2009 sikkert noen av dere som har/hatt barn med sen språk utvikling Frykt ikke, det er flust av voksne som også kunne trenge litt utvikling - særlig hva gjelder orddeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå